Gavekort Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei! Sitter her med laptopen min med en harddisk jeg har kjøpt utenom. Men så kommer problemet, harddisken min ligger på 50'C under normal drift, uansett om den er i bruk eller ikke. Er dette sunt for denne typen harddisk? Det eneste jeg kjenner til er desktop-disker som ikke burde bli utsatt for mer enn rundt 45'C. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Da er det litt dårlig kjøling i laptopen. Normal temp i laptop er mellom 35-45, i perioder over 45. Har du blåst ren vifter etc? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Vel, dette er en Compaq 6715b. Denne laptopen har et lite rom til harddisken uten noen form for ventilering eller vifter. Den når nye høyder: 53 grader, og CPU er kaldere enn harddisken. Endret 22. juni 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Bumper denne, vil ikke miste all dataen min på grunn av dette. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Sjekk operating specs på hjemmesiden til WD. For 500 gig versjonen oppgir de Temperature (Metric) Operating -0° C to 60° C Non-operating -40° C to 65° C Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Ok, takk! Jeg har forresten 320-versjonen. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ok, takk!Jeg har forresten 320-versjonen. Min erfaring med disker generelt (og bærbare spesielt) er at du alltid bør ha backup av viktige ting. Har mistet flere disker opp gjennom årene. Nå som man får mer eller mindre sømløs backup f.eks. mot web så er det nesten bare gode grunner for å sørge for backup. Så uansett: Kjør backup! Ikke ta sjansen på at disken din holder. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Joda, tusen takk. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Backup er en selvfølge uansett hva man bruker. Syntes fremdeles din var litt drøy, har selv WD Blue 500GB (og en mengde andre bla Black som er 7200) og ingen av dem har vært i nærheten av 50C. Blue er faktisk en ganske kjølig disk i mine laptops. (Dell) Du får bare følge med temperaturen, husk at den påvirkes av romtemperatur og hvordan du bruker laptopen. Det finnes understell med vifter du kan bruke dersom du er bekymret. Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå