Sonsol Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Vil det ha noe for seg å installere 6GB RAM på en MacBook Pro 13"? Eller er man nødt til å ta hoppet fra 4 til 8 når man først er i gang? Og hvis man skal ha 4GB, er det like greit å kjøpe det fra Apple, eller får man bedre ram til betydelig lavere pris andre steder? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Tipper at det har blitt installert 2x4GB for 8GB med ram. Om jeg ikke tar feil så må man kjøpe spesialram til en mangedobblet pris for å kunne oppgradere makkverket ditt. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=448681 Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 RAM til en slik pris er ikke aktuelt Everymac.com skriver at MacBook Pro 13" "Supports 1066 MHz PC3-8500 DDR3 SDRAM." Minnet du viser til er "667 MHz ( PC2-5300 ) DDR2 SDRAM" Støttes begge? Ikke at det er veldig relevant. Hvis 4GB er det eneste alternativet, så er det vel såpass liten prisforskjell at jeg bør gå for DDR3. Det gjenværende spørsmålet er vel om jeg bør bestille separat, eller om det er like greit å kjøpe MacBooken med 4GB installert på forhånd. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Tipper at det har blitt installert 2x4GB for 8GB med ram. Om jeg ikke tar feil så må man kjøpe spesialram til en mangedobblet pris for å kunne oppgradere makkverket ditt. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=448681 En Mac er da i dag så og si det samme som en PC. Jeg vil bli meget forundret om ikke hvilken som helst DDR3 SO-DIMM vil gjøre susen. Problemet er kanskje å åpne opp maskinen for å sette inn brikkene. Det er kanskje ikke like lett som på en PC. Mer enn 4 GB DDR3 SO-DIMM er svindyrt. DDR2 er ikke kompatibelt med DDR3, heller ikke omvendt. Driver du mye med videoredigering og bildebehandling på dine 13 tommer, forresten? -edit- skriveleif Endret 23. juni 2009 av Pseudopod Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Kjøp aldri ekstra ram fra Apple, det er grisedyrt. Forøvrig så er det enkelt å sette inn ram selv på de fleste mac-er. På macbook er det bare å ta ut batteriet og skru løs noen skruer. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 4GB forhåndsinstallert koster bare 7-800kr ekstra. Bare aktuelt hvis man kjøper ny maskin, men det er da vel ikke så ille? Med tanke på frakt er det vel ikke så mye billigere å bestille hos tredjepart? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 4GB forhåndsinstallert koster bare 7-800kr ekstra. Bare aktuelt hvis man kjøper ny maskin, men det er da vel ikke så ille? Med tanke på frakt er det vel ikke så mye billigere å bestille hos tredjepart? 4GB hos Apple koster 850 kroner ekstra, to 2GB brikker hos Komplett koster 500-600 kroner pluss frakt på vel 50 kroner. Så noe billigere å gjøre det selv. Mulig Apple har senket blodprisen sin på minne i det siste, mener å huske at prisdifferansen var betraktelig større i hine hårde dager. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Du må huske på at 850 kr for 4 GB er i tillegg til prisen, en må derfor legge til verdien av 2 GB RAM for å få den egentlige prisen. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 4GB hos Apple koster 850 kroner ekstra 4GB koster 798,75 kroner ekstra med vanlig studentrabatt. Mer med studenttorget-medlemskap. Med frakt hos komplett utlignes prisforskjellen på lang vei, så det jeg lurer på er om det er forskjell i kvalitet. Du må huske på at 850 kr for 4 GB er i tillegg til prisen, en må derfor legge til verdien av 2 GB RAM for å få den egentlige prisen. Kan ikke velge bort RAM når jeg kjøper MacBook, så det er vel ekstra-prisen som er interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå