Gå til innhold

TV-skjerm som PC skjerm, Gainward GTX 285?!

Evenk93

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting nå jeg. Har skaffet meg en Gainward GTX 285 med 2 DVI utganger med to adaptere. Ingen av skjermene mine har DVI inngang så jeg må brukke disse adapterne. DVI-VGA fungerer helt fint med min eldre 19 tommer moniter. Men når jeg skal koble PCen til tv skjermen (Samsung Le37A557 Full HD) gjennom HDMI får jeg ikke signal. Nvidia control panel finner ikke TV-skjermen min. Jeg har lastet ned den siste driveren fra Nvidia.

Hvordan får kobler jeg til min PC gjennom HDMI til en TV-Skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags adapter og kabel bruker du? Stort sett skal det bare være å kople til og velge riktig inngang på TV-en. Mulig du må tvinge på TV-deteksjon i Nvidia-kontrollpanelet.

DVI - HDMI adapter og en HDMI kabel. Har prøvd å tvinge tv deteksjon, men gir ikke noe resultat. Har prøvd med en annen tv skjerm fra LG. Samme problem der og.

Lenke til kommentar

Jeg har forresten et lignende problem med en PC her.

Jeg MÅ skru på og starte PC'n med TV-en tilkoplet og på riktig kanal/inngang for å få bilde. Det nytter ikke å kople til eller skru på TV-en etter PC-en har starta.

Edit: Noe som er ekstremt frustrerende da meg må reboote PC-en hvis jeg skal logge inn lokalt, eller har brukt TV'n til andre ting.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Jeg har forresten et lignende problem med en PC her.

Jeg MÅ skru på og starte PC'n med TV-en tilkoplet og på riktig kanal/inngang for å få bilde. Det nytter ikke å kople til eller skru på TV-en etter PC-en har starta.

Edit: Noe som er ekstremt frustrerende da meg må reboote PC-en hvis jeg skal logge inn lokalt, eller har brukt TV'n til andre ting.

Slo av datamaskinen, koblet til HDMI kabelen, slo på TVen på riktig kanal. Alt jeg fikk var "Searching for signal". Men ikke bilde.

Lenke til kommentar

Det var en vanskelig tv du hadde :)

Det beste er å sende et digitalt signal til en lcd tv,spesielt hvis det blir litt lengde eller dårlig kvalitet på kabelen,så vil det analoge VGA få forstyrelser på høy oppløsning.

Men det er mange som er stor fornøyd med VGA 1920x1080!

Manualen din:The interlace mode is not supported.

Så har du sjekket at signalet i nvidia kontrollpanel er 1080p,og ikke 1080i

437771.jpeg

Har du kjørt "Run multiple display wizard"?

Har du prøvd en annen hdmi kabel,og en lavere oppløsning.

Lenke til kommentar
Det var en vanskelig tv du hadde :)

Det beste er å sende et digitalt signal til en lcd tv,spesielt hvis det blir litt lengde eller dårlig kvalitet på kabelen,så vil det analoge VGA få forstyrelser på høy oppløsning.

Men det er mange som er stor fornøyd med VGA 1920x1080!

Manualen din:The interlace mode is not supported.

Så har du sjekket at signalet i nvidia kontrollpanel er 1080p,og ikke 1080i

437771.jpeg

Har du kjørt "Run multiple display wizard"?

Har du prøvd en annen hdmi kabel,og en lavere oppløsning.

Har ikke de tre siste underkategoriene i tv seksjonen i kontrollpanelet mitt.

Lenke til kommentar

Jeg får heller ikke de 3 valgene,før jeg velger clone eller dualview i "Set up multiple displays",kanskje det må være en digital forbindelse til skjerm 2 først. Har du det valget når du bruker VGA kabelen?

Det er jo litt rart du ikke får,utvidet skrivebord til den skjermen i egenskaper for skjerm,når det står i manualen at det skal gå,og det står ingen ting om å aktivere hdmi inngangen,som man må gjøre på en del tv'er.

Ser skjerm 2 slik ut,uansett hva du prøver,med hdmi tilkoblet?

437997.jpeg

Lenke til kommentar
Jeg får heller ikke de 3 valgene,før jeg velger clone eller dualview i "Set up multiple displays",kanskje det må være en digital forbindelse til skjerm 2 først. Har du det valget når du bruker VGA kabelen?

Det er jo litt rart du ikke får,utvidet skrivebord til den skjermen i egenskaper for skjerm,når det står i manualen at det skal gå,og det står ingen ting om å aktivere hdmi inngangen,som man må gjøre på en del tv'er.

Ser skjerm 2 slik ut,uansett hva du prøver,med hdmi tilkoblet?

437997.jpeg

Skjønner ikke helt hva du mener med det første avsnittet.

Skjerm 2 ser slik ut uansett hva jeg prøver ja. Jeg kobler til gjennom HDMI til TVen. nVidia control panel finner ikke tvskjermen gjennom HDMI, men det gjør den gjennom VGA. På TVen når jeg prøved HDMI står det: "Searching for signal".... "No signal". Det går heller ikke an å tvinge pcen til å gjenkjenne tven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...