patjac Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg leter etter et program for filmer/videoer hvor man kan plukke ut lyden.. F.eks hvis jeg har en musikkvideo og vil ha lyden fra denne videoen inn på en CD.. Lenke til kommentar
whreet Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Du kan jo bare converte videon til mp3 Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 De redigeringsprogrammene jeg har vært borti har hatt en funksjon som heter "eksporter audio som wav". Så kan du igjen bruke f.eks Audacity til å lage mp3 om du har behov for det. Wav-filer kan enkelt brennes til vanlig cd-lyd. Lenke til kommentar
patjac Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 De redigeringsprogrammene jeg har vært borti har hatt en funksjon som heter "eksporter audio som wav". Så kan du igjen bruke f.eks Audacity til å lage mp3 om du har behov for det. Wav-filer kan enkelt brennes til vanlig cd-lyd. Hva er navnet på de redigeringsprogrammene? Det går vel ikke med film på audacity? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg bruker Magix, som kan eksportere lyden, men du trenger ikke noe redigeringsprogram for å gjøre dette. Spill DVD'n på din PC, samtidig som Audacity går i bakgrunnen og tar opp lyden. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Har brukt Magix og Ulead videostudio. Forundrer meg om ikke alle redigeringsprogram har denne funksjonen. Lenke til kommentar
patjac Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Et nytt problem -_- De musikk videoene jeg har er ikke en DVD.. Det er filer som jeg har på dataen.. Men disse filene er i MP4 format.. Magix klarer ikke å åpne slike filer.. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Du må be Magix om registreringskode for å få programmet til å fungere med MP4. Men du har vel et annet program du kan spille videeofilene med, for å ta ut lyden. Lenke til kommentar
patjac Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Du må be Magix om registreringskode for å få programmet til å fungere med MP4. Men du har vel et annet program du kan spille videeofilene med, for å ta ut lyden. hmm... en sånn kode har ikke jeg og audacity laster heller ikke det opp... Hvem andre gratisprogram finnes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Prøv http://www.erightsoft.com/SUPER.html , den kan konvertere det meste, velg å konvertere til MP3 og det er det. Lenke til kommentar
patjac Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Prøv http://www.erightsoft.com/SUPER.html , den kan konvertere det meste, velg å konvertere til MP3 og det er det. Kan man brenne MP3-videoer til en vanlig CD-R? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Jada, men da må CD-Spilleren støtte MP3 filer. EDIT: Og CD-R (tror jeg) Endret 26. juni 2009 av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
patjac Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Da skal jeg vel klare det Takk for hjelpen og takk for alle svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Sony Vegas gjør dette uten problemer. Lag en timeline med ønsket videofil og render ut lyden til ønsket format. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Sony Vegas gjør dette uten problemer. Lag en timeline med ønsket videofil og render ut lyden til ønsket format. Er Sony Vegas gratis da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Gratis i 30 dager hvis du laster ned en trail. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Gjøres lett med mplayer (http://kovensky.project357.com/) Har slengt den inn i d:\mplayer, start->run, under forutsetning at videofila ligger på f:, juster til eget oppsett: F:\>d:\mplayer\mplayer.exe "videofil.avi" -ao pcm:fast:file=audio.wav -vc dummy -vo null Dette blir da en vanlig wave fil som uansett brenneprogramm(bruker personlig CDBurnerXP) burde klare å svi til en audiocd. EDIT: Misliker egentlig hele "trial, shareware, dittogdatt" programmene på windows, men det er egentlig totalt off topic. Mplayer er forresten en fortreffelig videoavspiller, finnes frontends til den også(SMplayer blandt annet), men personlig så bruker jeg heller den uten. EDIT2: Mangla en " Endret 26. juni 2009 av CoolBeer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå