mysayene Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei, jeg har problemer med at nettverket ikke klarer å behandle flere ting samtidig. F.eks jeg kan ikke være logget inn World of warcraft samtidig som jeg ser på youtube eller laster ned, da blir internette koblet fra og kobles på igjen etter noen sekunder. ruteren jeg har er en D-Link model: DIR-655, fikk den nylig og hadde ikke problemer før. Sikkerhets type:WPA-Personal Krypteringstype: TKIP hvis noen vet noe om dette eller hva som kan gjøres så ville det vært fint å si ifra takk på forhånd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Sjekk hvilken firmware routeren har. http://192.168.0.1 Firmware 1.20 er befengt med bugs og bør i såfall oppgraderes. Andre ting som kan testes er å slå av wifiprotected setup som du finner i ADVANCED-menyen. Prøv også å slå av kryptering for å se om det kan være noe problem relatert til typen du har valgt. Det kan lønne seg å prøve andre drivere til wlan på PC. Ofte er det best å gå rett på chipsetprodusentens drivere da disse ofte er mere stabile enn de som utvikles hos D-link og andre. Du finner ofte chipset ved å google etter: chipset + "navn på wlankort eller pc". Lenke til kommentar
mysayene Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Takk for svaret:) står Firmware Version: 1.20EU oppe i hjørnet, om jeg ikke må logge in for å se hva jeg har. fant denne linken og så at det var en firmware 1.31 ute, men er usikker på den siden det står at den ikke kan nedgraderes igjen. er det viktig å gjøre dette mens ruteren er koblet direkte til pcn? er det noe negativt som følge av oppgradering? takk igjen =) Endret 23. juni 2009 av mysayene Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Du bør absolutt ha kablet tilkobling når du oppgraderer firmware. Gå inn på tools, firmware og last ned. Tror du får 1.21 eller 1.31 om du velger nedlasting. Ser ikke noe problem med å oppgradere, da de siste versjonene er bedre enn de litt eldre. Lenke til kommentar
mysayene Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) lastet ned firmwaren men den kommer i .bin filer, hvordan skal jeg installere den? EDIT: Fikset det, er nå 1.21EU. tusen takk for hjelpen, får se om dette fikset problemet =) Endret 23. juni 2009 av mysayene Lenke til kommentar
mysayene Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) ok, så nå har jeg et nytt problem. Det virker som om ruteren har resat seg etter oppdateringen og nettverket er nå navnet "dlink" og er usikkert, hvordan skifter jeg tilbake SSID og passord? EDIT: tok tinga fra scratch. installerte ruteren med CD og satte ny SSID og netverksnøkkel. står fortsatt 1.21EU på dlink ipen så antar at det er bra nå Endret 23. juni 2009 av mysayene Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det stemmer at parametrene nullstilles når du legger inn firmware. Det går an å ta backup av de først og så legge de inn etterpå, men personlig synes jeg det er best å legge de inn manuelt i tilfelle endringer i firmware skulle endre oppsett på parameterfilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå