Gå til innhold

Beste nVidia FX kort!

TCK

Anbefalte innlegg

Hei! En kamerat av meg skal kjøpe seg ny pc snart.... Han skal ha skikkelig kraftig skjermkort og vi har stor tro på at nVidia FX vil være det beste valget! Men hvilket FX kort skal han velge? Han vil legge ca 3000-4000 kr i skjermkort!

- Stian Fylkesnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slikt så gjør han en STOR feil ved å bestemme seg for å kjøpe FX før han ser ytelsen til korta! Vent til ytelsestester begynner å poppe frem, og hvis han ikke vil ha et av de nye FXene som kommer snart taper han penger uansett hvilket av de han velger!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jaja, alle tror på forskjellige ting...

det er blitt vitenskapelig bevist at nvidia fx er en flopp og at et 9800 pro vil være det råeste valget..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

btw - ikke ta råd fra personer som virker veldig fanbasert, dvs de med logoen til en bedrift som avatar...

i de fleste tilfeller er det ikke til ditt eget beste.

Lenke til kommentar

ThomasM: Hverken du eller noen andre har sett noen som helst slags testresultater fra det nye GeForce FX 5900 (NV35) som blir lansert på E3, og som er ment å være motstanderen til Radeon 9800. Så derfor er det ikke enda bevist at Radeon 9800 kommer til å være det beste!

TCK: Et godt råd er å vente til det blir gjort tester med GeForce FX 5900 vs. Radeon 9800, slik at dere er mer sikre på hvem av de to som er råest. Jeg er sikker på at det kommer til å stå her på hardware.no :wink:

Lenke til kommentar
btw - ikke ta råd fra personer som virker veldig fanbasert, dvs de med logoen til en bedrift som avatar...

i de fleste tilfeller er det ikke til ditt eget beste.

Det er som sagt over BEVIST at alle FX kort som finnes i dag er DÅRLIGERE enn Ati sine kort. Alt jeg sa var at han burde vente på benchmarks til de nye kortene fra FX før han bestemte seg for å kjøpe de, da det ikke er sikkert at de faktisk er så bra som ryktene tilsier. Hvis de derimot ER så bra bør han jo selfølgelig kjøpe de, sålenge prisen ikke er 10 000kr+!

Så slutt og oppfør deg som en liten unge please. Bare fordi jeg diger Ati og har logoen dems som avatar betyr ikke det at jeg ikke oppfordrer folk til å kjøpe nVidia hvis det er bedre!

Lenke til kommentar

ATI er hakket bedre enn fx'n på papiret ja. men tall er ikke alt. Tror nok det kommer ann på hva man er en fan av. Personlig digger jeg nvidia andre digger ati. ATI har vert veldig dårlige på drivere, men de har vist tatt seg bra opp, men de oppdaterer ikke drivere for gamle kort, når det kommer et nytt et så legges som regel de gamle korta på hylla..

Personlig så vil jeg si at du skal velge det kortet du føler mest for å kjøpe, lixom hva du "brenner" mest for. Kan neppe inbille meg at du blir misfornøyd med noen av kjøpene.

Lenke til kommentar
Du kan jo ta en titt på denne siden. Der har de sammenlignet R9800pro, R9700pro, Fx5800ultra og GF4.

I noen av testene så har faktisk 5800ultra et fint overtak på R9800pro.

Japp, de har overtaket på Unreal testene. Og vet du hvilken logo som kommer da du åpner dette spillet? Jo, nVidia sin, for de har fått det optimalisert for kortene sine.

Og hvis du ser på AA og AF-tester, noe som er et must når du har såpass bra kort, så er 9800Pro totalt overlegent 5800Ultra. Både på ytelse, og billedkvalitet, uansett algoritmevalg.

En annen ting som folk her tydeligvis har glemt er det vanvittige støynivået på GFFX. Alle slike kort bortsett fra GainWard sine har et støynivå som en dustbuster/støvsuger (dette er målt).

Skal du ha et kort nå, kjøp 9800Pro. Prisen er den samme, ytelsen er bedre, og støynivået er mye mye mindre. Vil du ikke gå så høyt i pris, kjøp et 9700Pro, dette har bedre ytelse enn et 5800 (ikke-ultra), og ligger på samme prisnivå. Er også bedre enn GFFX på AA og AF.

Lenke til kommentar

Alastor: Vi snakker om det kommende GeForce 5900 Ultra/non ultra som blir lansert midt i mai, ikke om 5800. Alle vet at 5800 var en stor flopp - men det er offentlig kunngjort at kjølesystemet på GeForce FX 5900 ikke vil være bråkete, slik som på FX 5800!

Det er SLETT IKKE sikkert at Radeon 9800 pro/non pro vil være det ebste kjøpet, men det gjenstår å se. At folk kan sitte og si "Radeon 9800 er BEST" før dets konkurrent - GeFroce FX 5900 - i det hele tatt har blitt testet i forhold til Radeon 9800, syns jeg er litt "driti på draget", rett og slett.

Vent og se! - ikke spå.

Lenke til kommentar

Og bare en kjapp ting til....når det gjelder det der med å "optimatisere" Unreal 2003 for nVidia: Jeg regner vel med at noen spill er/blir optimatisert for Radeon også?

nVidia har jo inngått en avtale med EA - så mange spill fra EA vil jo bli supre med nVidia kort, men selvfølgelig, alle spill vil jo gå bra uansett merke på et kraftigog avansert grafikkort.

Lenke til kommentar

Spørsmålet her er vel egentlig om du skal ha ett nytt grafikkkort nå, eller om du skal ha nytt grafikkort om 2-4+ måneder.

Skal du ha kort nå, så kjøper du ATI Radeon 9800 Pro.

Skal du ha kort om 2-4+ måneder, ja da venter du til da og ser hva som finnes på markedet, og kjøper deretter.

Når det gjelder NV35 (GeForce FX 5900) så tviler jeg sterkt på at man får kjøpt den i norske webshops før i August, og aller tidligst i slutten av Juni.

Har selv mest tro på august-september for NV35

Lenke til kommentar

Prisen på nv35 skulle bli 5 000 og oppover...nå, hvilken prisklasse skullen fyren ha?

Og en ting til. Det som skjedde i august i fjor, da Ati lanserte r300, var at det ikke lenger var slik at nvidia lanserte et kort, også lanserte Ati en konkurrent. Nå lanserer Ati de nye korta, mens nvidia halser etter for å komme med noe konkurrerende. Så å si at 9800Pro er best er helt kurant, når "konkurrenten" er nesten et kvartal unna her i norge.

Lenke til kommentar

Altså Ati slår alle Nvidia`s kort i de forskjellige prisklasser!

her et utrag fra Guru3d:

--------------------------

All in all ATI once again managed to place a product on the market that's is the fastest thing available, a very pleasant product. The GeForce FX 5800 Ultra however is trying to keep up with the Radeon 9800 Pro the newer Detonator 43.45 drivers definitely close the gap very well. When we compare both products another big plus in favor of the Radeon 9800 Pro is of course sound .. the active cooling method used on the Radeon 9800 Pro is way more silent than NVIDIA's FlowFX solution. If you do not have a clue what I'm talking about then please read our GeForce FX 5800 Ultra review. So basically as GeForce 5800 Ultra FX comparison that's sums it all up.

Furthermore, the card is highly programmable, game programmers will love the Radeon 9800 Pro. Next to that, it simply is fast and very efficient with it's quality setting in Anisotropic Filtering and Anti Aliasing. Installation was as easy as a breeze, no problems at all. Stability then, it never crashed even once.The Radeon 9800 Pro is a joy to own, it in fact is a somwhat beefed up Radeon 9800 Pro it'll play any game to date absolutely fabulous with and without setting like AA and AF. However, if you own a Radeon 9700 Pro then it's definitely not worth it to upgrade though. If you are seeking for the latest and greatest ... well you surely can't go wrong with this product.

Again two thumbs up fro ATI, definitely recommended.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...