AnjoEntertainment Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Som emnetittel sier... Jeg har utrolig ofte kløe i rumpen, akkurat inni rumpen/mellom åpningen. Noen ganger når jeg tar på krem (har prøvd sopp-krem i to dager nå) på litt papir og tørker meg, henger det seg noen ganger små og/eller store grå, støvdott lignende-greier på papiret. Er dette sopp? Når jeg bruker kremen forsvinner som oftest kløen etter en liten stund, samt. svie som har oppstått. --------------- Tips/råd/erfaringer? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Støvdøttene er vel mest sannsynlig rumpelo (akkurat som navleloen, er dette støv, døde hudceller og klesfibre som blir fraktet inn i sprekken pga hårene som peker i den retning). Sopp er som regel hvitaktig. Kløen kan komme fra flere ting. Det ene er sopp, som du selv har tenkt på. Det andre er irritasjon pga hårvekst, og en tredje ting kan være fuktighet. Uansett er det viktig at du passer på å tørke deg skikkelig i rumpesprekken etter dusjing/bading/dobesøk, slik at fuktighet ikke gir gode forhold for sopp og dårlige forhold for huden din. Er det mulighet for kjønnssykdommer bør du selvsagt sjekke dette også. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Støvdøttene er vel mest sannsynlig rumpelo (akkurat som navleloen, er dette støv, døde hudceller og klesfibre som blir fraktet inn i sprekken pga hårene som peker i den retning). Sopp er som regel hvitaktig. Kløen kan komme fra flere ting. Det ene er sopp, som du selv har tenkt på. Det andre er irritasjon pga hårvekst, og en tredje ting kan være fuktighet. Uansett er det viktig at du passer på å tørke deg skikkelig i rumpesprekken etter dusjing/bading/dobesøk, slik at fuktighet ikke gir gode forhold for sopp og dårlige forhold for huden din. Er det mulighet for kjønnssykdommer bør du selvsagt sjekke dette også. Jeg er jomfu, så sistnevnte tviler jeg på... Takk for tips ihvertfall! Fuktighet kan godt være... jeg sitter ofte inne på et varmt rom og svetter mye. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Der kan vi ha løsningen, ja. Forsøk i en periode å holde området tørrere (preparater som sinksalve og andre greier som vanligvis brukes for å behandle/forebygge bleieutslett hos barn kan godt være greie å prøve), og se om det bedrer seg. Husk også på å ikke overdrive tørkingen med harde håndklære og sånt, det vil naturlig nok irritere huden ved å lage smårifter, og det fører bare til mer svie og kløe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå