SuperHeMan Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei, Jeg har problemer med å streame filmer, trådløst, fra laptopen min og over til ps3'en. Jeg har satt opp PS3 media server, men opplever fremdeles en del lagging på filmer, både divx og .x264 filer... Tror dere dette er den trådløse routeren sin feil? Jeg har åpnet flere porter for ps3'en (TCP: 10070, 10071, 10072, 10073, 10074 og 10080) og UDP 10070. Forøvrig har jeg bredbånd hos get, så er litt usikker på om jeg får tildelt en fast ip eller ikke...kan dette være problemet, eller er routeren rett og slett for dårlig? På forhånd takk! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvis du streamer fra PC-en så har ikke Get noe med saken å gjøre. Jeg tipper at media-serveren enten gir for høy båndbredde til at trådløsnettet klarer å holde følge eller PC-en din er for treg for å transcode innholdet. Prøv å sette "Maximum Bandwidth" (under Transcoding settings) til f.eks. 20-30 Mbit/s og se om det hjelper. Du kan øke eller minke tallet som du vil selv, men husk at PS3-en støtter max 54 Mbit/s i teorien som blir noe rundt 30 Mbit/s i praksis. Lenke til kommentar
SuperHeMan Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Takk for raskt svar! Jeg har nå prøvd å sette ned maks båndbredde under transkodings instillingene til 30, 25 og 20...dessverre så lagger det fremdeles, så da er det mulig at pc'en min er for treg Laptopen min er ikke av det ypperste slaget, det er en Acer Aspire 5920G med Core 2 duo T5550 1,83 GHZ med 3 GB ram...har score 4,0 på windows-opplevelsesindeks (hvis det har noe å si...) Tror du at denne laptopen er i stand til å transcode innholdet? Jeg har forøvrig også tversity installert, kan det at jeg har to media servere installert påvirke resultatet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 DIR-635 skal fungere fint til formålet. Jeg har selv brukt den med TVersity og PS3. Aktiver UPNP og disable manuelle porter i routeren. http://www.mydigitallife.info/2007/02/12/t...-windows-vista/ Prøv nettverkstilkobling med kabel mellom PS3 og laptop for å se om det er trådløsforbindelsen eller PC / brannmur som er problemet. Husk å velge kabelforbindelse i PS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå