xboxsupport Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hva er så spesielt med det? Garanti er ikke lovpålagt eller en rettighet. Hver produsent bestemmer selv hvor lenge og hvilke vilkår som gjelder for garanti på sine produkter. Det mest vanlige er 1 til 3 års garanti. Så om du blir tiludt 5-6 år, så er det "out of goodwill" fra produsenten. Det vi dog har i dette land som er lovpålagt, det er reklamasjonsretten. Dessverre er det få andre land som har reklamasjonsrett. Selv vet jeg bare om dette landet, mulig Sverige og Danmark også har en slik forbrukerrett. Det har blitt fastlått at det er 5års reklamasjonsrett på produkter som mobiltelefoner, spillkonsoller, tv og lignende. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg leste "Out of goodwill" og lo. MS kan kalle det for hva de vil, det er fortsatt pga. norsk reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
simentp Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hehe ja det er jo det samme om vi forbrukere leverer en deffekt boks til forhandler eller til MS direkte det er jo de som ender opp med og reparere den uansett. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
simentp Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Så hvis man leverer inn konsollen til butikken så får man ny konsoll? Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg har ikke kvittering jeg, får jeg ikke sendt den inn til forhandler da? eller kan jeg bare ringe MS? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det enkleste og raskeste i denne sammenheng er vel å ringe MS. Når det gjelder kvittering og slikt til vanlig, så er det nok at du sannsynliggjør kjøpet. kontoutskrift f.eks. skal være nok. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ring MS, kvittering spiller ingen rolle. Ingen 360er er eldre enn 5 år så ALLE har garanti enda. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
simentp Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Når går garantien på de første 360'ene ut? Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvordan er dette når det gjelder brutt forsegling, har to xbox'er hjemme som har fått røde ringer men vært åpnet opp slik at forseglingen er brutt. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Da tror jeg du selv må betale for reprasjon eller at du ikke kan få den fikset uansett tror det var sånn Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Nå er det vel slik at i norge dersom en vare er beregnet å vare lengre enn 5 år så skal den ha 5 års garanti. Med tanke på at Xbox skal "vare" i minst 3-4 år til før neste generasjon, så er dette over 5 år. Eller forventer de at folk skal kjøpe ny xbox halvveis frem til neste generasjon? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Du blander begrepene reklamasjon og garanti. Reklamasjon er lovfestet slik du beskriver over, garanti er en tilleggstjeneste produsent/forhandler tilbyr helt frivillig. Garantien skal alltid gi bedre retter enn reklamasjonsretten, men den har som oftest en kortere tidsfrist. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Denne gjelder ihvertfall: "I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. " fra http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå