Gå til innhold

HD forsterker til bruk med Dynavoice F6 til maks 5000

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne et byggeprosjekt på et hjemmekinoanlegg, og i den forbindelse trenger jeg en forsterker/reciever. Tanken er å begynne med et par dynavoice F6 fronthøyttalere, og utvide med senterhøytaler og bakhøyttalere etter hvert, og sub dersom det blir nødvendig. F6'erne blir de kraftigste høyttalerne, senter og bakhøyttalere blir mest sannsynlig også dynavoice sine, og en eventuell sub blir nok en 8-10" XTZ. Det blir ikke aktuelt med mer enn 5.1 i framtiden.

Bruksområdet blir 1) film, 2) spilling (PS3) og 3) musikk. Jeg kommer til å bruke PS3 som Blu-Ray spiller, så det er et krav at forsterkeren må støtte HD lydformatene. Når det gjelder musikk så går det mest i hard rock og jazz, men veldig lite pop og klassisk. Anlegget er ikke ment som et "party-anlegg", og jeg foretrekker derfor god lyd fremfor mye trøkk og høyt volum.

Instillinger og spesifikasjoner må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke vet så mye om, og er derfor ikke interessert i å betale for "fancy" funksjoner som jeg aldri kommer til å bruke. Det som kommer til å være tilkoblet er PS3, TV, digitaldekoder, og kanskje en PC i ny og ne. Men om det koster mye for en ekstra HDMI kontakt så koster det meg svært lite å gå bak for å bytte en kabel.

Når det gjelder merke har ikke det så mye å si, men har hatt god erfaring med Onkyo. Jeg har i tillegg sett meg ut de nye forsterkerne til Yamaha, spesielt RX-V465 som faktisk selges for 3000 noen plasser. For meg virker det som et veldig godt kjøp. Som det står i overskriften kan jeg være villig til å strekke meg til 5000, men vil helst holde meg mellom 3 og 4 tusen om det er mulig.

Setter pris på alle tilbakemeldinger og tips.

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Onkyo TX-SR607 koster oppimot 5000,-, men er selvfølgelig også en meget god receiver.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En kamerat av meg bruker 663 sammen med et komplett 5.2 anlegg fra B&W. Den gjør en meget habil jobb, men det eneste som kanskje mangler er litt ekstra pulver til frontkanalene, selv med bi-amping av disse, B&W 605, som er delvis aktive.

En meget god kandidat!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dersom du kan få skaffet deg en Yamaha 663 er dette en god reciever. Fikk min for ikke så lenge siden for 3900 inkludert frakt da det er en utgående modell.

Dette er også en reciever som støtter det meste, og skulle du få lyst til å oppgradere eller trikse og mikse litt så har du plenty med muligheter.

Høytalerene er også knall, tror jeg ville lagt litt penger i en god center som f.eks C-5 eller en center fra Dynavoice Definition-serien.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser nå at forsterkeren som jeg tenkte på (RX-V465), sammen med et 5.0 oppsett av dynavoice høyttalere selges for 6790 på surround.no. Dette virker jo egentlig som en grei pakke:

http://www.surround.no/product/512585/_Dyn...ha-RX-V465.html

Ser at de også har en 5.1 pakke for en tusenlapp ekstra:

http://www.surround.no/product/471305/_Yam...akke-svart.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...