Gå til innhold

Bios flash fail (svart skjerm)

bjaanes

Anbefalte innlegg

Hei,

System:

M4a79T Deluxe

AMD 955 BE

Jeg har prestert å prøve å flashe biosen fra Windows, uten at det gikk særlig bra.

Fikk beskjed fra flashe-utilitien (Asus Update, som jeg mest sannsynlig ikke skulle brukt) om at verify gikk galt.

Når jeg prøvde å restarte fikk jeg rett og slett ikke opp noe bilde. Etter å ha prøvd noen ting jeg fant på nettet får jeg fremdeles ikke noe resultat (dra ut noen jumpere og sette de en annen plass i noen sekunder osv - også cmos).

Er jeg 100% screwed, eller finnes det håp? :p

Endret av bjaanes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

System:

M4a79T Deluxe

AMD 955 BE

Jeg har prestert å prøve å flashe biosen fra Windows, uten at det gikk særlig bra.

Fikk beskjed fra flashe-utilitien (Asus Update, som jeg mest sannsynlig ikke skulle brukt) om at verify gikk galt.

Når jeg prøvde å restarte fikk jeg rett og slett ikke opp noe bilde. Etter å ha prøvd noen ting jeg fant på nettet får jeg fremdeles ikke noe resultat (dra ut noen jumpere og sette de en annen plass i noen sekunder osv - også cmos).

Er jeg 100% screwed, eller finnes det håp? :p

De gangene jeg har hørt om problemer med oppgradering av bios, så har det vært det, nettopp i forbindelse med windows. Virker som om det er en metode folk bør slutte med. Du har et bra HK, så synd om du ikke skulle få brukt det. Ta kontakt med selger, kanskje de kan hjelpe.

Du kan ikke bruke denne metoden:

"ASUS CrashFree BIOS 2

The CrashFree BIOS2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support CD. Users can reboot their system through the support CD when a bootable disk is not available, and go through the simple BIOS auto-recovery process. ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...