Gjest Guest_halloiluken_* Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Er ei oppegående, smart, kjekk, pen jente som kommer overens med ca. alle jeg møter på i livet! Har hatt noen venninner oppgjennom årene, men alle vender meg ryggen og svikter meg. Hvordan skal jeg finne den ene personen som kan stå meg nært og en som jeg har uansett? En som kommer og trøster meg og VIL snakke om følelser med meg i steden for å skue det vekk og vere tøff? Er så lei av falske jenter som gir faen og ikke støtter meg i forskjellige situasjoner! Hvordan finne en virkelig bestevenn!? Hva må jeg gjøre?! Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) ebay. nei, det er vanskelig å si. slik jeg ser det er "bestevenn" en status som må opptjenes, på lik måte som tillit. selv så har jeg ingen definert bestevenn, men bruker heller samtlige venner til de forskjellige behov jeg har. det høres kanskje litt kynisk ut, men jeg liker ikke tanken på at en person skal vite alt om meg. da syns jeg det er heller bedre å spre det rundt. men det er min personlige preferanse selvfølgelig. en annen ting som en bør se litt på er hvorfor de vender deg ryggen, er det noe du gjør eller kan gjøre med eller er det rett og slett inkompabilitet som gjør det? en tredje ting er at det kan være at jeg driver skivebom med dette innlegget. Endret 22. juni 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Bankai Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei, jeg kjenner personlig ingen guider til "hvordan å få seg bestevenn", men ut i fra egne erfaringer så er det basert på fellesinteresser og personligheter. Jeg som venn vil gjerne først og fremst finne ut om vi har fellesinteresser og din holdning overfor meg. Får jeg en følelse av at du ikke synes jeg er irriterende og ikke kjedelig å snakke med, åpner jeg opp litt mer for deg. Finner ut hva du liker å gjøre på og dine tanker på forskjellige ting. Klarer jeg å få deg le eller motsatt, åpner jeg meg enda mer. Til slutt finner jeg ut om du er til å stole på og om du stoler på meg, og vips, en ny god venn til meg. Men selvfølgelig tar det tid. Bestevenner er nesten som søsken. Det du gjør er at du prater med dem og finner ut mer om dem. Finne på ting sammen med dem og fortell små hemmeligheter slik at de føler at du stoler på dem. La dem få denne følelsen av at du interesserer deg, bryr deg og du er spesielt snill mot dem. Tjah, prøv deg frem. Varierer jo fra person til person. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er vel vanskelig å gi deg råd og sånn til hvordan du finner en bestevenn, men etter min erfaring så er de beste vennene mine de som faktisk har vart lengst/ikke har vendt seg imot. To av de beste vennene mine flyttet mens jeg var i ung alder (veldig surt, fortsatt litt lei for det), men de vendte seg ALDRI mot meg uansett hva, men de var riktignok 3-5 år eldre enn meg og forsto litt mer enn meg + at de var naboer, så vi var med hverandre masse! Så det å "henge" mye med vennene er vel en viktig faktor(?) Virket for meg... Nå er den beste vennen jeg har en jeg har vært med stort sett hele tiden og en jeg har kjent i hm. sikkert 7 år eller noe. Hvis du vil ha en bestevenn nytter det ikke å dele dine innerste tanker og sånt med alle du kjenner, for jeg vet selv at det er mye baksnakking og dine hemmeligheter blir ikke like sikre hos dem. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Du sier "Hei! Det var fint og treffe deg! Skal vi rusle samme vei, og ha det hyggelig sammen!?" En bestevennstatus er ikke noe som bare kommer plutselig, kjemien må være der og man må bygge opp tillit gjennom lengre tid. Endret 22. juni 2009 av Tee_c Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Du kan ikke bare skaffe deg en beste venn i en fei.. jeg har 2 venner som jeg vil kalle bestevenner siden jeg har kjent de i i over 10 år og kjenner dem som min egen lomme og jeg vet jeg kan stole på dem ^^ Endret 23. juni 2009 av Phase Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Misbruk av gjestekonto fjernet. Når dere kommer over brudd på retningslinjene, bruk rapporter knappen, ikke diskuterer bruddet i tråden. Det er off-topic og blir i seg selv et brudd på retningslinjene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå