Gå til innhold

Tre kabinetter, kva for eit skal eg velje?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal snart kjøpe meg Komplett gamer - new generation. Har bestemt meg for spesifikasjonar, men det er ein ting eg lurar på. Kva kabinett skal eg velje?

Det er 3 stk. som eg ikkje greier å velje mellom:

Antec Twelve Hundred

Antec Nine Hundred Two

Cooler Master HAF 932

Eg vil ha eit kabinett som gir best mogleg luftgjennomstrømning og kjøling, og eit som er litt solid. Eg synes alle tre ser greie ut på bilda, men om dei ikkje gjer det så si i frå. Om de har andre forslag enn dei tre, så kom med dei. Pass berre på at det er mogleg å velje dei frå sida til Komplett.

Eg er berre ute etter erfaringar som kan hjelpe meg i valet av kabinett. :)

Endret av Supermario911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Vil anbefale Twelve Hundred, hvis du har plass. Vedig bra kabinet med masse plass og gode kjølemuligeter. Har bruk dette kabinettet på de 2 siste maskinene jeg har bygd og er super fornøyd.

7Den ene maskinen hadde 2x Nvidia 9800GX2 kort, som er noen heftige "varmovner". Med full load 24/7 på CPU og alle 4 GPU'ene klarte kjølingen i kabinettet greit å holde unna, men alle vifteplasser i bruk.

Lenke til kommentar
Hmmm...

Eg trur ikkje eg skal ha noko vasskjøling på pcen.

Men kvar er eigentleg forskjellen på antec nine hundred 2, og twelve hundred? Er det berre størrelse?

Hentet inn noen oppgraderinger fra storebror 1200 når det gjelder kabeltrekking osv om jeg ikke missminner meg helt her.

Lenke til kommentar

Sitter på et Antec 1200 selv og er storfornøyd! Jeg har vurdert de to andre også, men valgte 1200. Coolermasteren ser for jalla ut og Nine Hundred Two er for lite. Hadde ikke vært i tvil. Utseende er en smaksak, men 1200 har både en bra look og muligheter, samt bra kjøling og solid bygd i stål.

Lenke til kommentar
Sitter på et Antec 1200 selv og er storfornøyd! Jeg har vurdert de to andre også, men valgte 1200. Coolermasteren ser for jalla ut og Nine Hundred Two er for lite. Hadde ikke vært i tvil. Utseende er en smaksak, men 1200 har både en bra look og muligheter, samt bra kjøling og solid bygd i stål.

Solid bygd i stål er ikke akkurat +. Hvis du legger i litt mer penger så kjøper du Lian Li ;) 100% alu = kjølig og lett samtidig veldig solid.

Lenke til kommentar

Kommer vel helt ann på hvordan du ser på det. Hos meg flytter jeg pcen hver uke fra mamma til pappa, eller omvendt. Jeg har ingen problemer at kabinettet er for tungt. Og hvis TS i tillegg kanskje ikke har planer om å flytte på kabinette hver uke, så ser jeg ikke helt at et kabinett i stål er et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...