Damien11 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei. Jeg skal opprette 75 nye brukere i windows 2003 serveren min og lurte på om det er ett enkelt script som kan hjelpe meg med det. Hvis jeg har brukernavnene i exel f.eks. Jeg trenger kun å opprette brukerne med forskjellige brukernavn. Trenger ikke å begynne å klusse med grupper å tilganger å sånt, det fikser jeg etterpå. takk:) Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er en grei tutorial her: http://www.computerperformance.co.uk/vbscr...spreadsheet.htm Si fra dersom du behøver hjelp / forklaring. Lenke til kommentar
Damien11 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Det er en grei tutorial her:http://www.computerperformance.co.uk/vbscr...spreadsheet.htm Si fra dersom du behøver hjelp / forklaring. Jeg får en error på linje 26 som er: objRootLDAP.Get("defaultNamingContext")) Det står "there is no such object on the server" Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ' Important change OU= and strSheet to reflect your domain ' -------------------------------------------------------------' strOU = "OU=Accounts7 ," ' Note the comma strSheet = "E:\scripts\UserSpread1.xls" ' Bind to Active Directory, Users container. Set objRootLDAP = GetObject("LDAP://rootDSE") Set objContainer = GetObject("LDAP://" & strOU & _ objRootLDAP.Get("defaultNamingContext")) Har du endret strOU og strSheet riktig da? Hvor kjører du scriptet? Lenke til kommentar
Damien11 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 ' UserSpreadsheet .vbs ' Sample VBScript to create User accounts from a spreadsheet ' Author Guy Thomas http://computerperformance.co.uk/ ' Version 4.6 - June 2005 ' ------------------------------------------------------' Option Explicit Dim objRootLDAP, objContainer, objUser, objShell Dim objExcel, objSpread, intRow Dim strUser, strOU, strSheet Dim strCN, strSam, strFirst, strLast, strPWD ' -------------------------------------------------------------' ' Important change OU= and strSheet to reflect your domain ' -------------------------------------------------------------' strOU = "OU=Users ," ' Note the comma strSheet = "C:\UserSpread1.xls" ' Bind to Active Directory, Users container. Set objRootLDAP = GetObject("LDAP://rootDSE") Set objContainer = GetObject("LDAP://" & strOU & _ objRootLDAP.Get("defaultNamingContext")) her er det jeg har, jeg kjører bare scriptet fra C: Linje 26 er faktisk Set objContainer = GetObject("LDAP://" & strOU & _ så jeg nå... Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Vil tippe at det fungerer bedre å kjøre det fra domenekontrolleren. Lenke til kommentar
Damien11 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Vil tippe at det fungerer bedre å kjøre det fra domenekontrolleren. jeg kjører det fra C: på domenekontrolleren... Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Hei Det er nok fordi users ikke er en OU, men en innebygd container. Om du ser i AD; så ser du nok at Users katalogen har et annet ikon enn de katalogene som er en OU. Prøve denne istedet: strOU = "CN=Users ," (personlig, så synes jeg at det er litt merkelig å ha mellomrommet før komma. Jeg har det vanligvis etter komma, eller ikke mellomrom i det hele tatt) EDIT: Om du starter adsiedit på domenekontrolleren, høyklikker på Users containeren, velger properties, og ser på verdien distinguishedName, så vil du se at DN til Users er noe ala "CN=Users,dc=domene,dc=com" (forutsatt at domene ditt heter domene.com;-)) Endret 23. juni 2009 av kakkle Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Jobbet selv på en videregående skole der vi hadde over 1000 elever+lærere med konto på en Windows 2000 server. Vi brukte et program som heter Users++, men dette har nå endret navn til AdmWin. Meget kjekt og fleksibelt program og veldi lett å sette seg inn i. Lett å både legge inn og fjerne brukere. Du finner det her: http://www.admwin.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå