EviLEddiE Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Gledet meg stort over mitt nyanskaffede Sapphire Radeon 9700 Pro All-in-Wonder, og ante ingen fare da jeg plugget kortet inn i min Shuttle SB51G. Jeg har sett mange slike systemer kjøre R9700 Pro-kort uten problemer med tanke på strømforsyningen (som er på 200W), så jeg regnet med at også dette kortet skulle fungere bra. Men alt som skjedde da jeg slo på maskinen, var at LEDene og viftene gikk på i mindre enn et halvt sekund før disse sloknet/stoppet igjen. Startet da SB51Gen uten Radeon-kortet, da gikk det helt fint. Koplet så ifra alle harddisker (2xWestern Digital), combo-drevet samt alle USB-enheter og startet med kun kortet - Fremdeles ikke start på PCen. Trodde da det var noe galt med selve kortet, så jeg satte det inn i broderns PC (med 520W PSU). Der funket det fint. Kan det være noe med at TV-tunermodulen trekker ekstra strøm i forhold til et vanlig R9700 Pro? Noen her som har erfaringer med akkurat dette kortet mot Shuttle-bokser? Kjører forresten nå med en ekstern Chieftec 360W PSU, med denne funker alt greit med alle enheter tilkoplet. Finnes det eventuelt noen små 1U-PSUer på mer enn 200W som kan moddes til å passe i en Shuttle-boks? Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har hørt at AIW tar en del mer strøm så... jeg hadde vel prøvet å låne en større en midlertidig.. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Har kikket litt hos diverse webshops etter passende 1U PSUer. Den beste kandidaten hittil er Fortron-Source FSP300-601U hos Microplex. Denne er på 300W, som skal holde fint for systemet mitt. Målene på denne er 205*100*40,5mm, og skal dermed passe i Shuttle-kabinettet uten større modifikasjoner. Hvis det ikke kommer inn bedre forslag, så går jeg for denne... Lenke til kommentar
bernini Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Vet ikke om du har sett dette, men her er ihvertfall en lang post om noe tilnermet ditt problem - gordito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå