Sonsol Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg har sett litt på minnebrikker på 2x2GB på prisguiden. Jeg ser Crucial har et sett med ECC som er "unbuffered", mens Kingston har et sett tilsynelatende uten. Hva er forskjellen, og hva er best? Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Skal du ha minne til en server? Hvis ikke, glem ECC (Error Correction Code) minne, som kan detektere og korrigere bitfeil men krever et hovedkort som støtter dette. Buffered eller Registered betyr at det er et buffer mellom minnet og minnekontrolleren. Dette er også en "server ting", så glem det for normalt hjemmebruk. Hvis du skal ha mange minnemoduler på kortet kan det gjøre ting mer stabilt men også tregere. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Takker ^^ Minnet er tiltenkt en MacBook Pro. Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Da skal du ganske sikkert ha SODIMM og ikke vanlig 240-pin DIMM. Siden det finnes mer enn en modell MacBook Pro må du også vite om du skal ha DDR2 eller DDR3. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Supports 1066 MHz PC3-8500 DDR3 SDRAM. Skal jeg ha DDR3 eller SODIMM DDR3? Kilde. Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 I følge den linken skal du ha 204-pin SODIMM DDR3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå