Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er den neppe.

Men siden både FolderLock og TrueCrypt bruker AES som krypteringsalgoritme så burde begge være like sikker. Men siden TrueCrypt er open-source og FolderLock er propertiært så kan det hende at FolderLock har lagt inn en bakdør osv., men tviler. Også har TrueCrypt endel muligheter som FolderLock ikke har som og lage skjulte containere, kryptere hele systemet osv...

Så lenge du ikke oppbevarer statshemmeligheter osv. så tror jeg bare du skal gå for det du liker best. Men viss det faktisk er statshemmeligheter det er snakk om ville jeg nokk gått for TrueCrypt.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Det er den neppe.

Men siden både FolderLock og TrueCrypt bruker AES som krypteringsalgoritme så burde begge være like sikker. Men siden TrueCrypt er open-source og FolderLock er propertiært så kan det hende at FolderLock har lagt inn en bakdør osv., men tviler. Også har TrueCrypt endel muligheter som FolderLock ikke har som og lage skjulte containere, kryptere hele systemet osv...

Så lenge du ikke oppbevarer statshemmeligheter osv. så tror jeg bare du skal gå for det du liker best. Men viss det faktisk er statshemmeligheter det er snakk om ville jeg nokk gått for TrueCrypt.

Ok, vet du om det er en lovlig verson det jeg linket til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...