Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn lagger og fryser helt tilfeldig.

Anbefalte innlegg

Har nettopp formatert og innstallert Windows 7 RC1 64-bit, og nå fryser PCn helt på forskjellige tidspunkt. Jeg ser bilde og hører lyder, men musa rører seg ikke og når jeg ser på LCD-displayet på G15, så går ikke klokka eller noe. Etter at jeg starter opp etter den fryser, så får jeg beskjed om å putte inn windows dvd'en og reparere. Jeg har gjort det, men får opp samme greia hele tiden selv om jeg tar å booter fra CD/DVD-rom. Hvis jeg bare holder på en stund og restarter flere ganger så kommer jeg plutselig inn i Windows igjen og alt fungerer som det skal.

Et eller annet hardware er nok fucked... Men aner ikke hva. Grunnen til at jeg formaterte var fordi jeg hadde et annet problem. Før jeg formaterte kjørte jeg på XP 32-bit. Jeg hadde et lignende problem der, men der ble skjerme svarte og lyden borte, men PCn var fortsatt på. Så du kan si at det var samme problemet, bortsett fra at da ble skjermene svarte. Noen ide om hvor feilen kan ligge?

Jeg har tenkt å laste ned noen forskjellige sånne programmer som stresstester CPU, GPU, RAM osv for å prøve å se om jeg finner ut om det er som er feil der. Noen anbefalinger av programmer?

(Vet ikke om dette er relatert, men hvis jeg ser på en film og ekstrakter noe med winrar på samme disk, så vil filmen bli hakkete. Dette har aldri skjedd før, men har begynt å skje nå i det siste.)

Specs:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6400+ (3,2 GHz)

4 GB RAM

Geforce 8800 GTX

ASUS M2N32-SLI Deluxe

(Kan finne mer spesifike detaljer om RAM hvis det er nødvendig)

Takk for all hjelp på forhånd ;)

Endret av NinjaPiraten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt en memory test nå. Får denne beskjeden:

"Memory error detected! Copying between 160acade and 16ac914 did not result in accurate copy.

MeTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM.

You need to fix this."

What to do? Er det noen måte å fikse dette på som ikke er å kjøpe ny?

(Har også lest på et annet forum, og funnet en som har nøyaktig samme problem. Han har innstallert Windows 7 og han har samme problemet. Er vel rart hvis det er relatert til RAMen når han har nøyaktig samme problemet og han har ikke fått noen beskjed om error på RAM.)

Lenke til kommentar
Har kjørt en memory test nå. Får denne beskjeden:

"Memory error detected! Copying between 160acade and 16ac914 did not result in accurate copy.

MeTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM.

You need to fix this."

What to do? Er det noen måte å fikse dette på som ikke er å kjøpe ny?

(Har også lest på et annet forum, og funnet en som har nøyaktig samme problem. Han har innstallert Windows 7 og han har samme problemet. Er vel rart hvis det er relatert til RAMen når han har nøyaktig samme problemet og han har ikke fått noen beskjed om error på RAM.)

Jeg ville hørt om noen kunne låne deg noe ram. Kjører hvertfall W7 64-bit knirkefritt. (Måtte forresten har beta drivere til mitt steelseries 5h v2 usb)

Lenke til kommentar

Har kjørt Memtest nå. Det fikk feil der også ja...

1 pass, 10 errors.

Skrev ned alt som stod der, men jeg antar at det ikke har så mye å si? Er det feil så er det feil og eneste måten er vel å skaffe ny? Må bare finne ut hvilken som det er feil på...

En ting som stod nederst: "Errors på Memory Slot." Er dette errors per slot som RAMen står i? For det er error på alle 4 slots. Vil det da si at alle 4 RAMbrikkene plutselig er blitt fucked?

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere,test en og en,det kan også hende at rammen fusker pga for lav spenning,fordi du bruker 4stk 1gb brikker .Har du justert opp spenning på ram?

Har du mer spesifike detaljer ril ram,helst en link,håper for din del,at det ikke er

Crucial DDR2 BallistiX 2.2 volt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...