oransjeFugl Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Har prøvd å lese masse poker bøker. Så kan det med at card odds må være større en pot odds. Kan også de fleste sansynlighet som f.eks. At det er 33% for å treffe minst et par på floppen. At det er 20% for å treffe på et flush drag på turn At det er 34% for å treffe på et flush drag på turn eller river At det er 12% for å floppet et sett. Men føler meg fortsatt skikkelig dårlig. Jeg vil vite hvordan jeg kan bli skikkelig god. Hva er hemmeligheten? Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Har prøvd å lese masse poker bøker. Så kan det med at card odds må være større en pot odds. Kan også de fleste sansynlighet som f.eks. At det er 33% for å treffe minst et par på floppen. At det er 20% for å treffe på et flush drag på turn At det er 34% for å treffe på et flush drag på turn eller river At det er 12% for å floppet et sett. Men føler meg fortsatt skikkelig dårlig. Jeg vil vite hvordan jeg kan bli skikkelig god. Hva er hemmeligheten? Det første du kan begynne med er å glemme slike ting som pottodds og lignende. Om man treffer riktig kort kan man tyne mye mer ut av andre spillere enn det som ligger i potten men det er jo heller ikke sikkert man vinner selv om man treffer om man da ikke treffer nuts. Nettpoker er annerledes enn live poker. Vanskeligere å lese motstandere på nettpoker og da må man ofte tolke motspillere etter spilleatferd. I livepoker kan man tolke kroppsspråk i tillegg til spilleratferden noe som vil gjøre det enklere men fremdeles ikke enkelt. For noen faller dette naturlig for mens andre ikke har en sjanse til å lære å tolke slike ting uansett hvor mye de spiller. Tips: Ikke bruk altfor mye penger på å finne ut hvilken type person du er.... Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 For å bli flink i poker må en for d første absorbere all god informasjon en kommer over, og for det andre kaste all dårlig info, som f.eks posten over som sier du skal glemme odds. For å slippe å gjøre det andre for ofte må en derfor finne de riktige nettsidene, diskuskjon.no eller noen norsk side er definitivt ikke kilden til å bli bedre. Et hav av info ligger gratis på nett, som diskuskjonsforum og artikler se twoplustwo.com (finnes mange andre, men dette er den beste og største. Les alt av guider og artikler, begynn i micro stakes forumene og les FAQ. Via google kan du også finne mye bra. Personlig vil jeg si coaching sider er et must, da du betaler 20dollar i måneden for info som vil spare deg for mye$ og slit om en klarer å absorbere (du kan såklart finne gratis videoer også fra disse sidene om en ikke vil melde seg inn. Links: Deucescracked.com, stoxpoker.com cardrunners.com). Alle tre sidene er veldig profesjonelle og har kjente nettspillere som coacher. For nybegynnere ville jeg anbefalt å starte med stoxpoker, personlig er jeg medlem i alle 3. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 sjekk oddsen og vurder om du burde være med eller ikke, om du vil fake det eller ikke, er ikke værre. det vanskeligste er at man legger på seg vaner og holdninger som andre kan lese og lære, da taper man. spill uforutsigbar, da vinner man. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Begynn å skaff litt erfaring i et lite pokerlag, med lave potter. Umulig å få all teorien til å sitte hvis en ikke har ihvertfall litt av det. Er nå det jeg har funnet ut. Selvsagt må du kunne det grunnleggende, da bla. regne odds og ha en grei strategi og taktikk. Og nettpoker blir aldri en fullgod erstatning for livepoker, heller. Vanskeligste er å finne et godt pokerlag. (Også må du se Rounders av og til for å bli inspirert) Lenke til kommentar
Daaniell Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 I første omgang er odds helt unødvendig.... Enig med mange skaff deg er faring og øv deg på og analysere hva den andre spilleren har. Hvis du går all in eller satser høyt er d ofte lurt å se på kortene på bordet for å se hva motstanderens beste mulige hånd kan være... Spiller du med venner så prøv å se etter et mønster.... Spill adlri med en hånd som har noe dårlige enn 10 10. Begge kortene på hånnen din bør helst være over 10 men dette er selvfølgelig mest vis du spiller med andre.... Bluffing virker ofte men dette er ikke noe særlig å satse på. Husk: Tålmodighet kommer du i din blindzone så ta gjerne en liten pause. ------------------------------------ Personlig spiller jeg mye nettpoker som har gitt mye bedre "spillferdigheter". Jeg knuser alltid kompisene mine. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 I første omgang er odds helt unødvendig.... Man kan regne odds så mye man vil men de har omtrent ingenting med poker å gjøre. Man kan regne odds for å treffe ett kort mot summen av å bli med på potten mot hva som ligger i potten men hva gir egentlig den oddsen.... absolutt INGENTING! Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 [ ] Odds er helt unødvendig [ ] Odds er nesten helt unødvendig [x] Other Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Daniell: Jeg spiller gjerne 67, 87,98 etc. Mye bra som kommer ut av disse hendene kontra andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå