Gå til innhold

Oppstartsproblemer med R9700 Pro AIW + SB51G

Anbefalte innlegg

Gledet meg stort over mitt nyanskaffede Sapphire Radeon 9700 Pro All-in-Wonder, og ante ingen fare da jeg plugget kortet inn i min Shuttle SB51G. Jeg har sett mange slike systemer kjøre R9700 Pro-kort uten problemer med tanke på strømforsyningen (som er på 200W), så jeg regnet med at også dette kortet skulle fungere bra.

Men alt som skjedde da jeg slo på maskinen, var at LEDene og viftene gikk på i mindre enn et halvt sekund før disse sloknet/stoppet igjen. Startet da SB51Gen uten Radeon-kortet, da gikk det helt fint. Koplet så ifra alle harddisker (2xWestern Digital), combo-drevet samt alle USB-enheter og startet med kun kortet - Fremdeles ikke start på PCen. Trodde da det var noe galt med selve kortet, så jeg satte det inn i broderns PC (med 520W PSU). Der funket det fint. Kan det være noe med at TV-tunermodulen trekker ekstra strøm i forhold til et vanlig R9700 Pro? Noen her som har erfaringer med akkurat dette kortet mot Shuttle-bokser?

Kjører forresten nå med en ekstern Chieftec 360W PSU, med denne funker alt greit med alle enheter tilkoplet. Finnes det eventuelt noen små 1U-PSUer på mer enn 200W som kan moddes til å passe i en Shuttle-boks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...