-iL- Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Har denne serien kommet på Blu-Ray enda? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Nei. Har heller ikke kommet noen antydet dato. Tviler egentlig på at de kommer i Blu-Ray i det hele tatt, men det er jo lov å håpe. Var for øvrig bare sesong 4 og 5 av Angel som ble sendt i HD. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Nei. Har heller ikke kommet noen antydet dato. Tviler egentlig på at de kommer i Blu-Ray i det hele tatt, men det er jo lov å håpe. Var for øvrig bare sesong 4 og 5 av Angel som ble sendt i HD. Ja jo, men nå er ikke Blu-Ray = HD heller da. Blu-Ray er bare ett lagrings medie. Du kan fint lagre HD på DVD, dog man får ikke plass til så mye Blu-Ray = mye mere plass, slik at man ikke trenger så mange plater for serier. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Nei. Har heller ikke kommet noen antydet dato. Tviler egentlig på at de kommer i Blu-Ray i det hele tatt, men det er jo lov å håpe. Var for øvrig bare sesong 4 og 5 av Angel som ble sendt i HD. Ja jo, men nå er ikke Blu-Ray = HD heller da. Blu-Ray er bare ett lagrings medie. Du kan fint lagre HD på DVD, dog man får ikke plass til så mye Blu-Ray = mye mere plass, slik at man ikke trenger så mange plater for serier. Feil BluRay vil si at bildet er i 1080p, altså 1920 x 1080. Dette blir litt vanskelig å få til hvis kildematriellet ikke er i HD. Hva er poenget med å få serien slik den er nå på BluRay? Som du sier, færre plater men det må være det eneste. Kommer ihvertfall ALDRI til å bli sluppet hvis ikke de har kilde matriell som er i HD. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Å få lange TV-serier på bluray og dermed vesentlig færre plater hadde vært genialt. Selv om materialet ikke er i HD. Eksempelvis ville det vært herlig med hele Seinfeld-samlingen på fire disker i et cover, fremfor femti disker i en svær boks der det må byttes disk støtt og stadig. Det samme gjelder en serie som Angel. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Å få lange TV-serier på bluray og dermed vesentlig færre plater hadde vært genialt. Selv om materialet ikke er i HD. Eksempelvis ville det vært herlig med hele Seinfeld-samlingen på fire disker i et cover, fremfor femti disker i en svær boks der det må byttes disk støtt og stadig. Det samme gjelder en serie som Angel. Men kommer aldri til å skje. Er forsåvidt enig i at mange plater er tungvindt. Derfor er favoritt seriene mine rippet inn som ISO på PC'en min, så streamer jeg de igjennom MediaCenteret. Trenger jeg ikke å reise meg å bytte plater i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Problemet med Bluray er at det lagrer ikke hvor du er i plata noe som er greit på en film på 2 timer, men når du har en serie på 4-6 timer blir det litt kjipt å måtte finne frem til hvor du var når du slår av Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Nei. Har heller ikke kommet noen antydet dato. Tviler egentlig på at de kommer i Blu-Ray i det hele tatt, men det er jo lov å håpe. Var for øvrig bare sesong 4 og 5 av Angel som ble sendt i HD. Ja jo, men nå er ikke Blu-Ray = HD heller da. Blu-Ray er bare ett lagrings medie. Du kan fint lagre HD på DVD, dog man får ikke plass til så mye Blu-Ray = mye mere plass, slik at man ikke trenger så mange plater for serier. Feil BluRay vil si at bildet er i 1080p, altså 1920 x 1080. Dette blir litt vanskelig å få til hvis kildematriellet ikke er i HD. er nok du som tar feil her. BluRay er bare ett lagringsmedie, den setter ingen preferanser på hva du lager på den. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Nei. Har heller ikke kommet noen antydet dato. Tviler egentlig på at de kommer i Blu-Ray i det hele tatt, men det er jo lov å håpe. Var for øvrig bare sesong 4 og 5 av Angel som ble sendt i HD. Ja jo, men nå er ikke Blu-Ray = HD heller da. Blu-Ray er bare ett lagrings medie. Du kan fint lagre HD på DVD, dog man får ikke plass til så mye Blu-Ray = mye mere plass, slik at man ikke trenger så mange plater for serier. Feil BluRay vil si at bildet er i 1080p, altså 1920 x 1080. Dette blir litt vanskelig å få til hvis kildematriellet ikke er i HD. er nok du som tar feil her. BluRay er bare ett lagringsmedie, den setter ingen preferanser på hva du lager på den. Vet da du kan lagre hva faen du vil på de. Du kan gnu den full av nakenbilder av dama hvis du vil. Men vis meg en film / serie som selges på BluRay som ikke er i HD. Det finner du ikke. Jeg har ihvertfall aldri sett det. Trodde det var det vi snakket om, altså BluRay som film og serie salgs medie (altså HD) ikke hva man kunne legge inn hvis man selv ville på en BluRay plate. Er forørig håp for Angel når jeg tenker meg om Er ikke så mange mnd siden jeg kjøpte meg Firefly serien og Serenity filmen på BluRay. Disse er like gamle, og av samme produsent hvis jeg ikke husker feil. Endret 1. juli 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Trodde det var det vi snakket om, altså BluRay som film og serie salgs medie (altså HD) ikke hva man kunne legge inn hvis man selv ville på en BluRay plate. Er forørig håp for Angel når jeg tenker meg om Er ikke så mange mnd siden jeg kjøpte meg Firefly serien og Serenity filmen på BluRay. Disse er like gamle, og av samme produsent hvis jeg ikke husker feil. Jupp ble litt avsporing det der Men da er det lys i tunnelen da. Angel (og Buffy) er 2 serier jeg definitivt vil ha på BluRay, både pga av mindre antall plater, og HD materiale (siste 2 på Angel, og på Buffy ?) Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 2 siste sesongene i Angel ble sendt i HD ja. Buffy vet jeg ikke. Vet bare at de første sesongene (husker ikke hvor mange) ble sendt i 4:3 format (fyttigrisen) Hvor mange, hvis noen som ble sendt i HD av Buffy vet jeg ikke. Skal legge til at jeg nok er en av de som kommer til å kjøpe både Angel å Buffy selv hvis de kommer på BluRay, sammen med mange andre serier deriblandt står Stargate SG.1 og Stargate Atlantis også høyt på ønskelisten min. Battlestar Galactica kommer til høsten på BluRay, så den er allerede bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå