Gå til innhold

hjelp til pls. flowmeter med et telledisplay


Anbefalte innlegg

hei. jeg har ett lite problem.

 

jeg har et flowmeter, som er koblet opp mot en pls. denne funker helt fint, og teller slik den skal.

 

så har jeg et sliket display:

 

http://www.london-electronics.com/total_ld.php#ERXC

 

 

dette var koblet til plsen. displayet sto oppå skapet til plsen. det hang to kabler utav det, to stk 4par, men det var bare 1 par i bruk i hver kabel.

 

så jeg la en fireleder fra skapet og bort dit displayet skulle flyttes ( ca 5 meter) og koblet at slik jeg mener at det var før jeg rørte det (skrev opp rekkeklemmenummer og alt!)

 

men nå viser displayet bare 0!!!! jeg vet at flowmeteret funker, da det kan sees på en sånn bestillingsskjerm for olja som går igjennom rørene der.

 

 

 

-er pulsene fra et flowmeter polaritetsavhengige?'

-kan det være at plsen må resettes eller noe?

-hva er forskjellen på npn og pnp, hvordan vet jeg hva jeg har?

 

 

takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PLSen må neppe resettes. Det som kan være problemet er displayet ditt. Har du sjekket om alle instillingene fortsatt er lagret i displayet?.

 

Pulsene fra flowmeteret kan være polaritetsavhengig hvis det sender ut to pulstog som er faseforskjøvet i forhold til hverandre (da vil det kunne telle opp og ned).

 

Eneste måten jeg vet om du kan finne ut om du har en PNP eller NPN giver er å enten se om det står noe på giveren (eller finne specs. på den) eller se i dokumentasjon til anlegget.

Lenke til kommentar

Siden du nevner NPN/PNP så vil jeg anta at det er polaritetsproblem her. Les litt om transistorer så finner du kanskje ut av det. Har du kun flyttet displayet 5 meter og ikke byttet noen deler så ville jeg dobbelt sjekket om jeg hadde koblet riktig. Hva jobber du egentlig med ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...