Gå til innhold

Bios - Checksum error? Ups.... Hva nå?

*T*

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva en stakkars jæv.. skal gjøre når en har overklokka slik at en får opp den feilmeldinga når en starter opp? Har et Abit BX6 rev 2 HK m/en PIII-450@504.

Jeg tror jeg var å rota en plass jeg ikke skulle... Bus hastigheten på 504MHz var 112(1/3), fungerte fint, men jeg klarte selvsagt ikke å stoppe der. Satte bussen opp til 117(1/3), men det fungerte ikke. Satte den da til 117(1/4) og da starta maskinen opp (527MHz), men idet windows var ferdig så restartet den og først var den helt "død". Prøvde "svenske-knappen" (satser på at ingen ble fornærmet), og fikk da opp feilmeldingen; "Bios - Checksum error" og slik stod den...

Noen som har et godt råd eller to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette lover ikke bra... :?:

Fant dette på en side til Phoenix Tech. Betyr det det jeg tror det gjør? At bios er grillet og HK kan kastes?

"The following messages are examples of messages including errors detected by the BIOS during POST and a description of what they mean and/or what you may do to correct the error.

BIOS ROM checksum error - System halted

The checksum of the BIOS code in the BIOS chip is incorrect, indicating the BIOS code may have become corrupt. Contact your system dealer to replace the BIOS."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...