Jokerman Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Heisan! Har akkurat kjøpt en 30 GB harddisk for å få installert Redhat 8 på min maskin. Maskinen er en gammel Compaq maskin med 128 + 32 MB RAM, Pentium 5200MMX. Har rett og slett tatt ut den gamle harddisken (på 3 GB9 og byttet den ut med denne nye 30GB'en. Mitt problem er under installasjonen av Red Hat 8.0. Etter at den starter å pakke ut installasjons bildet til harddisken får etter kort tid en feilmelding som sier at den ikke kunne pakke ut imaget til harddisken (you are probably out of diskspace :-? ) Dette er vel litt spesielt. Jeg har noen oppstartsproblemer med min maskin. Jeg får en diskerror. Dette kan ha sammenheng med at jeg bare satt inn denne nye disken. Trenger dere noe mer info, eller er det noen som klarer å svare på spørsmålet? Mvh, Jokerman Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har du formatert disken du har satt inn? Husket du og lage partisjon? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har du formatert disken du har satt inn? Husket du og lage partisjon? Dette skal da RH-installasjonsprogrammet klare helt fint på egen hånd. Jeg tipper årsaken er at harddisken er for stor til at biosen klarer å kjenne den igjen. Mest sannsynlig vil du kunne finne programvare på ibm/hitachi-sidene som kan løse dette gjennom å skrive til harddisken slik at den kan narre biosen. Lenke til kommentar
Jokerman Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg tror kanskje problemet er at jeg ikke har noe BIOS installert. Er dette noe man kan laste ned, og evt. hvor? Mvh Jokerman Lenke til kommentar
Jokerman Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg tipper årsaken er at harddisken er for stor til at biosen klarer å kjenne den igjen. Mest sannsynlig vil du kunne finne programvare på ibm/hitachi-sidene som kan løse dette gjennom å skrive til harddisken slik at den kan narre biosen. Dette er mulig, forige disk var som sagt kun på 3 giga og 30 GB var mye for 5 år siden. Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Prøv og lag en partisjon på 8 gb. kan hende det hjelper. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg tror kanskje problemet er at jeg ikke har noe BIOS installert. Er dette noe man kan laste ned, og evt. hvor? Mvh Jokerman Hmm... Vel, jeg kan garantere deg at du har BIOS, hvis du ikke hadde hatt det så ville du visst det.. Men uansett... Vil anbefale deg å laste ned en nyere versjon av biosen din på din hovedkort produsents hjemme sider.. Les nøye før du forsøker å oppgradere biosen din.. Lenke til kommentar
TrondH Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Mange gamle systemer som ikke takler harddisker på mer enn 27gb tror jeg. Er ikke helt sikker på om det er 27gb som er grensen, men jeg har hatt ett problem når jeg prøvde å få ein 40gb harddisk i min gamle 300mhz. Du kan få sikkert få mer informasjon om dette av andre. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Mange gamle systemer som ikke takler harddisker på mer enn 27gb tror jeg. Er ikke helt sikker på om det er 27gb som er grensen, men jeg har hatt ett problem når jeg prøvde å få ein 40gb harddisk i min gamle 300mhz.Du kan få sikkert få mer informasjon om dette av andre. Grensa er på 8. Før jeg begynte med Linux, så skulle jeg dytte en 20 gig inn i en p133. Det bød på problemer, bare 8 gig kom fram. Løsningen var en diskManager fra Seagate. Det er denne disken jeg kjører Linux på nå, og PGA den DiskManageren som jeg ikke har fått fjerna, så får jeg ikke kjørt LILO/GRUB. De begynner bare å klage og syte. Jeg booter nå fra CD. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Min lille p166 med 120 gb hd & freebsd har /boot liggende på en egen liten 200mb harddisk. Så snart kernelen er lasta inn, går alt på skinner. Det var litt pes å få det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå