Gå til innhold

26 tommer for stort?

oye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er selvsagt ikke for stor den 26- tommeren. En skjerm er jo det du ser på, og jo større, jo bedre, hvis oppløsningen er passe i forhold til størrelsen. Oppløsningen har jo også litt å si, 1920x1200 er flotte saker på en 26".

Jeg har to 24", og kunne godt tenke meg en til. Gå for 26- tommeren, hvis du har råd til den. Jeg tviler på at du vil angre.

Se på hvordan utviklingen har gått når det gjelder skjermstørrelser og oppløsning. Er det noen som sitter med en 24" med skikkelig oppløsning og savner gamleskjermen som var mindre, og med lavere oppløsning? Det tror jeg du skal slite med å finne.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
24" blir alt for stort etter min mening.
For stort i forhold til hva?

24 tommers monitor med 1920x1200 pixler oppløsning er ansett som det mest effektivitet. Eneste ulempen er at det kreves kraftig maskinvare for å spille grafisk krevende spill i den oppløsningen. En 26" har litt større pixler en 24", så det kan være enklere å lese tekst.

Lenke til kommentar

Min nåværende skjerm er en 20" med 1600x1200 pikler (4:3 aspect ratio). Sitter vel cirka en armlengdes avstand fra den. Kan jeg sitte i samme avstand foran en 26"? Eller må en flytte seg vesentlig lenger unna for å få riktig innsynsvinkel?

Lenke til kommentar

Sitter på en 22" nå som i grunnen er stort nok for meg. Men det kommer helt ann på avstanden fra hvor du sitter og hvor skjermen står. Selv er nok øynene mine ca 30-40cm fra skjermen. Sitter du lengre fra skjermen din en det er ikke 26" å forakte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...