Gå til innhold

Beste nVidia FX kort!

TCK

Anbefalte innlegg

Må bare nevne at ATI har forbedra seg kraftig på driverfronten, så å vise til gammle tider er litt :roll:  

Og den testsiden du viser til, så er den uten AA og AF. Hvorfor henvise til en side der ikke bildekvaliteten ikke blir testa? Med et sånt monsterkort så er det jo en selvfølge at man skrur på AA og AF!

Se hva som skjer når AA og AF blir skrudd på:

http://www17.tomshardware.com/graphic/2002...o-cards-20.html

http://www17.tomshardware.com/graphic/2002...o-cards-22.html

Det var ikke det som var poenget og du kan ikke sammenligne TI4600

som er et gammelt kort med det nye 9700 .

Det jeg ville frem til var at ATI lyger litt og er litt ustablit siden det

dropper så mye i fps i forhold til et gammelt kort som ti4600.

Vil ikke si at TI4600 er et raskere kort en 9700 men at ATI.

Hva ere du snakker om? Lyger? Ustabilt? :lol:

Jeg har et Radeon 9700 Pro kort, og det grisebanker jo GF4 både når det gjelder kvalitet og hastighet.

Dessuten var det ikke lenge etter GF4 kom at 9700 ble lansert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MyWar...lenge siden vi har hatt slik en nVidiot som deg her på forumet, jeg sier bare velkommen skal du være! Forresten...likesinnede finner du på http://www.nvnews.net .

btw, selv der er de enige i at ATi er bedre enn Nvidia for tiden...på tide å faktisk lese hva som skjer, og ikke bare tenke på gamle greier?

Går jo ann å tenke også...

Flott at du kaller meg en idiot bra og høre fra en på 14 takk :) .

btw, selv der er de enige i at ATi er bedre enn Nvidia for tiden

Er jo det jeg sier jo , men det betyr ikke at jeg støtter det selskapet

eller vil kjøpe noe fra dem det det da ?

Hvis du blir svindlet av et firma , møter du da opp dagen etterpå for og

sjekke om de har bedret seg ?

Tror ikke det . .

Blir som og ansette en pedofil i en barnehage (han er snill nå) ..

Lenke til kommentar

Hva ere du snakker om? Lyger? Ustabilt?  :lol:

Jeg har et Radeon 9700 Pro kort, og det grisebanker jo GF4 både når det gjelder kvalitet og hastighet.

Dessuten var det ikke lenge etter GF4 kom at 9700 ble lansert.

Sef gjør det det , skulle da bare mangle (er jo en generasjon forbi).

Har vel aldri skrevet noe annet ?

Men det er litt rart at den laveste fps på ATI kortet er lavere en den

laveste på gamle TI ? eller er det helt normalt ? ..

Lenke til kommentar

Ja det er rart, fordi det er en bug i U2K som gjør at min fram ligger lavt akkurat i det spillet begynner. Utenom det, ligger r300 mye høyere enn 4600.

Og når vi snakker om generasjoner...GFFX5800Ultra kom ut like lenge etter 9700PRO som 9700PRO kom ut etter 4600, og skulle være next gen til tusen, mose ATi osv...og 9700Pro er faktisk et bedre kort når alt kommer til alt. Litt lavere rå 3d-ytelse, mye bedre 2d-kvalitet, mye bedre kvalitet og ytelse med AA og AF på, og ikke minst - det støyer ikke som en støvsuger.

Synes også at den sammenligningen din mellom Pedofile og "svindling" (dårlige drivere til et produkt) var en smule dårlig...finn på noe bedre a.

Men nå la jeg meg...ferdig med dagens kverulering.

Lenke til kommentar
Ja det er rart, fordi det er en bug i U2K som gjør at min fram ligger lavt akkurat i det spillet begynner. Utenom det, ligger r300 mye høyere enn 4600.

Og når vi snakker om generasjoner...GFFX5800Ultra kom ut like lenge etter 9700PRO som 9700PRO kom ut etter 4600...og 9700Pro er faktisk et bedre kort.

Synes den sammenligningen din mellom Pedofile og "svindling" (dårlige drivere til et produkt) var en smule dårlig...finn på noe bedre a.

Jeg snakker ikke bare om dårlige drivere kåre men om at ATI ikke trakk

kortet fra markedet , det laget jo tross alt mye problemer for alle som

var dumme nok til og kjøpe det . Det ble aldri rettet opp .

Er ikke det og lure folk ?

Folk bytter hk og ram osv når hele problemet

ligger i et dårlig skjermkort ?

Derfor synest jeg ATI er ett svindel firma .

Stikker du ene hånden i sagen og mister den ,

så holder du den andre vekke.

For 1006 gang JEG SIER IKKE AT GF ER BEDRE ENN ATI !!!!

Og er ikke skulle ikke den bug'n din virke på TI kortet og ??

eller er det en ATI bug ? :lol:

Lenke til kommentar

ATi-bug, da u2k velger å bruke en annen metode å rendre på.

Og seff er det å lure folk hvis det virkelig var så ille som du sier (og ikke bare brukerfeil eller noe), men driver de med det nå? Skjønner fremdeles ikke sammeligningene dines, for de er for ekstreme.

Lenke til kommentar
Kansje ATI har forbedret seg vet ikke (skyr det som pesten)

og det gjelder mange her som jeg bor .

Men et selskap som ikke driter i kundene sine får - i min karakter bok da.

Kansje de har sparket alle ansatte i selskapet og startet på ny ?

ikke vet jeg men et selskap med ukultur blir ikke over natten "helt topp".

Ja de er kansje raskest , men jeg bryr meg ikke, vil ha kvalitet.

(kjenner mange som sier det samme).

For meg og de fleste jeg kjenner er ATI helt uaktuelt ..

Nok en post hvor du sier at nVidia er bedre enn ATi...du motsier deg selv min gode mann.

Lenke til kommentar

Men for fjortenåringer i dag ser det bra ut på papiret WOW o/ ATI .

Denne her ser jo godt ut som om ATi i dag ser bra ut på papiret, mens nVidia er "the real stuff".

Det var bare for og få frem et poeng .

Les hele teksten da .

Og poenget var at folk ikke tok hensyn til selskapets historie .

Nå bare kverulerer du , men greit det .

Lenke til kommentar
Kansje ATI har forbedret seg vet ikke (skyr det som pesten)

og det gjelder mange her som jeg bor .

Men et selskap som ikke driter i kundene sine får - i min karakter bok da.

Kansje de har sparket alle ansatte i selskapet og startet på ny ?

ikke vet jeg men et selskap med ukultur blir ikke over natten "helt topp".

Ja de er kansje raskest , men jeg bryr meg ikke, vil ha kvalitet.

(kjenner mange som sier det samme).

For meg og de fleste jeg kjenner er ATI helt uaktuelt ..

Nok en post hvor du sier at nVidia er bedre enn ATi...du motsier deg selv min gode mann.

Ehh ??

Jeg sier jo at de har det raskeste kortet ??

Når jeg sier kvalitet tar jeg med i betraktningen support og

personlige erfaringer + erfaringer fra folk jeg kjenner ..

Hvordan er det og motsi seg selv ??

hehe du bare kverulerer ..

men noen må jo det og .

Håper alle som kjøper ATI er fornøyde med det vil ikke dem

noe vondt.

Lenke til kommentar
Men det er litt rart at den laveste fps på ATI kortet er lavere en den laveste på gamle TI ? eller er det helt normalt ? ..

Når en nvidiot finner noe som minner om en svakhet med et ATI produkt så klenger han seg til det som en flue til dritt.

Dette er ikke et generelt problem og vi vet ikke hvor ofte framraten faller så lavt i UT2003 eller når den gjør det. Det kan være en enkel gang iløpet testen, mulig den første framen pga en loading issue med UT2003 og driveren.

Med AGP fast-writes øker minimum frameraten med ~200% noe som tyder på at det er et software issue.

Det oser virkelig kvalitet av produktene og driverene fra nvidia i det siste :roll: Det er ikke bare rosenrød hos dem heller.

Hva med all den propagandaen Nvidia spyr ut? Det står svart på hvit på nvidia sin web side at FSAA har ingen ytelse hit med GF4Ti. "delivering unprecedented visual quality without any degradation in performance." Ville du ikke følt deg svindlet hvis du hadde trodd på det når du kjøpte produktet?

Lenke til kommentar

PS

I en test hadde ATI Radeon 9700 120fps max  

Gode gamle TI4600 hadde bare 80fps max

(men ATI hadde 27 fps som minste og TI4600 hadde 43fps)

Og det er det som teller .

ATI ser bra ut på papiret MEN .......

http://www17.tomshardware.com/graphic/20021104/r9700pro-cards-17.html

Så ut ifra denne testen trekker du konklusjonen ATi dårlig, nvidia bra?

Og når i spillet kom denne minimum frameraten? under loading da ingen legger merke til det? Jeg også la merke til at ti4600 hadde høyere minimum framerate, og ble overrasket over dette, men herregud da mann, trekk fra gardinene da, å se lyset, R9700Pro er jo et langt bedre kort uansett. Dessuten vet jo de fleste, at Radeon kortene har laangt bedre bildekvalitet enn GF4 serien. Men for deg så teller KUN den minimum'e frameraten? D.v.s at du foretrekker heller et kort som har max 60, min 60, enn et kort som har max 140, min 40, ?? :shrug:

Lenke til kommentar

PS

I en test hadde ATI Radeon 9700 120fps max  

Gode gamle TI4600 hadde bare 80fps max

(men ATI hadde 27 fps som minste og TI4600 hadde 43fps)

Og det er det som teller .

ATI ser bra ut på papiret MEN .......

http://www17.tomshardware.com/graphic/20021104/r9700pro-cards-17.html

Så ut ifra denne testen trekker du konklusjonen ATi dårlig, nvidia bra?

Og når i spillet kom denne minimum frameraten? under loading da ingen legger merke til det? Jeg også la merke til at ti4600 hadde høyere minimum framerate, og ble overrasket over dette, men herregud da mann, trekk fra gardinene da, å se lyset, R9700Pro er jo et langt bedre kort uansett. Dessuten vet jo de fleste, at Radeon kortene har laangt bedre bildekvalitet enn GF4 serien. Men for deg så teller KUN den minimum'e frameraten? D.v.s at du foretrekker heller et kort som har max 60, min 60, enn et kort som har max 140, min 40, ?? :shrug:

JEG SIER JO AT ATI ER RASKEST !!!!!!!!!

JEG NEKTER IKKE FOR DET !!!!!!!!!

Hei hvorfor gidder du og svare når du ikke orker og lese hele posten ?

Det er bare 3 sider .

LIKER BARE IKKE SELSKAPET PGA MEGET DÅRLIGE ERFARINGER !!!!!!!

(derfor kjøper jeg ikke deres produkter)

Lenke til kommentar

MyWar: slapp av, jeg har lest hele posten, og sett at du sier at radeon9800 banker ti4600, men du er så fast bestemt på at nvidia er bedre uansett, at når deres produkt ikke slår an, så holder du deg til "de har iallefall bedre MINIMUM framerate 8) "

Og hvordan har du funnet ut at ati har dårlig support? hvis jeg kjøper et skjermkort, og det ikke fungerer, da tar jeg kontakt med butikken jeg kjøpte det av, ikke skjermkortprodusenten. :roll:

Lenke til kommentar
Men det er litt rart at den laveste fps på ATI kortet er lavere en den laveste på gamle TI ? eller er det helt normalt ? ..

Når en nvidiot finner noe som minner om en svakhet med et ATI produkt så klenger han seg til det som en flue til dritt.

Dette er ikke et generelt problem og vi vet ikke hvor ofte framraten faller så lavt i UT2003 eller når den gjør det. Det kan være en enkel gang iløpet testen, mulig den første framen pga en loading issue med UT2003 og driveren.

Med AGP fast-writes øker minimum frameraten med ~200% noe som tyder på at det er et software issue.

Det oser virkelig kvalitet av produktene og driverene fra nvidia i det siste :roll: Det er ikke bare rosenrød hos dem heller.

Hva med all den propagandaen Nvidia spyr ut? Det står svart på hvit på nvidia sin web side at FSAA har ingen ytelse hit med GF4Ti. "delivering unprecedented visual quality without any degradation in performance." Ville du ikke følt deg svindlet hvis du hadde trodd på det når du kjøpte produktet?

Hei kåre 2 hvis du leser hele posten på 3 sider

så blir vel kansje alt litt klarere ?

Hmm hvor gammel er du da ?

Problemene begynte i 1997 da ATI laget

All-In-Wonder Pro™ (does it all in one card.

Everything you need for explosive multimedia on the PC!)

Dette kortet laget enormt med problemer for veldig mange

som brukte det , og lager fremdeles problemer for noen.

LES HVA JEG SKRIVER KÅRE ,ATI ER RASKERE EN NVIDIA !!!!!!

Lenke til kommentar
MyWar: slapp av, jeg har lest hele posten, og sett at du sier at radeon9800 banker ti4600, men du er så fast bestemt på at nvidia er bedre uansett, at når deres produkt ikke slår an, så holder du deg til "de har iallefall bedre MINIMUM framerate 8) "

Og hvordan har du funnet ut at ati har dårlig support? hvis jeg kjøper et skjermkort, og det ikke fungerer, da tar jeg kontakt med butikken jeg kjøpte det av, ikke skjermkortprodusenten. :roll:

I 1997 viste ikke folk at det var skjermkortet som laget alle problemene ,

det ble ikke konstantert da.

Lenke til kommentar
Prisen på nv35 skulle bli 5 000 og oppover...nå, hvilken prisklasse skullen fyren ha?

Og en ting til. Det som skjedde i august i fjor, da Ati lanserte r300, var at det ikke lenger var slik at nvidia lanserte et kort, også lanserte Ati en konkurrent. Nå lanserer Ati de nye korta, mens nvidia halser etter for å komme med noe konkurrerende. Så å si at 9800Pro er best er helt kurant, når "konkurrenten" er nesten et kvartal unna her i norge.

GeForce FX 5900 Ultra

450 MHz GPU

256 MB DDR SDRAM klokket på 850 MHz

256-bits buss

Veiledende utsalgspris på 499 amerikanske dollar

- HW sitat.

Den blir ikke 5000kr, d er bare bullshit ifra dere ATI supportere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...