Gå til innhold

Kamera + Objektiv for å ta løpebilder/actionbilder

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et Panasonic Lumix 3 kamera i dag.

Vurderer å kjøpe et speilrefleks for å ta raskere seriefotografering primært actionbilder som foreks løpere i aksjon.

Jeg kan null om objektiver og slikt, men innbiller meg at slike løpebilder tas med sterk zoom? Og hvis dette skal skyte raskt så må det vel være lyssterkt også?

Budsjett mellom 5k til 15k. Vet ikke hvor mye jeg må ut med ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør ha objekiv med blender på 2.8, helst så mye tele som mulig (minimum 200mm). Dette er ikke gratis, bare objektiv vil passere prisgrensen med god margin. Du kan ved å ta bilder i solskinnsdager på sommeren klare deg med 70-300mm til 4000,- + kamerahus.

Lenke til kommentar

Alt avhenger av hvor nærme du befinner deg. Med et budsjett opptil 15k kan du få et knakendes godt oppsett.

Canon EOS 40D med Sigma 50-150mm f2.8 EX eller Sigma 70-200 f2.8 EX må jo være gull til ditt bruk.

Et godt og solid kamerahus som tikker inn på 6,5 bilder i sekundet, samt et lyssterkt og godt telezoom-objektiv. Tror jammen jeg ville slått til på det.

50-150mm vs. 70-200mm får du vurdere godt. Trenger du 200 så må du jo kjøpe det, men kan du klare deg på 150mm så får du et objektiv som veier ned mot halvparten.

Lenke til kommentar

Mitt eksemplar av Sigma 50-150mm f2.8 EX II HSM er et særs raskt objektiv. Fokusen treffer der den skal.

Jeg kjenner til problematikken rundt Sigmas litt svake kvalitetskontroll på fokusfronten. Men det er ikke værre enn at om du er så uheldig og får et objektiv som ikke er helt kalibrert på fokus, så får du dette fikset ved å levere det inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...