Gå til innhold

500D VS 40D vs 50D vs K20D

Anbefalte innlegg

50D har ikke video. På andre områder er den et tydelig nivå over Danon 500D-serien.

Nikon D90 har video men er ikke helt på nivå ellers med 50D. Det er 300D som er Nikons motstykke til Canon 50D.

Hvorfor droppet du Pentax K-7? Den har video men er likevel en klasse over både Nikon D90 og Canon 500D. Rent fotografisk er K-7 sammenlignbart med Canon 50D og Nikon 300D, men det som skiller den er:

- Videofunksjon 1536x1024 @ 30 FPS og 1280x720 @ 30 FPS (begge progressivt)

- Stabilisering i kameraet

- Mer robust (slag, støv, vann)

- HDR-funksjon

Pentax er et godt og stabilt merke med solid park av objektiver. Nye og gamle. Nye kameraer har kompatibilitet med optikk helt tilbake til 70-tallet. (Selskapet ble grunnlagt i 1919)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva ville du valgt av nikon D90 med 18-105 VR, eller EOS 50D med 17-85mm, og prisen ikke var med i vurderingen?

Ingen av de.

Både D90 og EOS 50D fortjener bedre optikk. EF-S 17-85mm er ikke god nok til 50D; og det er største problemet med Canon;det er lite god optikk til fornuftig pris somhar bildestabilisering. Hvis du ikke MÅ ha bildestabilisering, så er EOS 50D med Tamron 17-50mm f/2.8. Hvis du må ha bildestabilisering oghar god råd er EOS 50D med EF-S 17-55mm f/2.8 IS noe å vurdere,

Tom

Lenke til kommentar
50D har ikke video. På andre områder er den et tydelig nivå over Danon 500D-serien.

Nikon D90 har video men er ikke helt på nivå ellers med 50D. Det er 300D som er Nikons motstykke til Canon 50D.

Hvorfor droppet du Pentax K-7?

Jeg har egentlig følt at det er litt for nytt og at jeg ikke vet nok om det ved hjelp av tester osv.

Hva ville du valgt av nikon D90 med 18-105 VR, eller EOS 50D med 17-85mm, og prisen ikke var med i vurderingen?

Ingen av de.

Både D90 og EOS 50D fortjener bedre optikk. EF-S 17-85mm er ikke god nok til 50D; og det er største problemet med Canon;det er lite god optikk til fornuftig pris somhar bildestabilisering. Hvis du ikke MÅ ha bildestabilisering, så er EOS 50D med Tamron 17-50mm f/2.8. Hvis du må ha bildestabilisering oghar god råd er EOS 50D med EF-S 17-55mm f/2.8 IS noe å vurdere,

Tom

Hva med 24-105 mm F4, er det svaret på pentax 17-70mm F4, men i fullformat? Det jeg har mistanke om er at Canon objektivene (med bildestabilisering) koster ca. det dobbelte av pentax når kvaliteten er den samme.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Hva med 24-105 mm F4, er det svaret på pentax 17-70mm F4, men i fullformat? Det jeg har mistanke om er at Canon objektivene (med bildestabilisering) koster ca. det dobbelte av pentax når kvaliteten er den samme.

Det er et brukbart objektiv og det mest fornuftige valget hvis du går for 5DMKII. Det er fin på 50D også; men da bør (må?) du også spe på med en vidvinkel zoom. F.eks. EF-S 10-22mm f/3.5-4.5

Tom

Lenke til kommentar

Festen: Jeg føler egentlig at du burde kjøpe det billigste kamera du kan finne, helst brukt, for så å finne ut selv hva du trenger. Legg til en halvkurant objektiv om ikke begrenser kamera, så er du i boks. Bruk det et års tid og se hva du får til.

Det virker som om du ombestemmer deg raskere enn hva post-frekvensen din her inne er uansett. Hvis du skal få noe som helst ut av et greit til godt system (les: 5k eller mer), så tror jeg du bør finne ut av ting selv og ikke basere deg på tester gjort av fotografer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...