gullien Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Byttet ekstern backup-disk og slettet den gamle. Skulle bare ta en liten backup av noen filer på en maskin med xp før flytting til safe. Så skjer det: "Forsinket skriving til harddisk mislyktes... Data kan ha gått tapt." Disken dukker opp igjen men "Disken er ikke formatert. Vil du formateren nå? Y/N". 1,3 TB filer er borte. Hvordan skal jeg gjenopprette dem? Gammel disk er som sagt reformatert Ny disk er WD MyBook HomeEdition 2TB Noen som kan hjelpe??? Takker for alle gode svar... Endret 22. juni 2009 av XPS_M1530 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
gullien Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Her er filene. Disk 3-6 er kortleser. Disk 8, problemdisk, var formattert til ntfs Takk for hjelp så langt MBRlist.txt BPB8list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Den fant at bootsektor er slettet. Men backup sektor er OK. Fikk du spørsmålet "Do you want to replace BPB with backup?"? I såfall kan du kjøre en gang til og svare ja. Etter frakobling og ny tilkobling av disken bør den være OK. Alternativt kan du bruke TestDisk. Lenke til kommentar
gullien Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Takker!! Det fungerer! Så virkelig svart ut en stund syntes jeg. Ville nødig sende den til Ibas og kaste bort høvdingene der. Nå slipper jeg det! Skal lagre programmet i tilfelle det skulle skje på ny. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå