Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

acer aspire e380 *12 PIP SÅ SKRUR DEN SEG AV*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Kommer pipene i serier eller grupper?

Pipene er feilmeldinger sendt av datamaskinen. Datamaskinen du har gir feilmeldinger i form av pip som kommer i dette formatet: 1-1-3-2

*Altså foreksempel et langt, følgt av et langt, følgt av 3 litt korte, følgt av 2 litt korte.

Prøv å hør etter hvilket format de kommer i.

Ved 12 pip kan de feks. komme som 4-3-4-1/ 4-4-3-1/ 1-3-4-4 Osv.

Endret av Slettet-rOwOH6vg
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke The complete BIOS beep guide og så om du finner noe der.

Her en kode for 12 pip:

12 short CMOS RAM shutdown register failure- THE real time clock/CMOS IC failed. Replace the CMOS or motherboard

En annen kode:

12 Beeps CMOS RAM error- The CMOS RAM has failed

Mener å ha lest at på det hovedkortet (nvidia 520LE hvis jeg ikke tar feil, men det kommer an på hvilken modell det er da) du har er det en Phoenix BIOS, men er ikke sikker.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Kommer pipene i serier eller grupper?

Pipene er feilmeldinger sendt av datamaskinen. Datamaskinen du har gir feilmeldinger i form av pip som kommer i dette formatet: 1-1-3-2

*Altså foreksempel et langt, følgt av et langt, følgt av 3 litt korte, følgt av 2 litt korte.

Prøv å hør etter hvilket format de kommer i.

Ved 12 pip kan de feks. komme som 4-3-4-1/ 4-4-3-1/ 1-3-4-4 Osv.

Takk for svar :)

Det er ikke noe spessielt system på pipene, dem er like lange tar vel 3sek så ny pip :( høres ut som det er i denne rekkefølgen,

1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1

Du kan jo sjekke The complete BIOS beep guide og så om du finner noe der.

Her en kode for 12 pip:

12 short CMOS RAM shutdown register failure- THE real time clock/CMOS IC failed. Replace the CMOS or motherboard

En annen kode:

12 Beeps CMOS RAM error- The CMOS RAM has failed

Mener å ha lest at på det hovedkortet (nvidia 520LE hvis jeg ikke tar feil, men det kommer an på hvilken modell det er da) du har er det en Phoenix BIOS, men er ikke sikker.

Takk for svar. Hovedkoret er av merke HT2000

Lenke til kommentar

De fleste hardware feil,er som regel rammen.Prøv å fjern ram brikkene,og prøv en og en i forskjellige ram slotter,og prøv å start opp.Husk å ta ut støpselet i veggen og vent ca 20 sek. før du rører noe i kabinettet.Husk på statisk elektrisitet,så ta i gods på kabinettet eller jording før du rører noe.

Lenke til kommentar

Man kan jo ikke utelukke cpu,men det er sjeldent at den ryker uten grunn(over klokking eller alt for høy temp,men i mange bios er det en "cpu to hot" beskyttelse.

Har du prøvd å koble bort alt utenom:strøm,skjermkort,cpu og en ram brikke.

Hvis du har mulighet til å låne DDR2-533 sdram(PC2-4300) 240-pin ram,så prøv det.Det hender at begge brikkene ryker samtidig.Du får ikke bilde hvis rammen er gåen.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Er pinnene brukket eller kun bøyd? Jeg bøyde 2 pinner på en 478 CPU en gang, men greide å bøye dem tilbake med stooooooooooooooor forsiktighet, og PCen virker i nesten år etterpå. Da oppgraderte jeg HK og CPU +++++

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Ser du at pinnene står igjen i sokkelen?Eller ser den ut som på bilde!

440487.jpeg

Du kan også bruke 667 MHz PC2-5300 ram.

ikke i sokkelen, når jeg tok av spenna på cpu og tok den ut, så så jeg under så mangler det noen pinner, er klar over at det er noen steder på cpu at det ikke skal være pinner, men ser at det har vært pinner der

Lenke til kommentar
Ser du at pinnene står igjen i sokkelen?Eller ser den ut som på bilde!

440487.jpeg

Du kan også bruke 667 MHz PC2-5300 ram.

ikke i sokkelen, når jeg tok av spenna på cpu og tok den ut, så så jeg under så mangler det noen pinner, er klar over at det er noen steder på cpu at det ikke skal være pinner, men ser at det har vært pinner der

Pinnene er brekt ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...