bjArtN Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Heisann. Er det normalt å kunne bruke egen moped/lett-mc til øvelsekjøring med lærer o.l? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Altså på kjøreskole? Det er vel vanlig å bruke de kjøretøyene de har tilgjengelig der, kan hende du få lov å bruke egen, men der jeg tok mopedlappen måtte vi kjøre scooterne kjøreskolen hadde ihvertfall Lenke til kommentar
bjArtN Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Hvilke sykler får man bruke under lett-mc opplæring da? Endret 22. juni 2009 av bjArtN Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Altså på kjøreskole?Det er vel vanlig å bruke de kjøretøyene de har tilgjengelig der, kan hende du få lov å bruke egen, men der jeg tok mopedlappen måtte vi kjøre scooterne kjøreskolen hadde ihvertfall Synes det er litt rart man kjører scooter, det ville vært mye mer praktisk å bli lært opp med gir, så kan du kjøre begge deler. Ikke det at man trenger kjørelærer for å lære å gire Lenke til kommentar
bjArtN Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Altså på kjøreskole?Det er vel vanlig å bruke de kjøretøyene de har tilgjengelig der, kan hende du få lov å bruke egen, men der jeg tok mopedlappen måtte vi kjøre scooterne kjøreskolen hadde ihvertfall Synes det er litt rart man kjører scooter, det ville vært mye mer praktisk å bli lært opp med gir, så kan du kjøre begge deler. Ikke det at man trenger kjørelærer for å lære å gire Enig. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 De pleier vel å bruke noen slappe varaderoer eller lignende, ihvertfall de i området her 20 min på en parkeringsplass så kan du å gire, ikke akkurat vanskelig Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Til lett lappen bruker de vel det samme, noen slappe scootere. Hvorfor bruker de scooter egentlig? Til mopedlappen. Ville vært bedre med girmoped. Men her øvelses kjører vi for det meste med Slider. Det funker men ville helst hatt gir.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Til lett lappen bruker de vel det samme, noen slappe scootere. Hvorfor bruker de scooter egentlig? Til mopedlappen. Ville vært bedre med girmoped. Men her øvelses kjører vi for det meste med Slider. Det funker men ville helst hatt gir.. er vell for at de som ikke skal kjøre gir slepper å holde på med det lærerene slipper og å bruke tid på det som gjør at lappen blir billigere. her brukes det værtfall Yamaha DTX 125 fet sykkel. Lenke til kommentar
bjArtN Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg sendte mail til en kjøreskole og spurte, og der fikk jeg lov til å bruke egen sykkel. Regner med det går fint på de fleste bare man spør. :-) Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg sendte mail til en kjøreskole og spurte, og der fikk jeg lov til å bruke egen sykkel. Regner med det går fint på de fleste bare man spør. :-)Liten ulempe om du kommer med en blodtrimma en da. Lenke til kommentar
bjArtN Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg sendte mail til en kjøreskole og spurte, og der fikk jeg lov til å bruke egen sykkel. Regner med det går fint på de fleste bare man spør. :-)Liten ulempe om du kommer med en blodtrimma en da. Hehe, ser ittno poeng i å trimme en lett-mc. Spesielt ikke en Aprilia rs 125 som jeg har tenkt til å kjøpe. Går raskt nok orginalt. ^^ Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ser ikke noe poeng i å ikke trimme den heller, blir ikke tatt for det får ca 30hk i aprilia rs 125 uplombert så ser en grunn til å gjøre det. Lenke til kommentar
bjArtN Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 ser ikke noe poeng i å ikke trimme den heller, blir ikke tatt for det får ca 30hk i aprilia rs 125 uplombert så ser en grunn til å gjøre det. Jeg skal ikke bruke den til råkjøring i godt over 100. En orginal rs 125 går i rundt 120 (?), som holder rikelig for meg. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 men farten å komme opp i 100 er ganske forsjellig. tror original rs tar ca 16sek, mens uplombert er ca 7,5 sek Lenke til kommentar
Eirikf Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Her i området bruker kjøreskolene Honda NSR ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå