Gå til innhold

Hva plager deg mest! Noe du irriterer deg over? Si hva du mener og hvorfor!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vill starte en tråd som du/dere kan si hva dere mener om-

- Hvordan vi driver verdens samfunne

- Hvordan vi behandler planeten

- Hvorfor vi ikke gjør noe

- Hva er viktigst

- Hvem bryr seg

Kommer du på noe du irriterer deg over si hva du mener og hvorfor. Hva er tankene dine om dagen?

NB !

Hva som plager deg eller hva du har lyst til og si : Rød skrift.

Svarer du på noen andres innlegg. Svar med blått

Lettere og følle med, hvis du vill bare lese problemene ect..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tankene mine er på !

Jeg lever da mitt normale gode liv hær i norge. Men som vi alle veit. Så ødelegger vi klima sakte men sikkert. Hvor mange ganger hører vi ikke det? Eksos utslipp gasser av den ene og den andre typen. Hva gjør vi ? Minemalt. De sier biler og eksos er en liten del som forander klima. Det er greit. Men hallo, Liker du eksos lukten. Eller den møkkete brune snøen om vinteren. Hva gjør vi? Fremdeles lite. Joda vi satsere penger hær og der. Men fremdeles lite som skjer. Grunnen til att jeg irritere meg er!!

7uker siden, betalte jeg på nette får noe som heter water4gas. Rett og slett. Vann - som bensin på bilen. Er ikke bare vann men hør. Er ikke interisert til og dele dette nå, men en rask forklaring. En i USA fant ut denne iden. Men kan ikke selge det som produkt. Grunnen er olje selskapene som rett og slett kommer til og ta live av han. Så han seller iden, så lager du den selv. Jeg gjore det! Du har en beholder inne i bilen med destiler vann / natirium og noe som kalles baking zoda. Ikke bake puler! hehe. Du kobler batteri ditt på dette glasse. Det koker og du lager Hydrogen/gass. Dette går da via en vakum slage i motoren og inn i innsuge. 1-2-3 Bilen din finner ut att den tenner letter og bensinpumpen reduseres. Jeg kjører 133mil på 50liter. Før var det 46mil på 50liter. Så skal vi redde oss og verden eller tenke penger?

Flere ting

Vi bruker får mye strøm, den må da lages. Dette kan skape forurensing ikke sant?. Nettop noen nå som har laget en generator du kan ha hjemme hos deg selv. De som sitter bak har brukt 6år på og finne det ut. Dette er første tingen i værden som lager 5ganger så mer kreft en det den trenger får og drive seg selv. Denne generatoren lager ca 25 000watt , altså så kan den nesten drive hele huse ditt. Dette kan den gjøre i hele 11år før den trenger enkel vedlikehold. Hva sier kraft selkapene til dette ? Hva tror du?

Så slutt og syt, slutt og klag. Redde verden kan vi hvis vi vill !

Plager meg at vi ikke kan klare å utvise Mullah Krekar. Det plager meg at han er mer ressursterk en det norske rettsystemet.

Enig , han skulle vært ute får lenge siden! Sammen med en go del andre.

Lenke til kommentar

Rødt innlegg

Innvandring

Vi aksepterer flere innvandrere enn vi klarer å integrere. Det er naturlig å søke til mennesker av sin egen "flokk", men det er det vi må forhindre i det norske samfunnet. I tillegg må vi også bli strengere på hvem som får bli og hvem som ikke får bli i landet. Et minstekrav burde være å kunne norsk, og jeg kan ikke forstå at mennesker som har hatt sin tilstedeværelse her i landet i over ti år, fortsatt ikke kan si mer enn noen få, enkle setninger på språket som de burde kunne like godt som morsmålet sitt til nå.

Religion og tro

Religion og tro stanser utviklingen vår, og jeg har ingen respekt for at religion og tro skal få styre samfunnet vårt. Slik tull stanser den moderne verdens utvikling, og mens vitenskapen gjør store fremskritt, tror fortsatt flere milliarder av mennesker på gamle bøker skrevet av mennesker med en smule stor fantasi. Religion og personlig tro skal aksepteres, men man kan holde den hjemme. Å påtvinge andre mennesker slik galskap er respektløst, og når for eksempel kvinnelige muslimer går i hijab og burka, sier sosialist-norge at det er greit. Det er det ikke. Hijab er et kvinneundertrykkende klesplagg som burde forbys, og mens store deler av befolkningen ser problemene med krig i Allahs navn, står sosialistene i søkelyset og roper ut ord som rasisme og fremmedfrykt til enhver som kritiserer galskapen. Enhver trussel mot demokrati må stanses.

Bistandshjelp og krig

Her i Norge er det fortsatt fattige mennesker, så enten må vi halvere bistandshjelpen som er på 1 % av nasjonalbruttoinntekten, eller så må vi begynne å bruke resten av inntekten annerledes. Det er en skam at fattige mennesker lever i Norge, spesielt med tanke på at mye av bistandshjelpen går til korrupte ledere. Enten må vi hjelpe, eller så må vi gi faen. Det eneste vi gjør er å pine menneskene i de afrikanske landene og forskyver problemet inn i fremtiden. Enten må alle land øke bistandshjelpen til et betraktelig høyere nivå slik at vi kan få disse landene på et riktig kjør, ellers så må vi bare gi faen.

Samtidig burde vi også arrestere personer som Benedikt XVI. Idioter som ham, som gir lettpåvirkelige personer beskjed om at kondomer ikke hjelper mot HIV, er rett og slett skummelt, og at vi godtar det er enda verre.

Forresten, så burde vi også gjøre noe for å få fart på krigene som foregår. Her gjelder det samme som bistandshjelpen, rett og slett å enten kjøre på med en ny Operasjon Overlord, eller rett og slett gi helvete. Samtidig, så burde vi invadere land som har korrupte ledere der folket lider, slik at vi kan få innført demokrati. Hvis ikke vil aldri verden komme seg framover.

Tobakk

Tobakk burde ulovliggjøres. Det er helt utrolig at røyking og snusing i det hele tatt er lovlig, og med tanke på helserisikoen det medfører burde ”Helsenorge” gjort noe for lenge siden. Et totalforbud ville ha hjulpet. Kanskje ikke mot de illsinte røykernes nikotinsug, men mot fremtidens generasjoners eventuelle lungekreft. Hva er viktigst?

Trafikk og straff

Vi er alt for snille, både mot drapsmenn og trafikkforbrytere. Mens mennesker som begår kriminelle handlinger i for eksempel USA, får en straff som virkelig svir, gir vi i Norge de kriminelle et snilt klapp på skulderen og sier at alle mennesker begår feil. Det vi må og burde gjøre, er å slå hardere ned på lovbrudd, fordi det eneste som er igjen når demokratiet og reglene forsvinner, er villskapen og ondskapen i hvert menneske.

Trafikkidioter må også få en passende straff. Prikkesystemet er tåpelig. Vi må ta fra slike fjompenisser sertifikatet momentant, så slipper vi idioter i trafikken. Vi må også opplyse ungdom om hva slags konsekvenser galskap i trafikken kan medføre, blant annet gjennom reklamefilmer på TV. I dag sendes det en snill liten reklamesnutt fra Vegtilsynet, som er glemt etter to minutter. Vi må vise hva som egentlig skjer. Vi må vise blod og skrik, slik at man tenker seg om neste gang man setter seg ned bak rattet. Det er ingen som tar skade av tre minutter med blodige trafikkuhell i beste sendetid. Tvert i mot.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

Blått innlegg

Tobakk

Tobakk burde ulovliggjøres. Det er helt utrolig at røyking og snusing i det hele tatt er lovlig, og med tanke på helserisikoen det medfører burde ”Helsenorge” gjort noe for lenge siden. Et totalforbud ville ha hjulpet. Kanskje ikke mot de illsinte røykernes nikotinsug, men mot fremtidens generasjoners eventuelle lungekreft. Hva er viktigst?

Mener du helt serriøst det du skriver her? synes du ikke en hver person skal få bestemme og har ansvar over sitt eget liv, hvem er du til å mene at det er best for norge å forby tobakk? Som en liberalist mener jeg at HVER persom har ansvar over sitt eget liv og kan gjøre de valgene han ønsker å ta (så lenge det ikke strider mot loven). hvis jeg ønsker å bruke mitt eget liv til å snuse eller røyke har jeg rett til det, for jegvet konsekvensene det kan ha. menneske er ikke fritt så lenge du har små tråder det trekker i deg hele tiden. og er ikke det det vi alle ønsker, å være frie? selvfølgelig er det ikke denne ene saken som avgjør om vi er frie eller ikke, men det er alle disse små tingene som egentlig ikke er "ulovlige" men som staten forbyr til "vårt egen beste" slik som fyrverkeri osv."

Endret av Crex
Lenke til kommentar
Mener du helt serriøst det du skriver her? synes du ikke en hver person skal få bestemme og har ansvar over sitt eget liv, hvem er du til å mene at det er best for norge å forby tobakk? Som en liberalist mener jeg at HVER persom har ansvar over sitt eget liv og kan gjøre de valgene han ønsker å ta (så lenge det ikke strider mot loven). hvis jeg ønsker å bruke mitt eget liv til å snuse eller røyke har jeg rett til det, for jegvet konsekvensene det kan ha. menneske er ikke fritt så lenge du har små tråder det trekker i deg hele tiden. og er ikke det det vi alle ønsker, å være frie? selvfølgelig er det ikke denne ene saken som avgjør om vi er frie eller ikke, men det er alle disse små tingene som egentlig ikke er "ulovlige" men som staten forbyr til "vårt egen beste" slik som fyrverkeri osv."

Innlegget her er jo nydelig sirkulært -- hvis man forbyr tobakk ved lov er det jo lovstridig å røyke, og da løser man hele problemet...

Lenke til kommentar

Blått innlegg

Ja, det mener jeg. Hvis vi forbyr røyk, slipper vi at mange fremtidige liv går tapt. Selvfølgelig skal du kunne bestemme over ditt eget liv, men jeg ser ingen problemer med å ulovliggjøre noe som sparer mange mennesker for passiv røyking og helseproblemer.

Det er forresten andre lover du må overholde som liberalist. Hva med trafikkregler, det er vel ikke noe vi trenger? Man må jo kunne kjøre i hvilken hastighet man ønsker, siden man vet konsekvensene av handlingene man foretar seg?

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

Blått innlegg

Dette plager meg veldig:

Tobakk

Du spør hva som er viktigst, og der mener jeg at alle bestemmer over sin egen kropp, og at personlig frihet er viktigere enn at du ikke liker tobakk. Noen velger å røyke tobakk, mens andre bruker energien sin på å skrike etter forbud i hytt og pine mot noe som overhodet ikke angår dem.

Når det gjelder global oppvarming vil jeg påstå at det faktisk gjøres mye for å redusere utslipp. Kanskje folk kunne blitt flinkere personlig, men jeg kan love deg at mange firmaer jobber hardt med å forske frem produkter som bl.a effektiviserer energikrevende produksjonsprosesser i industrien, reduserer drivstofforbruket ombord på storforbrukere som supplybåter osv. Dette er fordi disse produktene omtrent kan selge seg selv ved å potensielt spare kunden for enorme summer på lang sikt. Så lenge det er penger å tjene på miljøvennlig teknologi, vil dette arbeidet fortsette.

Lenke til kommentar
Du spør hva som er viktigst, og der mener jeg at alle bestemmer over sin egen kropp, og at personlig frihet er viktigere enn at du ikke liker tobakk. Noen velger å røyke tobakk, mens andre bruker energien sin på å skrike etter forbud i hytt og pine mot noe som overhodet ikke angår dem.

Blått innlegg

Men burde isåfall ikke narkotiske stoffer tillates? Verken narkotika eller tobakk har positive effekter. Du sier også at alle bestemmer over sin egen kropp, men hva med barn? Det er mange barn som blir utsatt for mye røyk, og hva kan de gjøre med det? De har ingen rettigheter i en slik situasjon med mindre foreldrene har sunn fornuft.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

Blått innlegg

Men burde isåfall ikke narkotiske stoffer tillates? Verken narkotika eller tobakk har positive effekter. Du sier også at alle bestemmer over sin egen kropp, men hva med barn? Det er mange barn som blir utsatt for mye røyk, og hva kan de gjøre med det? De har ingen rettigheter i en slik situasjon med mindre foreldrene har sunn fornuft.

Blått innlegg

Jo, enkelte narkotiske stoffer kunne vi godt ha tillatt. Dette har jeg vært med på å diskutere i egne tråder, så jeg sier ikke mer i denne tråden. Dette med fornuft gjelder ikke bare tobakk. Vi kan ikke forby alt som er farlig som et barn kan komme bort i. Vi må kunne stole på at folk klarer å ta vare på barnet sitt, slik de fleste foreldre gjør.

Lenke til kommentar
Tankene mine er på !

7uker siden, betalte jeg på nette får noe som heter water4gas. Rett og slett. Vann - som bensin på bilen. Er ikke bare vann men hør. Er ikke interisert til og dele dette nå, men en rask forklaring. En i USA fant ut denne iden. Men kan ikke selge det som produkt. Grunnen er olje selskapene som rett og slett kommer til og ta live av han. Så han seller iden, så lager du den selv. Jeg gjore det! Du har en beholder inne i bilen med destiler vann / natirium og noe som kalles baking zoda. Ikke bake puler! hehe. Du kobler batteri ditt på dette glasse. Det koker og du lager Hydrogen/gass. Dette går da via en vakum slage i motoren og inn i innsuge. 1-2-3 Bilen din finner ut att den tenner letter og bensinpumpen reduseres. Jeg kjører 133mil på 50liter. Før var det 46mil på 50liter. Så skal vi redde oss og verden eller tenke penger?

Flere ting

Vi bruker får mye strøm, den må da lages. Dette kan skape forurensing ikke sant?. Nettop noen nå som har laget en generator du kan ha hjemme hos deg selv. De som sitter bak har brukt 6år på og finne det ut. Dette er første tingen i værden som lager 5ganger så mer kreft en det den trenger får og drive seg selv. Denne generatoren lager ca 25 000watt , altså så kan den nesten drive hele huse ditt. Dette kan den gjøre i hele 11år før den trenger enkel vedlikehold. Hva sier kraft selkapene til dette ? Hva tror du?

Så slutt og syt, slutt og klag. Redde verden kan vi hvis vi vill !

Plager meg at vi ikke kan klare å utvise Mullah Krekar. Det plager meg at han er mer ressursterk en det norske rettsystemet.

Enig , han skulle vært ute får lenge siden! Sammen med en go del andre.

Slike evighetsmaskiner er umulige i følge fysikkens lover.

Dette er bare svindlere som tjener penger på lettlurte folk.

Det første du beskriver er et enkelt elektrolyseapparat. Dette krever selvsagt mere energi enn det det produserer i form av hydrogen og oksygen => det krever mer energi fra generatoren enn det gir tilbake i form av drivstoff (bemser mer på motoren enn du får igjenn i form av ekstra drivstoff) (dessuten er det ikke bra og kjøre denne blandingen rett inn i en umodifisert motor da den brenner varmere og har en annen brennhastighet => tenning og kompresjon i motoren bør endres, tennplugger burde skiftes til andre typer og innstrømningen av denne gassen bør styres ved hjelp av en ECU for og sikre riktig blandingsforrhold)

Det andre du beskriver er litt mer uklart da du ikke skriver hva det går ut på, men det er sikkert snakk om en permanentmagnetmotor, svinghjulmotor, bedinimotor, ol. som det florerer av på youtube. ingen av disse er bevist t fungerer og det er også mot fysikkens lover at de skal kunne ta ut mer energi en det putes inn. Og hvis noen skulle kunne utnytte "nullpungtenergi" som de kaller det er det vel lite sannsynelig at det skal være en eller annen readnec u et skur som finner ut av det.

Det som irriterer meg:

- At menn diskrimineres på masser av områder og at feministene finner på stadig mer "positiv særbehandling" og intutitusjoner for kvinner. Og politikerene syns det er helt greit tydeligvis (eller tør ikke å ta tak i det fordi det ikke er politisk korrekt). Tillogmed loven om diskriminering er faktisk kjønnet da den skal særlig fremme kvinners rettigheter.

- At folk som mulla krekar fortsatt er i Norge og at norske myndigheter ikke gjør noe med det.

- At kriminelle ved flere tilfeller har mer rettigheter enn offerene og at openbare saker hvor gjerningsmenn, ol. er kjennt og alle beviser foreligger blir "henlagt etter bevisets stilling".

- At svindlere som healere, synske og andre alternative kan fortsette og utnyttte og svindle svake folk uten noen konsekvenser.

- At politikere ikke har noe som helst annsvar ovenfor løftene de gir eller handlingene de utfører (se f.eks. på pensjonssvindelsaken (hvordan tror du vanelige folk hadde blitt behandlet i samme situasjon), på bommringen i Oslo som fremdeles står og krever inn penger på tross av at den skulle ha vært fjernet for mange år siden fordi den har betalt seg opp til flere ganger, osv.)

- Mangelen på demokratiet i Norge: ekstremt mye av politikken som blir ført i Norge er mot folkets mening pga at folk blir lurt av valgflesk, flere partier sammarbeider for å danne en regjering, ingen ting blir avgjordt ved folkeavstemning, politikerene lytter mer til porfesjonelle lobyister enn på folket, osv. (ett av mange eksempler på dette er vel bilavgiftene i norge og hvordan folkemeningen om disse er)

- Politiets prioriteringer og syt på resursmangel: at politiet kan prioritere en fartskontroll eller å ta noen rånere som sladder på en tomm parkeringsplass på en lørdagskveld istedenfor å være tilstede i byen for å hindre bråk eller rykke ut på innbrud, ol. Eller at de sier at de ikke har resurser til å komme når du står med innbruddstyven på gården mens de har en politipatrulje like i nærheten som driver med fartskontroll/pengeinnhøsting. Og alikevel så presterer de å syte over at de har for lite resurser. De får ikke noe sympati av meg så lenge de har slike prioriteringer og dessuten så er ikke politiyrket noe særlig dårlig betalt i forrhold til andre yrker med liknende utdanning (det at det er et risikoyrke er noe de har valgt selv).

- At rasismebegrepet blir missbrukt i hytt og pine og at faktisk loven om rasisme ble "snikendret" i 2005 til å ha omvendt bevisburde (dette er jo mot den norske rettsstatens hovedprinsipp om at man er uskyldig til det motsatte er bevist) og at det ikke er noen som helst konsekvenser for f.eks utalelsene fra noen politikere anngående ambulansesaken mens det for ambulansesjåførene fikk ødelagt mye av livet.

Og at media ikke er det minste kritiske til når det ropes rassisme.

- Generellt avgiftsnivået i Norge. Hvorfor skal men måtte betale 500 000 kr i hk avgift for en sportsbil? hvorfor skal man måtte betale arveskatt på penger/eiendeler som allerede er beskattet flere ganger fra før? hvorfor skal små bedrifter og folk som har slitt hardt for å skaffe seg penger måtte betale formueskatt på formue/egenkapital? Hvorfor skal man måtte betale enorme avgifter på alkohol? hvorfor skal man måtte betale enorme avgifter på bensin i det oljeproduserende Norge? osv.

- Generellt regelsystemet og byråkratiet i Norge: hvorfor må man gjennom enorme mengder papirarbeid og byråkrati for og lage et lite påbygg på huset sitt? hvorfor er det ekstremt vanskelig/umulig og trimme eller modifisere bilen sin eller å bygge en kitcar i Norge? hvorfor må vi ha så enorme mengder byråkrati og papirarbeid på absolutt alle ting man skal fåreta seg i Norge at det krever enorme beløp for staten og krever enorme mengder mennesker i systemet og det rammer næringslivet pga all tiden man bruker på det?

- Hvorfor Politikerene i Norge satser på smalkultur/elitikultur som opera, kunst, ol. istedenfor å gi ungdummer ordenklige fritidstilbud.

- Hvorfor somalske "ungdummsklubber" og flere andre minoritetsorganisasjoner som egenklig bare er svindel kan fortsette og mota millionbeløp fra Staten helt til brennpungt, el kommer med en dokumentar om det. Og etter dette kan de bare bytte navn og fortsette.

- Hvorfor feministene og politikerene overser problemet med kvinneundertrykking der hvor det faktisk skjer, nemmelig i en del ikke vestlige miljøer, med omskjæring av jenter, kvinner som ikke lærer seg Norsk og bor isolert inne i en leilighet og er fødemaskiner og hushjelper for mannen, burka og andre kvinneundertrykende plagg som blir trykket på barna fra ung alder, osv.

- At krav fra minoriteter om seperat svømming og gym, spesiell mat, osv. går forran majoritetens ønsker

- At invandrere som på ingen måte prøver og integrere seg, men holder seg til sine egene, beholder gamle tadisjoner (ofte blir de også mer ekstreme enn i hjemmlandet), ikke lærer seg språket, osv. ikke på noen måte blir "straffet" for dette ved å ta fra de goder, ol. for og få de til å prøve mer på og integrere seg, eller at det settes opp goder man får ved å prøve og integrere seg bedre.

- At det ikke er noen politikere som har guts nokk til å sette inn effektive tilltak mot omskjæring av jenter som helseundersøkelser av de som er i risikogruppen i den alderen de pleier og gjøre dette med strenge straffer til foreldrene til de barnene som blir utsatt og selvfølgelig at barnet blir tatt fra dem.

At asylsøkere som søker asyl forde de ikke er trygge i landet sitt kan reise tilbake til hjemmlandet sitt på ferie uten at de mister sitt opphold på asylgrunnlag i Norge.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Blått innlegg

Ja, det mener jeg. Hvis vi forbyr røyk, slipper vi at mange fremtidige liv går tapt. Selvfølgelig skal du kunne bestemme over ditt eget liv, men jeg ser ingen problemer med å ulovliggjøre noe som sparer mange mennesker for passiv røyking og helseproblemer.

Det er forresten andre lover du må overholde som liberalist. Hva med trafikkregler, det er vel ikke noe vi trenger? Man må jo kunne kjøre i hvilken hastighet man ønsker, siden man vet konsekvensene av handlingene man foretar seg?

Trafikkregler?... jeg visste at det ville komme slike eksempler... som du sannsynlig vis skjønner selv så må man ta ting i betrakning av alvorlighet. driter man i trafikkregler vil det bli kaos. Ingen høyt utviklede samfunn kan fungere uten trafikkregler. Men tobakk... det er av en helt annen grad. Jeg snuser, jeg vet at det kan ødelegge for meg selv, jeg vet hvilke konsekvenser det kan ha, men det er mitt liv og jeg vil gjøre hva jeg vil med det så lenge det ikke ødelegger for andre. En dum liberalist sier: jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil med livet mitt så da driter jeg i trafikkregler og andre ting som faktisk er skalig og dødelig for andre jaja jeg vet .. passiv røyking.. men hvor mange blir skadet av passiv røyking?? det vet jeg ikke, men det finnes andre ting som er MYE viktigere å konsentrere seg om.

Endret av Crex
Lenke til kommentar

Hva som plager meg mest

Utdanning

Norge bør gjøre skolene sine bedre! Det er sjokkerende at man bare kan få spesialhjelp på ungdomskolen. På barneskolen skal alle være klin like, og alle skal ha klin lik behandling, uansett om man er et geni på nivå med Aristoteles, eller om man er en liten, inkompetent skolegutt. Dette vil jeg ha vekk! Det er ingen fornærmelse å gi utdanning til enhver på riktig nivå.

Første, andre og tredje klasse på norske barneskoler handler stort sett bare om å lære seg å trives, og det faglige tas helt bort. Elever i slutten av 3. klasse kan så vidt 5+4. Det er sjokkerende at elever ikke får lært seg noe særlig før i fjerde klasse. Jeg synes at det er greit at første klasse skal få venne seg litt til skoleliv, men at elever i andre og tredje klasse burde begynne å lære seg det som blir gjennomgått i fjerde klasse. Hoppet fra fjerde til femte klasse kan være ganske stort.

Lærerne planlegger alt mulig uken før over hva som skal skje hver time. Det følges som regel ikke. I Finland planlegges det ikke, og de tar det stort sett som det kommer, og det systemet går bra. Norske skoler burde heller ha lekser fra dag til dag fremfor en ukeplan over lekser som leveres til fredag.

Militæret

Norge burde slutte å bygge ned militæret. Norge burde heller bygge det opp igjen, i tilfelle det skulle være grunn til å forsvare seg. Alltid i verdenshistorien har land med lite tropper, lidd store tap. For eksempel å ha blitt en del av et annet land. Trodde Norge hadde lært av hva som skjedde i 1940.

Uføretrygd

Burde begrenses. Folk som er litt syke i små perioder får fri fra jobben i mye lengre tid en de egentlig skulle, samtidig som de får masse lønn. Jeg synes dette bør begrenses. De fleste som bruker denne tjenesten er virkelig syke, og har grunn til det. Men det er folk som missbruker denne tjenesten for å få fri.

Monarkiet

Burde oppløses. Det betyr lite for meg, og det hadde vært bedre å ha en president. Selv om å ha en president kanskje ikke er så mye bedre, føler jeg meg litt gammeldags når jeg bor i et land som har en 5000 år gammel styreform, som det har blitt blandet litt demokrati inn i.

Lov om å kunne bære våpen (i USA)

Dette er en utrolig hellig lov for amerikanerne. Spesielt for republikanere. Jeg er overasket over at Obama ikke har blandet seg inn. Tanken om at man kan bære et våpen i forsvar, er horribel. Resultatet blir bare at det blir flere ulykker, og flere tragedier. Denne loven burde oppløses!

Lenke til kommentar

Høres ut som svindel eller "youtube science" lang vei. Tanken bak hydrogenmotoren er at ved å brenne hydrogen gass og oksygengass så vil man få ut vann H20, samt engitt mengde energi (som f eks kan drive en motor). Men det som er saken er at når du spalter vann til hydrogengass og oksygen gass (andre veien) ved hjelp av bilbatteriet, så må du bruke minst like mye eletrisk energi for å produsere ditt drivstoff som du vil få ut av drivstoffet. Det følger helt intuitivt ut av bevaringsprinsippet for energi. Og i praksis vil du tape energi ettersom noe går tapt i delprosessene, det hadde vært mye mer effektivt å bare koble batteriet rett til en elektrisk motor eller som folk flest kjenner det som, en el-bil, som igjenn er mindre effektiv en bensinmotoren.

Og til den generatoren din, så er det umulig, du kan aldri få mer energi ut en det som går inn, hadde det vært tilfelle hadde det ikke vært noen energikrise for å si det sånn. I praksis vil du alltid tape energi i delprosesser ettersom at ingen delprosesser er termodynamisk perfekte. Energien vil gå over til varme, svingninger som brer seg ut av systemet osv osv. Skal du ha 25 000W ut, så må du teoretisk inn med 25 000W eller mer i et praktisk tilfelle. Det finnes ingenting som evighetsmaskiner eller "gratis energi", det strider i dag mot all fysisk forståelse

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Lov om å kunne bære våpen (i USA)

Dette er en utrolig hellig lov for amerikanerne. Spesielt for republikanere. Jeg er overasket over at Obama ikke har blandet seg inn. Tanken om at man kan bære et våpen i forsvar, er horribel. Resultatet blir bare at det blir flere ulykker, og flere tragedier. Denne loven burde oppløses!

Hvordan vet man at allmennhetens rett til å bære håndvåpen ville ført til flere ulykker enn den nåværende løsningen? Jeg ser ingenting selvklart med det.

Man kan komme opp i situasjoner hvor man verken har mulighet eller tid til å kontakte politiet, forklare dem hvor du trenger hjelp, og så vente 10 minutter på en politipartulje. Da er det i mange tilfeller livsviktig at man har ressurser til å beskytte seg selv.

Lenke til kommentar
Tobakk

Har du tenkt igjennom hvilke konsekvenser et slikt forbud vil føre med seg?

Hvem skal håndheve en slik lov? Politiet? De har da vitterlig bedre ting å ta seg til enn å jage folk som kun skader seg selv. Har du sett for deg hvilken enorm belastning dette kan bli på rettsystemet, for politiet og eventuelt norske fengsler?

Videre gir man kriminelle miljøer nok en inntektskilde, og enorme pengesummer vil i ytterste konsekvens havne rett i lomma på de absolutt siste som skulle hatt dem. Så lenge det er forespørsel etter en vare, vil det alltids dukke opp et marked for det - om enn et ulovlig marked - og et slikt forbud er akkurat det kriminelle miljøer kunne ønske seg.

Forbud mot tobakk vil også være et hån mot enkeltindividets frihet. I disse dager finnes det opplysninger om eventuelle skadevirkninger. Om noen likevel velger å røyke, så får det være deres personlige valg, og det får være deres sak, ikke statens.

Historien viser forøvrig at slike forbud ikke tjener sin egentlige hensikt, jfr. alkoholforbudet i USA og "the war on drugs".

Lenke til kommentar
Hvordan vet man at allmennhetens rett til å bære håndvåpen ville ført til flere ulykker enn den nåværende løsningen? Jeg ser ingenting selvklart med det.

Man kan komme opp i situasjoner hvor man verken har mulighet eller tid til å kontakte politiet, forklare dem hvor du trenger hjelp, og så vente 10 minutter på en politipartulje. Da er det i mange tilfeller livsviktig at man har ressurser til å beskytte seg selv.

Uenig. Vis du må forsvare deg duger nevene bedre, for vis alle bærer våpen vil "tilfeldig bandit 93" bære samme skiten som deg eller bedre. Noe som gjør at å bære våpen blir bortkastet, ikke glem problemet det kan skape for politiet. Bandittene blir gående rundt med våpen og skyter tilbake, horribelt. Ikke glem at folk kommer til å få lov til å bære våpen offentlig, enda et problem.

For å vinkle det litt mer, per i dag er det en enorm menge våpen i de norsk hjem: Jegerne sine. Vi har virkelig mange, men hvor ofte har vi væpna ran og skole massakre?

Nei men det beste er hvordan Amerikanerne er rundt våpnene sine, og begrunnelsene.

Lenke til kommentar

"Høres ut som svindel eller "youtube science" lang vei. Tanken bak hydrogenmotoren er at ved å brenne hydrogen gass og oksygengass så vil man få ut vann H20, samt engitt mengde energi (som f eks kan drive en motor). Men det som er saken er at når du spalter vann til hydrogengass og oksygen gass (andre veien) ved hjelp av bilbatteriet, så må du bruke minst like mye eletrisk energi for å produsere ditt drivstoff som du vil få ut av drivstoffet. Det følger helt intuitivt ut av bevaringsprinsippet for energi. Og i praksis vil du tape energi ettersom noe går tapt i delprosessene, det hadde vært mye mer effektivt å bare koble batteriet rett til en elektrisk motor eller som folk flest kjenner det som, en el-bil, som igjenn er mindre effektiv en bensinmotoren."

Nå er vel el-motoren en del mer effektiv en bensin motoren, så det blir vel mer effektivkt med en hybrid en ren bensinmotor.

Syns at vi bør slå mye hardere ned på kriminalitet, spesielt voldsrelaterte og vinningsforbrytelser. Narkotikapolitikken bør også gjøres om, folk som er avhengige av sterke stoffer skulle rett og slett blitt sendt til arbeidsleirer eller gjort noe samfunnstraff i en ganske lang periode med hyppige tester, dersom de testet positivt på noe ble de sendt på isolat i noen døgn.

Sosialen burde også forandres, greitt nok at vi skal leve i et velferdsamfunn, men vet om mange som går på sosialen fordi de ikke gidder å jobbe. Så lenge de har råd til mat, husly og sitte å spille har de det fint. Det burde vært sånn at de fikk tilbud om forskjellige jobber, f.eks ekstra hjelp i butikker, vaskehjelp e.l og hvis de ikke møtte på jobb eller ikke gjorde en tilstrekkelig innsats mistet de støtten sin umiddelbart. Er altfor mange oppegående mennesker som ikke bruker potensialet sitt fordi de er lat!

Ellers er jeg enig i at Mullah Krekar burde hives ut av landet til der han kom i fra uavhengig hva som vil skje med han der, har han gjort noe gale der bør han stilles for retten for det der han kommer fra!

Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst over at den norske stat oppfører seg så forbanna hjelpeløst. Det handler ikke om partier for alle er like pinglete. Det virker som hver gang noe butter litt i mot så må man finne på unnskyldninger for at man ikke kan gjøre noe og man får servert bortforklaring på bortforklaring. Som for eksempel Mullah Krekar saken, de aller fleste er enig i at dette er en mann vi ikke vil ha her til lands, men regjeringen bortforklarer gang på gang hvorfor vi ikke klarer og få ham ut. Er kanskje bare meningløs klaging jeg driver med her men det gjør meg forbanna at ting aldri blir gjort her til lands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...