Gå til innhold

MS Outlook problem -> hjelp ønsket [Takk]

Anbefalte innlegg

Kjørte "Windows Update" i går, lastet ned det som var nytt. Heriblandt en Outlook update... Greit nok det, men når jeg nå starter Outlook starter den oppdateringen.. Og spør etter Office CD'en.

Her kommer mitt problem inn! Jeg finner ikke min Office CD!! Hva gjør jeg nå? Ser ut til at Outlook må fullføre denne Updaten for å starte opp.. dvs at jeg ikke får lest mailen min til jeg finner CD'en min :cry: ELLER kanskje det finnes en måte å avinnstallere denne updaten? :shrug:

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Var nettopp innom komplett for å kjøpe meg en blekkpatron, men husket ikke passordet (bedriftskonto).. vel da får jeg vel be om å få det tilsendt da, tenkte jeg!

Men så var det denne Outlook'en da :evil:

Ingen som vet hva jeg kan gjøre?

Pleeeeeace :D

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt! Ikke for å mase :oops: men jeg er helt desp. her!

Har 4 mailkontoer i Outlooken min, må få dette til å virke igjen...

PS! Ja jeg HAR en Orginal CD og lisens (OfficeXP Pro) :yes:

Lenke til kommentar

Takker alle for innlegg!

@ EZAccess

Jeg fant mappen, den var desverre, etter det jeg kan se tom (0Kb)

@SirDanceAlot

Jeg har nå avisnstallert alle "Windows Hotfix" installert denne måneden, uten at det gjorde noe fra eller til.. Har også slettet alle temp filer på C:

@ cecolon

Jeg kommer inn på mail serveren men får ikke logget meg på.. når jeg skriver inn user og brukernavn, mister jeg forbindelsen.

Så jeg vet ikke jeg.. må vel spa meg gjennom tre meter med CD'er, papirer o.l cd'en skal være her... ett eller annet sted, tror jeg(!)

Lenke til kommentar

Kan ikke løse problemet du har med å finne Office CD´n din. Men hva slags mailkonto har du - jeg mener, hvilken leverandør? De fleste har jo et web-grensesnitt du kan bruke for å få tilgang til mailen din. Det burde jo iallefall hjelpe deg slik at du får lest mail, inntil du finner Office CD´n din. Ellers så kan jeg bare gjenta det som allerede har blitt nevnt - de fleste updates fra MS kan avinstalleres. Hvis du går inn i kontrollpanelet på Legg til/fjern programmer, så skal jo updates og hotfixer ligge i lista der, slik at du kan fjerne dem hvis du vil. Siste forslaget jeg har til løsning her (hvis du ikke kan oppdrive Office-plata), det er å foreta en installasjon av windows over den installasjonen du har på maskinen pr. i dag. Ikke slett - men rett og slett installer windows på nytt over den gamle. Da skulle du jo i teorien iallefall, beholde de fleste settinger og driverinstallasjoner, men få reparert det som måtte være galt nå. Verdt et forsøk kanskje, hvis ikke noe annet kan hjelpe deg videre. En backup av alle nødvendige data er vel å anbefale, FØR du gjør dette - bare sånn for sikkerhets skyld, om noe skulle gå galt. Jeg har nemlig en viss anelse om at noe allerede er galt, i og med at du får beskjed om å sette inn Office-plata etter en sånn update som du har foretatt. Det er nemlig ikke normal prosedyre.

Håper du klarer å fikse dette - enten ved hjelp av andres råd og vink - eller ved bruk av noen av mine.

Lenke til kommentar

Hei baldrick-the-man, takk for fyldig reply.

Som jeg nevte over har jeg allerede prøvd å avinstallere alle updates som er gjordt i perioden før problemet oppstod, dette uten at det gjorde noe fra eller til..

Jeg har fire kontoer hos fire leverandører, hotmailen er jo grei. Men all mail i forbindelse med jobben er utilgjengelig, her tilbys ikke web baserte løsninger enda.

Dette med at jeg skal sette inn CD'en etter at jeg har lastet ned en update er ikke ukjent for meg. Har stortsett alltid vert sånn hos meg, fra Win95 dager.. Både på enkelte WindowsXP updates og flere Outlook updates.. Man laster ned en update, den begynner å installere og spør så etter Windows eller Office CD'en, alt etter som.. Dette for å hente filer/info fra CD'en og gjerne like mye for å verifisere at man faktisk har en "original" CD..

Lenke til kommentar

@ Kaptein_S

Det tviler jeg sterkt på.. Jeg måtte nok betalt en del kroner for kopien OG frakt.. og gjerne ventet noen uker på levering.. men men, en nødløsning er det jo.

@ MrLee

Jo hadde jeg hatt noen med XP CD i nærheten hadde jeg nok lånt denne på flekken.. Men det har jeg ikke :( (ser ikke NOE galt i det når jeg eier en lovelig kopi selv.. )

@ cecolon

Hei igjen, prøvde telnet med infoen du la inn i din første post. I dag gikk det greit(?) Gjorde sikkert noe feil i går. MEN jeg husker ikke passordet på kontoen :oops: Og hvor er den eneste plassen jeg har denne oppbevart?? Jo i inboxen til Outlook!, som selvfølgelig ikke er tilgjengelig :lol:

En oppgave for en kreativ software guru:

Hvordan stoppe en 'update' som starter når Outlook åpnes ?

Det må da være en måte å hindre denne softwaren i å starte?? Hva får den til å starte og hvor kan jeg drepe denne lille sekvensen?

Lenke til kommentar

Dersom jeg setter en vilkårlig CD i CDrom'en og trykker OK når det spørres etter Office CD'en, får jeg beskjed om at man ikke finner filen PROPLUS.MSI

Jeg brukte Task Manager og fant ut at sammen med outlook starter filen msiexec.exe, denne greide jeg ikke å drepe med "End prosess" så jeg brukte programet 'Kill.exe' ..da stoppet jeg exe-filen men outlook henger også :roll: Så da var ikke det løsningen heller..

Blir vel nødt til å banke på hos alle i nabolaget og spørre om jeg kan få låne "1dl sukker.. ja, og gjerne 1cd OfficeXP om du har" :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...