Gå til innhold

Kopiere filer fra mappe1 til mappe2.


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å forklare dette så godt jeg kan. Så jeg legger det frem på en litt annen måte enn det egentlig er, så kan skrive om scriptet senere. Det er ett bat script jeg jobber med. Det jeg lurer på og ikke får til er som følger.

 

Jeg har en mappe med noen bta filer i, disse filene ønsker jeg å kopiere over i en annen mappe. Noe som jeg får til helt fint. Problemet mitt er at i denne andre mappen så har jeg en mappe til som heter old. dvs. at alle filene som kopiers fra mappe1 til mappe2 skal flyttes over i mappen old ettersom det kommer nye filer fra mappe1. Slik at kun de nyeste bta filene som kopieres fra mappe1 til mappe2 forblir i mappe2, men filer som befinner seg i mappe2 skal flyttes til old mappen før de nye filene fra mappe1 blir kopiert over.

 

Prøver å legge frem ett eksempel her:

 

1. fil1.bta, fil2.bta, fil3.bta, fil4.bta kopieres fra mappe1 til mappe2.

2. Så opprettes fil5.bta, fil6.bta, fil7.bta, fil8.bta i mappe1 og skal kopieres over til mappe 2.

3. Når det skjer så skal fil1.bta, fil2.bta, fil3.bta, fil4.bta i mappe2 som har blitt tidligere kopiert over flyttes til old mappen. For da defineres de som gamle.

 

Håper dere forsto hva jeg ønsker. Så skal det sies at de ikke nødvendigvis alltid heter fil1.bta men kanskje "regnskap_1234_3452.bta". Og det er ikke alltid 4 og 4 filer som kopieres over.

 

Selv ser jeg for meg at den sammenligner mappe1 med mappe2 før den kopierer filer som ikke befinner seg i mappe2 fra mappe1.

 

En kommando som vil bli på godt norsk: "Hvis alle bta filer i mappe1 er identisk med mappe2, ikke kopier, hvis ikke, kopier KUN filer som ikke finnes i mappe2 fra mappe1"

 

 

PS: Jeg kom på en ting til, mappe1 må nesten sjekke opp mot old mappen ellers vil jo bare alle filer bli kopier fra mappe1 til mappe2 uansett!

 

 

Det ble komplisert (Fortviler)

 

 

 

Takker veldig for svar. Dette begynner å haste.

Endret av Fenalår
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut mitt script om du kan bruke dette !

 

 

@echo off

title Backup system NO

@color 07

:: variables

set drive=H:\autobackup

set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y

 

 

echo ### Backing up Mine dokumenter

%backupcmd% "%USERPROFILE%\Mine dokumenter" "%drive%\Mine dokumenter"

 

echo ### Backing up Favoritter - Internet Explorer

%backupcmd% "%USERPROFILE%\Favoritter" "%drive%\Favoritter-explorer"

 

 

echo ### Backing up Favoritter - Internet Explorer

%backupcmd% "C:\Programfiler\Mozilla Firefox\defaults\profile\bookmarks.html" "%drive%\Favoritter-firefox"

 

:: use below syntax to backup other directories...

:: %backupcmd% "...source directory..." "%drive%\...destination dir..."

 

echo Backup Complete!

@pause

echo Please press "enter" one more time, if you want to exit the backup system.

@pause

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...