Gå til innhold

Leting etter dugelig musik spiller

Anbefalte innlegg

Skal ha en MPD klient til å spille av music, får ingen til å virke. Har ikke noen server, skal ha den til å spille av filer som ligger på denne PC'n................. Har ikke sett at det står "server only" lapp på den så......... går det an?

Ok, i stede for å lage et nytt topic om saken.........

Testa:

*MPD og derav - trenger server, kan ikke spille av fra maskina

*Amarok - BLOAT! For tungt

*Minirok - hakket bedre en Amarok. Men ingen minimize kommando og ingen volum kontroll

*Rythmbox - Gnome + bloat

*Songbird - ingen tray

*Diverse i kommandolinka, inget tray og derav ubrukelig <.<

Vil ha en ren musik spiller, minst mulig GUI. Skal sitte i tray, og spille av derfra. MÅ ha volum kontroll, globale hurtigtaster er ikke et behov.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. legg inn ønsket klient, og la den koble seg til localhost.

..................... Alle er default satt til port 6600, og localhost, men jeg har filene på ~/Musik på min maskin.....

olear: hvet du om noen ide om vanig avspiller? Minirok er aldre for tungt.......... Og det er det nærmeste jeg kommer noe som fungerer.

Lenke til kommentar
Du trenger ingen "server" fysisk sett. MPD er en server! Har du i det hele tatt prøvd å legge inn MPD?

Ja........................... har faktisk også set i man pages og rundt i frontendene etter noe for å få den til å fungere

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Ok, løst saken.

mpd sin conf fil som er shippa fra Ubuntu sitt repos inneholdt noen feil, som gjorde at det ikke funka.

Endte opp med å skrive inn mpd i terminalen og fikk error outputen som jeg trengte:

*Port 6600 var opptatt, forandret til 6500

*Brukte stygt mye i /var, som jeg har lagt til rammen(tmpfs). Forandret alt til ~/.mpd

*feil brukernavn ved default

*default ikke lese rettigheter på /etc/mpd.conf

*musik satt til /var/music, forandret til ~/Musik

Lenke til kommentar

Tja, egentlig ikke. Problemet er at jeg er for lat til å legge til at oppstartsscripted skal skape alle mappene som trengs i /var.

Får en liten feilmelding i blant(kan ikke skrive til /var/* siden mappen * ikke er lagd) :p

Rent ytelses messig får jeg det jeg vil ha pga av det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...