Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TV over nettverk (flere TV`er trådløst)

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei.

Har TV fra GET med en GET boks, lurer på om det mulig og føre over tv til ett annet rom trådløst til en annen GET boks?

eller er det helt umulig, må man legge kabler?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

er ikke N standared engang kraftig nok til dette?

hadde vært en genial løsning fra GET, da det ikke er lett og bare legge kabler over alt.

Lenke til kommentar

Skjønner jeg deg riktig med at du har TO Get-bokser i huset? Hvis ikke må begge TV'ene vise samme kanal som er valgt på Get-boksen.

Du kan fint sende signalene fra en Get-boks trådløst til en TV et annet sted enn der Get-boksen står. Finnes mange trådløse signalsendere til dette - men har ikke tid til å google de nå. Problemet her vil som nevnt være at begge på vise samme TV-kanal...

Lenke til kommentar

Teknisk sett er det trådstarter lurer på mulig. Og det finnes sikkert utstyr også, til en passelig høy pris (dvs rådyrt).

@NIrD:

Slik jeg forstår det har du to stk GET-bokser, og vil bruke de ulike steder. Og GET bruker coax så vidt meg bekjent. Kabling er faktisk det eneste reelle valget, og har du ikke litt erfaring med å kable coax, kan det faktisk være lurt å få noen som kan til å gjøre det. Kabel og nødvendige deler (splitter, koblinger etc) er ikke dyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det var triste greier, mulig en slik løsning kommer i fremtiden, tror veldig mange har tenkt samme tanke, og at det hadde vært en genial løsning, det er ikke alle som kan legge kabler, hvis de leier eller av andre grunner.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

@NIrD:

Faktisk så tror jeg ikke du skal være særlig optimistisk i forhold til slike løsninger. Leverandørene (GET, Lyse, CD og Viasat) har ingen insitamenter for å løse dette praktisk så langt jeg kan se. Det er disse som lager etterspørsel etter utstyr, markedet utenfor er mikroskopisk. Jeg kan faktisk tenke meg at de motarbeider en god del aktuelle løsninger, fordi det er negativt for forretningsmodellen.

TV produsentene har så vidt begynt å komme med trådløse TV-er, men dette er igjen proprietære løsninger som krever en boks pr TV.

Men la7dfa.com har rett i at det finnes løsninger for å overføre signalet trådløst fra en boks etter GET-boksen til mer enn en TV. Philips SLV 5400 er en slik løsning i rimelig prisklasse. Andre mulige løsninger for å se TV mer enn en plass uten kabel er Slingbox og andre PC-baserte løsninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

sikkert flott den, men det er ikke det jeg mener, da er det jo kunn èn TV omgangen, kanskje det fungerer som en nødløsning.

kanskje streaming fungerer hvis man ikke har GET men f.eks vanlig internett TV. kanskje det er mulig og føre over det trådløst til forskjellige TV`er fra en trådløs router, men mulig det blir problemer med båndbredde trådløst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...