Gå til innhold

Vandel og jobb

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i alle år drømt om jobben som flypilot, og jeg har nå spart i mange år for å komme inn på denne utdanningen. Jeg har alltid hatt plettfri vandel, men for litt siden hadde jeg tatt noen øl (hadde 0,82 i promille) når jeg var på hytten. Så ringte min far å lurte på om jeg kunne hente han 500 meter bortenfor på naboøyen. Jeg var dum nok til å gjøre det :( Da ble jeg stoppet og måtte møte i rettsak.

Spørsmålet er da; har jeg dette registrert på rullebladet? Hva er sjansen for at jeg nå kan få en slik jobb? Blir dette liggende i vandelen for alltid?

Håper på svar.

Mvh

Aleksander Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, jeg aner ikke noe om dette. Men mitt tips til deg er å ikke skrive ditt fulle navn her, i tilfelle en eventuell arbeidsgiver kommer til å google deg og finner dette.

Fanden heller, om jeg hadde vært arbeidsgiver og sett denne tråden hadde jeg bare vært sympatiserende :)

Lenke til kommentar

Står det plettfri vandel eller godkjent vandel?

Kva slags straff fekk du?

Om det berre var snakk om ei bot så vil ikkje dette dukke opp i politiattesten om det er meir en 2 år sidan. Fekk du betinga fengsel så tar det 5 år. Du kan finne meir detaljar i lov om strafferegistrering.

Lenke til kommentar

Ved søknad om luftfartssertifikat kreves det god vandelsattest (uttømmende), jf luftfartssertifikatforskriften (2000-12-20 nr. 1673) pkt 7.1.5. Du må altså se bort fra The Avatars innlegg om at ting ikke vil dukke opp, da denne typen attest tar med alt. Det kreves ikke plettfri vandel. Det som vil bli vektlagt er ting som har relevans til din dømmekraft som person og pilot -- forhold til narkotika, alkohol, und so weiter.

Hvorvidt du fortsatt kan bli pilot kan jeg ikke si noe om. Men slik du beskriver situasjonen lukter det av dårlig dømmekraft...

Endret av krikkert
Lenke til kommentar
Ved søknad om luftfartssertifikat kreves det god vandelsattest (uttømmende), jf luftfartssertifikatforskriften (2000-12-20 nr. 1673) pkt 7.1.5. Du må altså se bort fra The Avatars innlegg om at ting ikke vil dukke opp, da denne typen attest tar med alt. Det kreves ikke plettfri vandel. Det som vil bli vektlagt er ting som har relevans til din dømmekraft som person og pilot -- forhold til narkotika, alkohol, und so weiter.

Hvorvidt du fortsatt kan bli pilot kan jeg ikke si noe om. Men slik du beskriver situasjonen lukter det av dårlig dømmekraft...

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/pilot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...