satan Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 jeg har selv en thinkpad P3 750. Og lurer på hvordan muligheten er for å oppgradere CPU og sjkermkort på en bærbar pc??? Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det skulle være mulig å oppgradere CPU'en, er litt mer usikker på skjermkortet. Hør med en forhandler. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg tviler sterkt på om du kan oppgradere skjermkortet. Dette er i mange tilfeller nærmest integrert i LCD-kontrolleren, og det spørs om du finner noe du kan bruke på markedet. Dessuten er det sannsynligvis sinnsykt dyrt, så jeg ville nok også satsa på å kjøpe nytt. CPU kan du muligens oppgradere, vel og merke dersom hovedkortet støtter raskere prosessorer. Men dette er også sannsynligvis dyrt og du får neppe så mye igjen for det. Bærbare maskiner er ofte bygd veldig sparsomt når det gjelder spesifikasjoner på komponenter, slik at alle komponentene er utnytta maks. Skal du oppgradere burde man egentlig bytte ut de fleste komponentene, eller i praksis kjøpe nytt. Det eneste som kan være direkte lønnsomt å oppgradere på en bærbar er minnet. Dersom den f.eks. har en SO-DIMM ekspansjonsslot, kan du få relativt billig RAM til å putte inn der f.eks. hos Komplett. Lenke til kommentar
satan Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 takk for responsen. jeg har p3 750MHz med 256+128 ram men skjerm kortet er bare ett ati mob. 8 mb... og skulle jo gjerne kunnet kjørt litt heftigere grafikk... men får bare klare meg da! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Bare minne på om at det er egent underseksjon i forumet som er laget for Bærbare Pc'er :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå