BBernes Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hmm hvor gammel er du da ? Svært så viktig det med alder er for deg da? Virker som om at hvis du er gamlere enn den du diskuterer med, da har du mere rett... Da spør jeg, hvor gammel er DU? Ponget er ikke alderen men om du har vert igjennom ATI's All-In-Wonder Pro™ helvettet . Jeg håper at ATI er bedre i dag , vil da ikke krige. Jeg fikk min første pc 1986 og har "håper" jeg har litt erfaring . (har ikke alltid rett) Kan ikke jeg, basert på mine erfaringer si at jeg ikke liker ATI . Så kan du si at du liker de ? og la det være med det ? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Prisen på nv35 skulle bli 5 000 og oppover...nå, hvilken prisklasse skullen fyren ha? Og en ting til. Det som skjedde i august i fjor, da Ati lanserte r300, var at det ikke lenger var slik at nvidia lanserte et kort, også lanserte Ati en konkurrent. Nå lanserer Ati de nye korta, mens nvidia halser etter for å komme med noe konkurrerende. Så å si at 9800Pro er best er helt kurant, når "konkurrenten" er nesten et kvartal unna her i norge. GeForce FX 5900 Ultra450 MHz GPU 256 MB DDR SDRAM klokket på 850 MHz 256-bits buss Veiledende utsalgspris på 499 amerikanske dollar - HW sitat. Den blir ikke 5000kr, d er bare bullshit ifra dere ATI supportere. Jeg kan opplyse deg med at hvist det får en veil.pris på 499 dollar så blir det liggende over 5000 nkr her i Norge. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hei kåre 2 hvis du leser hele posten på 3 sider så blir vel kansje alt litt klarere ? Hmm hvor gammel er du da ? Problemene begynte i 1997 da ATI laget All-In-Wonder Pro? (does it all in one card. Everything you need for explosive multimedia on the PC!) Dette kortet laget enormt med problemer for veldig mange som brukte det , og lager fremdeles problemer for noen. LES HVA JEG SKRIVER KÅRE ,ATI ER RASKERE EN NVIDIA !!!!!! Jeg har da heller ikke påstått at du mener at nvidia har raskere kort. Jeg svarer på din kritikk til at ATI lyver og er ustabilt siden det har så lav minimum framrate. Jeg svarer også på din kritikk om at ATI er et svindel firma med dårlig kvalitet. Hva er det jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Kan ikke jeg, basert på mine erfaringer si at jeg ikke liker ATI .Så kan du si at du liker de ? og la det være med det ? Jo, for all del, men er det ikke på tide å begrave stridsøksa med ATI? (bare ett forslag) Jeg mener, det er tross alt mange, mange, år siden All-in-wonder kortet laget problemer, så hvorfor ikke glemme det, husk at standarden et selskap må ha på sin kundesupport nå til dags for å beholde et godt rykte, er mye høyere enn før.... Og jeg mener du forsaker mange bra produkt, ved å holde deg kun til nvidia (for all del, nvidia glimter til med gode produkt de også, men ATi er absolutt verdt et nytt forsøk) :wink: Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 JEG SIER JO AT ATI ER RASKEST !!!!!!!!! JEG NEKTER IKKE FOR DET !!!!!!!!! LIKER BARE IKKE SELSKAPET PGA MEGET DÅRLIGE ERFARINGER !!!!!!! (derfor kjøper jeg ikke deres produkter) Så hvorfor i all verden poster du Benchmark's med kommentaren "ATI er bra på papiret, men" når du synes de er raskest? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Prisen på nv35 skulle bli 5 000 og oppover...nå, hvilken prisklasse skullen fyren ha? Og en ting til. Det som skjedde i august i fjor, da Ati lanserte r300, var at det ikke lenger var slik at nvidia lanserte et kort, også lanserte Ati en konkurrent. Nå lanserer Ati de nye korta, mens nvidia halser etter for å komme med noe konkurrerende. Så å si at 9800Pro er best er helt kurant, når "konkurrenten" er nesten et kvartal unna her i norge. GeForce FX 5900 Ultra450 MHz GPU 256 MB DDR SDRAM klokket på 850 MHz 256-bits buss Veiledende utsalgspris på 499 amerikanske dollar - HW sitat. Den blir ikke 5000kr, d er bare bullshit ifra dere ATI supportere. Jeg kan opplyse deg med at hvist det får en veil.pris på 499 dollar så blir det liggende over 5000 nkr her i Norge. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 JEG SIER JO AT ATI ER RASKEST !!!!!!!!! JEG NEKTER IKKE FOR DET !!!!!!!!! LIKER BARE IKKE SELSKAPET PGA MEGET DÅRLIGE ERFARINGER !!!!!!! (derfor kjøper jeg ikke deres produkter) Så hvorfor i all verden poster du Benchmark's med kommentaren "ATI er bra på papiret, men" når du synes de er raskest? 1: Fordi jeg syntest at det var rart at min framerate var lavere enn på TI 2: Fordi jeg ikke liker selskapet ATI (kansje det har bedret seg). Kan ikke jeg mene det ? må du ATI frelse meg ? Er det en sekt ? Får jeg en hvit hette ? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Kan ikke jeg, basert på mine erfaringer si at jeg ikke liker ATI .Så kan du si at du liker de ? og la det være med det ? Jo, for all del, men er det ikke på tide å begrave stridsøksa med ATI? (bare ett forslag) Jeg mener, det er tross alt mange, mange, år siden All-in-wonder kortet laget problemer, så hvorfor ikke glemme det, husk at standarden et selskap må ha på sin kundesupport nå til dags for å beholde et godt rykte, er mye høyere enn før.... Og jeg mener du forsaker mange bra produkt, ved å holde deg kun til nvidia (for all del, nvidia glimter til med gode produkt de også, men ATi er absolutt verdt et nytt forsøk) :wink: Du har et poeng , kansje en gang i fremtiden . Men jeg går ikke for ATI nå . Er det så utrolig rart at når du har dårlige erfaringer med et selskap så lar du være og kjøpe produktene ? (på meg virker det helt logisk) Men da er man jo en idiot da .. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 ATi har ikke bare bedret seg men har et helt nytt driver team også i tillegg til at de er aktive over på Rage3d hvor de driver med support. Å leve i fortid er tåpelig,NV har mye å lære om bilde kvalitet fremfor Fps. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hmm noen som vet hva som hendte med gode gamle 3dfx ? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Men da er man jo en idiot da .. Ingen som har sagt at du er en idiot, men det var noen her som nevnte at du var en nvidiot, d.v.s harddbarka nvidia fan Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hmm noen som vet hva som hendte med gode gamle 3dfx ? Gode gamle 3dfx gikk konkurs... litt p.g.a deres naive tankegang på 16bits vs 32bits farger, og at de prøvde seg med flere brikker på skjermkortene istedenfor bedre brikker, dette ble vel for dyrt i lengden (spekulasjoner) er det noen her som vet den eksakte grunnen til konkursen, så versågod å lær meg Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hmm noen som vet hva som hendte med gode gamle 3dfx ? De ble kjøpt opp, og eksisterer ikke lenger. Husker ikke hvem, men det var en tidligere konkurrent som kjøpte opp den falne kjempen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Prisen på nv35 skulle bli 5 000 og oppover...nå, hvilken prisklasse skullen fyren ha? Veiledende utsalgspris på 499 amerikanske dollar - HW sitat. Den blir ikke 5000kr, d er bare bullshit ifra dere ATI supportere. Jeg kan opplyse deg med at hvist det får en veil.pris på 499 dollar så blir det liggende over 5000 nkr her i Norge. Hmmz.. tror ikke det nei, for 499 US dollar er i dag 3423 kr Så etter de tallene så blir de kortene ligge godt under 5000 kr. Man kan vel regne med at prisen blir ca 3500 - 4000 kr når de kommer..!!!! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hmm noen som vet hva som hendte med gode gamle 3dfx ? De ble kjøpt opp, og eksisterer ikke lenger. Husker ikke hvem, men det var en tidligere konkurrent som kjøpte opp den falne kjempen. nVidia kjøpte opp 3D Fx.. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 [så slutt og oppfør deg som en liten unge please. Bare fordi jeg diger Ati og har logoen dems som avatar betyr ikke det at jeg ikke oppfordrer folk til å kjøpe nVidia hvis det er bedre! Det gir ihvertfall meget liten troverdighet i slike tråder........ Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Prisen på nv35 skulle bli 5 000 og oppover...nå' date=' hvilken prisklasse skullen fyren ha? Veiledende utsalgspris på 499 amerikanske dollar - HW sitat. Den blir ikke 5000kr, d er bare bullshit ifra dere ATI supportere.[/quote'] Jeg kan opplyse deg med at hvist det får en veil.pris på 499 dollar så blir det liggende over 5000 nkr her i Norge. Hmmz.. tror ikke det nei, for 499 US dollar er i dag 3423 kr Så etter de tallene så blir de kortene ligge godt under 5000 kr. Man kan vel regne med at prisen blir ca 3500 - 4000 kr når de kommer..!!!! Javel,men feil alikevel.Ati tar 399 dollar for 9800 Pro,se om du finner et til under 4000 nkr?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Gadd ikke lese alt men jeg har litt fakta å komme med: Prisnivået i norge sortert på pris: Radeon 9700: fra ca 2200kr Radeon 9700 Pro: fra ca 2900kr GeforceFX 5800: fra ca 3000kr GeforceFX 5800 Ultra : fra ca 3800kr Radeon 9800 Pro: fra ca 4000kr GeforceFX 5900 Ultra : antatt over 5000kr Som dere ser er prisforskjellene over 100% blandt desse, men ytelsen er ikke i nærheten av så stor forskjell. Kanskje et gjennomsnitt på rundt 30% i ytelseforskjell på billigste og dyreste kort når det blir lansert. Det klokeste vil selvfølgelig være å velge blandt de billigste, og heller spare budsjettet sitt til en oppgradering senere. Lenke til kommentar
fjohan Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Når man ser på div reviews/tester og leser på forskjellige forum, så er jo 9700 Pro et godt valg uten tvil. MEN det er jo mye mer hardware problemer med ATI kortene. Jeg har gått igjennom en god del forum om nettopp dette. Og ikke minst jeg selv hadde tidligere ett MSI KT4 turbo Socket A hk. På dette hovedkortet var det ingen som fikk til 9700 pro. Alt av spill mm, hang seg. Har og lest om flere andre hovedkort der folk har problemer. Mens med Geforce går det smertefritt. Har aldri selv hatt problemer. Nå har jeg gått over til P4 og har ett Asus P4G8X Deluxe hk. Også med dette hovedkortet leser jeg om store problemer med å få 9700 pro til å gå smertefritt. Så da tenker jeg jo er dette verdt penga når man risikerer at man må begynne å skifte ut hardware for å få det til å funke? Det blir nok FX på meg med mindre 9800 er problem fritt Men det er jo veldig tvilsomt... Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Når man ser på div reviews/tester og leser på forskjellige forum, så er jo 9700 Pro et godt valg uten tvil. MEN det er jo mye mer hardware problemer med ATI kortene. Jeg har gått igjennom en god del forum om nettopp dette. Og ikke minst jeg selv hadde tidligere ett MSI KT4 turbo Socket A hk. På dette hovedkortet var det ingen som fikk til 9700 pro. Alt av spill mm, hang seg. Har og lest om flere andre hovedkort der folk har problemer. Mens med Geforce går det smertefritt. Har aldri selv hatt problemer. Nå har jeg gått over til P4 og har ett Asus P4G8X Deluxe hk. Også med dette hovedkortet leser jeg om store problemer med å få 9700 pro til å gå smertefritt. Så da tenker jeg jo er dette verdt penga når man risikerer at man må begynne å skifte ut hardware for å få det til å funke?Det blir nok FX på meg med mindre 9800 er problem fritt Men det er jo veldig tvilsomt... Kan jo nevne da i samme slengen at det er enkelte som har problemer men NV på Nforce2,må si utrolig men sant. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå