tool-nes Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvilken ruter skal jeg bruke for å få maks ut av fibernett linja på 100MBit/s? Og hvilke nettverkskort må jeg bruke i laptopen? Har fått foreslått denne: NETGEAR WNR3500 RangeMax Wireless-N Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Tror du bør ut med noe proff modeller av cisco eller HP. hvilken sammenheng skal dette brukers ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 D-link DIR-655 takler hvertfall hastigheten. Svjv så støtter den ca 266Mbit fra WAN->LAN. Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Skal for det meste brukes til nedlasting og hjemmebruk, lite online gaming og slikt. Er bare veldig frusterende å sitte på en bra lin je og bare få brukt halvparten av hastigheten. Så trenger ingen fancy funksjoner og sånt. Skal se på Dlink DIR-655 Ser veldig bra ut:) Finnes det noen klientkort jeg kan bruke i laptopen som henger med, helst noe internt? Helst ikke USB, hvis det er mulig å unngå det. Endret 22. juni 2009 av tool-nes Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322486 Lurer på å kjøpe et slikt kort til å ha i min laptop sammen med Dlink DIR-655 ruteren, er dette noe smart kjøp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 http://www.newegg.com/Product/ProductRevie...N82E16839127002 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har strålende erfaringer med DIR-655. Meget stabil på alle måter. Om du vil, finnes det div. firmware å prøve ut (Har ikke prøvd det selv, siden den fungerer perfekt ut av boksen). Jeg har koblet til en NAS, PS3 og to datamaskiner. Hastigheten i nettverket er upåklagelig. Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Takker for tilbakemelding Da er en DIR-655 bestilt. Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Er det nope triks for å få denne ruteren opp å gå? Med en gang jeg satte den opp så var det et trådløst nett som hette Dlink der, dette var usikret. Det relativt fort, både ut og inn. Jeg prøvde å sette opp mitt eget nett, dette går ikke fort i det hele tatt, ca 10mbit/s, både ut og inn. Dette ble satt opp med cden som fulgte med. Hva må jeg jeg gjøre for at dette skal gå så fort som det skal? Noen triks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå