stian_molvik Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Hei. Oppsettet mitt er at internett går fra NGT-boksen, inn på en switch i overetasjen (hos han jeg leier leilighet hos), og deretter ned til en trådløs router (Airlink 89300) jeg har på rommet i kjelleren. Når jeg åpner den aktuelle porten jeg trenger i den trådløse routeren hjelper ikke det, siden porten fortsatt virker stengt når jeg foretar en port check. :/ Noen som har peiling? LØST: Deaktiverte DHCP server i router. Endret 21. juli 2009 av stian_molvik Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Antar at modemet fra NGT også har en routerfunksjon, slik at du må åpne porter i den også. Ettersom du ikke nevner hvordan modell den boksen er, kan du prøve å google det når du finner det ut (Mange tråder her og andre steder om NGT og Portåpninger). Skulle du være uheldig å ikke finne svar andre steder, ta gjerne å kom med informasjon om NGT-boksen (og jeg antar at du er 100% sikker på at "switchen" bare er en switch?) Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror NGT-boksen kun er et modem (1x modem kontakt og 1x Ethernet kontakt). Ethernet kabelen går fra denne boksen inn på en switch, for deretter å dra ned til meg inn på min trådløse router. Må jeg koble meg direkte inn på modemet på et vis for å få åpnet portene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå