Gå til innhold

Selv mor kan knekke Hotmail

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:roll: Tror ikke min mor hadde klart det der :shrug:

:yes: veldig missvisende overskrift ja.

back til topic: hvem bruker passport til noe seriøst anyways? Synes enhver form for automagisk passord "administraring" er så utrolig dum ide, ett passord for hver side som man må skriv inn manuellt! Sikrere blir det ikke.

Lenke til kommentar
Vel, det kan du trolig ikke gjøre. Om ikke Fritz fascist godkjenner hardware og det du har installert av operativsystem, rogrammer og filer vil ikke maskinen fungere som den skal.

Palladium og microsoft hører jo sammen som hånd og hanske, men det er trist at ms går så langt i stedet for å gjøre noe fornuftig med produktene sine. Det går jo tross alt ut over store deler av verdens pc-brukere.  

På den annen side gir jo dette en gyllen mulighet for et "gjennombrudd" for bruk av Linux.

Du har (desverre får en si) rett i det; den delen av innlegget mitt var ironisk ment... :)

Jeg kan skjønne at markedet kjøper at m$ nå skal være mer sikkerhetsfokuserte, men en slik tabbe som dette her burde få det til å ringe en bjelle hos de fleste. Desverre gidder de uinformerte ikke å bry seg en gang...

Lenke til kommentar

Mornigs,

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette snart MÅ få konsekvenser for Microsoft sin posisjon i markedet? Hvis en ansatt i en bedrift hadde gjort like mye feil som Microsoft ville han jo ha fått sparken for lenge siden...

Pussig at de tåler så mange blemmer - det ryr jo inn!

Btw - tviler også på at muttern ville greid å hacke MS :)

Tronaldo

Lenke til kommentar
Mornigs,

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette snart MÅ få konsekvenser for Microsoft sin posisjon i markedet? Hvis en ansatt i en bedrift hadde gjort like mye feil som Microsoft ville han jo ha fått sparken for lenge siden...

Tronaldo

Desverre er folk dumme... Stygt å måtte si det men... Jeg bruker m$ til OS selv, skal innrømme det, men det betyr ikke at jeg sluker alt rått og godtar feil uten videre... Desverre er det mange som gjør det, og jeg tror det ofte er slik at de tror PC = windows, og at dette er en felles, samfunnsstandard akkurat som lyktestolper. Det er nok litt bedre i bedriftssammeheng, men etter at jeg begynte å jobbe i bransjen begynner jeg virkelig å lure på de avgjørelsene som en del høyere opp i systemet tar.

Ang. mødre og hacking; jeg tror ikke det var slik at hvem som helst kan finne fram til dette, men at hvem som helst kan forstå og følge oppskrifta på hvordan dette gjøres. Man trenger m.a.o. bare helt basis-kunnskap for å få det til.

Lenke til kommentar

Det er nettopp dette som er problemet med sterk sentralisering av informasjon! Tanken på at det kun er ett passord som sikrer deg er skummel.. Det blir ikke bedre av at denne informasjonen er beskytte av noen MS har snekkret sammen..

Lenke til kommentar
hvem bruker passport til noe seriøst anyways?

Problemet for folk flest er vel at passordet i Passport var/er satt til det same som f.eks. kontoen her i hw.no og mange andre stadar. Når nokon som kjenner deg finn Passport-passordet ditt, kan dei kanskje nytte dette passordet til masse ugang, som å tinga Pizza & blomar i ditt namn.

Alle som har passord lagra i ein Passportkonto bør endre det til noko heilt nytt no og så endre det igjen når M$ får fiksa feilen.

Lenke til kommentar

Konseptet er bra! (slippe å huske alle de brukernavn og passord)

Det som tydeligvis mangler er modningstiden.

Alle bedrifter som produserer programvare vil alltid ha sårbarheter i begynnelsen ( akkurat som alt annet her i verden ). Å tro at passport er helt skuddsikker blir som å tro på julenissen, uansett hvem som hadde lagd det. Det samme gjelder for Linux og Windows OS ++++.

Spørsmålet er: Er det sikkert nok? Nei. Men det kommer etter en modningsperiode dersom teknologien i bunnen er god nok.

Microsoft har mange dyktige ingeniører, så vi får håpe!

Tror du VISA sitt betalingssystem over Internett er sikkert nok?

Tiden vil vise!

Lenke til kommentar
Mornigs,

Tronaldo

Du har vel vært i alle andre bedrifter å sett hvordan de jobber. :o

PS! All ny software trenger tid. Unix OS har eksistert i over 30 år, og har derfor med større sannsynlighet mindre feil.

Lenke til kommentar

JaJa slik er de med M$ .... kjem aldri til å bruke noko av tenestene til M$ med mindre EG MÅ. Kjem aldri til å ha mail & chatteprogram som e laga av M$ ... Må berre seie at andre som lager software slik som Opera er seriøse ,mens M$ er berre eit AssHole av eit selskap som knabber coder fra GPL programmer ovs. å dette er blit bevist ... litt code lager de da sjølv ,men det er jo den som er buggy hehehehe .... rart at OS som WinXP & Win98 klarer å starte ...

Lenke til kommentar
hvem bruker Hotmail som seriøs e-post egentlig, får bare spam alikevell

Virkelig? Hvorfor får du mer spam til hotmail adresseer enn andre epostadresser?

dette blir bra...

Kanskje fordi Hotmail er verdens mest kjente e-post tjeneste og spammere autogenerer e-post adresser som inneholder [a-z]@hotmail.com?

Jeg er ikke blant de som benytter Hotmail som seriøs e-post tjeneste, men det finnes faktisk ufattelig mange som faktisk gjør dette - også norske brukere.

Lenke til kommentar

En ting: Står det fortsatt i hotmails regler at enhver epost sent til/fra hotmail tilhører microsoft?

Tror forresten muttern hadde fått til det der, så lenge hun hadde hatt en grunn og fått oppskrifta i fanget, vel å merke. :)

Lenke til kommentar
hvem bruker Hotmail som seriøs e-post egentlig, får bare spam alikevell

Virkelig? Hvorfor får du mer spam til hotmail adresseer enn andre epostadresser?

dette blir bra...

Kanskje fordi Hotmail er verdens mest kjente e-post tjeneste og spammere autogenerer e-post adresser som inneholder [a-z]@hotmail.com?

Jeg er ikke blant de som benytter Hotmail som seriøs e-post tjeneste, men det finnes faktisk ufattelig mange som faktisk gjør dette - også norske brukere.

Bullshitt.

Hvis du ikke oppgir adressen til slemming får du ikke spam.

Lenke til kommentar

fra hardware.no's side:

Undertegnede knekket i dag sin egen Hotmail-konto i løpet av 1 minutt. Måten dette ble gjort på var å formattere en URL som tok to parametere:

1.Offerets e-post adresse

2.Angripers e-post adress

åssen formaterer man en url? og hvordan få inn 2 parametere? fikk litt lyst til å teste om dette fungerer på min :yes:

noen som veit?

Lenke til kommentar
Konseptet er bra! (slippe å huske alle de brukernavn og passord) + masse annet lurt.

Ved første tanke ja, men det burde straks ringe en bjelle når en tenker over det. Slippe passord? Det er en motsigelse i seg selv når en snakker sikkerhet. Javisst er det krøklete med brukernavn og passord overalt, men alternativet er verre. Å ha et passord på alle sakene sine vil si at de som skal knekke systemet bare trenger å knekke et passord, og i tillegg få tilgang til mye mer enn før. I dette tilfellet er det særlig alvorlig (som tidligere nevnt), ikke på grunn av spam-mailen de får tilgang til, men alle handle-tjenester osv som også kommer under Passport-konseptet. MS sier de har satt sikkerhet i høysetet. Det er feil. De har alltid satt brukervennlighet (og hard lisenspolitikk ;)) foran alt annet. Blir brukervennligheten for vennlig oppstår det straks en sikkerhetstrussel.

Rimelig syk bot de risikerer også nå :D Men lærer de? Næææ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...