Gå til innhold

stygge prikker på skjermen

och

Anbefalte innlegg

For noen dager siden begynte Battlefield å få noen "utvekster" på bakkene i spille.

Spurte om hjelp gjennom EA Technical Support, prøvde alle råd jeg kunne få, men det hjalp ikke stort :cry:

Litt senere la jeg også merke til små fargete prikker i windows, prøvde å update de fleste driverene for å se om feilen ble fikset, men dette hjalp heller ikke stort.

Jeg prøvde å skru opp pcen å se om det kunne være "hardware" feil, men nei ikke noe positivt å se der heller.

Så i biosen og det viste seg at den også hadde prikker og så helt ødelagt ut..

Nå er jeg tomt av råd, noen som vet hva feilen kansje kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm... den mest sansynlige konklusjonen dersom "prikkene" er på samme sted på skermen hele tiden er jo at skjermen din er øderlagt.... på samme måte som hvis man tar en magnet intil skjermen.....

men veit jo ikke hvordan det ser ut så det kan jo være hva som helst....

Lenke til kommentar

Skjermen er en vanlig CTR skjerm (Proview 19").

Skjermkortet er et Gainward gf4600 (PowerPack! Pro Series) som jeg kjøpte for rundt 3mnd siden på www.pm-data.no.

Jeg har også prøvd å ta ut kortet og sette det inn igjen.

Prikkene på skjermen kommer på forskjellige plasser hele tiden og det kommer også noen fargete bokstaver i bios/oppstarten.

Kortet har aldri blitt overklokket mye og heller ikke i lenger tid.

Lenke til kommentar

Har bare prosessor vifte inni nå, men satt på sidepanelet i går.

Da hadde problemet vært noen dager fra før...

Skal prøve og sette inn de gamle kabinettviftene litt senere i dag og se. (tok de ut for de bråkte så utroligt mye :evil: )

Lenke til kommentar

Er det slike farger som en får ved å ta en magnet mot skjermen? E kjenning av meg skrudde på skjermen og den var nesten helt grønn... løsningen var enkel i dette tilfellet: en "Degauss" og skjermen var som ny igjen. Kan jo også prøve og ta ut støpsel og kabel over natten.

Håper det kan være så enkelt :roll:

Lenke til kommentar

Nei det er nok ikke et magnetfelt eller lignendes som gjør dette.

De prikkene jeg snakker om er utrolig små og de kan ha forskjellige farger.

De dukker også ofte opp i et bestemt sted på skjermen.

Lenke til kommentar

Fikk en mail av en som sa at jeg hadde virus i dag.. viruset het watchdog, er det noen som har hørt om dette?

Kan det være grunnen til probleme?

Maskinen har begynt å reboote seg hvert 5. min nå og det dokker opp masse små feil.

Lenke til kommentar

Jeg testa med en annen skjerm (15" IBM) og det hjalp lite.

Har overklokket korte med det medfølgende klokkeprogrammet, men jeg har aldri satt "måleinstrumentet" over på orange eller rød. (altså jeg har klokket kortet minimalt!)

Og etter jeg fikk opp den feilen på maskinen så satt jeg ned klokkingen til lavere nivå enn standard.

Brukte en "artifact-tester" og fant artifacts... men hva er dette ?

Har aldri hørt om artifacts før.

Fikk fram en blåskjerm før maskinen restartet seg ein gang og der stod det ett eller annet om at maskinen prøvde å skrive til ROM(Read Only Memory) minne til skjermkortet.

Lenke til kommentar
och Skrevet: 11 Mai 2003 15:07 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Brukte en "artifact-tester" og fant artifacts... men hva er dette ?

Har aldri hørt om artifacts før.

Hvilket program brukte du da?`

Har noen stygge sorte prikker på kortet mitt og jeg vil gjerne få testet før jeg sender inn kortet til test...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...