yayy Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Fikk idag igjen tysk eksamen, og dette ente som det måtte ende med stryk! Har bestått faget med å fått 2 som karakter, men var også så heldig å få trekke dette faget til eksamen, og det endte ikke så bra. Får dette noen konsekvenser når eg skal søke meg videre på 3 året, går 2 året på vgs no! Eller er det mulig å bare melde seg opp for en ny eksamen når julen kommer, for å få en stå karakter? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ut i fra min erfaring skal ikke dette sette noen stopper for muligheten til å komme inn til neste år. Med det mener jeg at du stiller likt som resten av søkerne for å komme inn. Du vil antageligvis få tilbud fra skolen om å ta denne eksamenen på nytt igjen, hvis ikke tar du som privatist. Sjekk https://www.privatistweb.no/prweb/start.action Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Må man søke seg inn på 3. år også? Trodde dette bare gjalt 2 året?! EDIT: Heldigvis går jeg ut av ungdomskole nå Endret 22. juni 2009 av Wuvahef Lenke til kommentar
Brandes Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Må man søke seg inn på 3. år også? Trodde dette hare gjalt 2 året?! Hvis du begynner på VG3 til høsten antar jeg du sliter litt akkurat nå Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Du må ikke søke til VG3 afaik ;o (forutsatt regulært studiespess løp) Når du søker til VG2 får du VG3 i samme slengen (så vidt jeg vet hvertfall) Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Man må søke VG3 også. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 På alle skoler uansett retning osv? Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Ja,man må søke alle de 3 årene. Tror nå det er likt for de fleste linjer? Men du er nesten garantert plass 3 året. Endret 23. juni 2009 av Luna91 Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Man må søke på vigo.no hele løpet. Du må altså søke deg inn når du skal til VG3. Alikevell er det noen spesielle regler her. Den skolen du gikk på, når du gikk VG2. Har du fortrinnsrett på i VG3. Det vill si at du kommer inn uansett. Denne regelen gjelder ikke dersom du har strøket i fire fag eller mer. Da blir du automatisk stoppet i inntsksystemet. Du har en stryk, derfor kommer du garantert inn. Skolen kommer til å tilby deg en ny eksamen. Dersom du stryker igjen, så må du ta priatist eksamen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå