Gå til innhold

ta av taster på laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yess, e bare enter tasten og de to atmed som er skikkelig skadet. og høyrklikk på touchpaden. skal høre om eg får nytt på garantien av it folkan på skoln.

men går det å fyllevann inn i tastaturet for å vaske? er jo sånn plastfilm som beskytter hardware osv.

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke noe elektronikk i et laptop tastatur, det er en metalplate bakerst, to plastfilmer med med masse koblingsbaner og av og til noe plast eller gummifilm over det igjen, også tastene på topp da.

Problemet med å helle vann i er å få det ut igjen, vannet blir på en måte fanget mellom plastfilmene, og kan da få knappene til å fuske, enten ved at de ikke virker når de blir trykket på, eller at den tror de altid er nedtrykt.

Du kan prøve å legge tastaturet under en 60W pære en stund, men tipper at du trenger vertfall en uke i strekk. eller du kan prøve å demontere, tørke og montere igjen, litt av en jobb det vil eg tro.

Lykke til:)

Erik

Lenke til kommentar

ta av 6715b tastaturet går på 1-2-3, det henger etter 3 skruer som er markert med bilde av et lite tastatur under pcn.

når de er løs trekker du tilbake de små "tappene" mellom esc/f1 f4/f5 f8/f9 f12/scroll så kan du løfte opp tastaturet.

i forhold til garanti så vet ikke jeg hvilket fylke det er da, om hordaland så må maskinen sendes inn for service så er det opptil verkstedet bestemme om garantisak eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...