Gå til innhold

Adobe After Effects CS4 "problemer". | Nybegynner

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av Adobe After Effects CS4, men har litt startproblemer med dette programmet. Når jeg trykker "space" for å spille av klippet jeg har selected, "lagger" det. Jeg fant ut at jeg må "lagge-playe" det slik at en grønn strek komme fram (markert med en gul boks på det vedlagte bildet). Når jeg spiller av på de delene av klippet med en slik grønn strek på, lagger det ikke. Men denne streken har en tendens til å forsvinne fra deler av klippet når jeg prøver å få en slik grønn strek videre på resten av klippet.

Noen som skjønner hva jeg mener? Er litt irriterende at jeg må "lagge-playe" først, og gå tilbake til den grønne streken og spille av oppå den for å få deler av klippet til å playe i real-time.

Det kommer ingen lyd heller når jeg trykker på space for å spille av klippet. Hmm.. Det gjorde det på Sony Vegas 8.

PC'en jeg har er forresten en Dell Dimension 9200, ca 2 år gammel, og kameraet mitt jeg tok opp clipet med er et ~rundt 7 år~ Sony mini-DV Handycam.

post-135592-1245669624_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Dette er helt normal. Du må trykke på "RAM preview" (helt til høyre på samme linja som "play-knappen". Det kommer til å lagge mens programmet "bygger opp fremvisningen". After Effects er ikke et redigeringsprogram og må derfor rendre hver eneste frame. Det er heller ikke vanlig å ha lyd i After Effects, selv om du kan velge dette et eller annet sted i innstilingene.

Lenke til kommentar

Jeg har også lyst å kjøpe meg en pakke med eksplosjonseffekter etc. Hvor kan jeg kjøpe/laste dette ned ved betaling? Slike pakker der man kan legge på flammer som ser realistiske ut etc. Flammer/lyn/ -effekter. You name it.

Lenke til kommentar

Har du virkelig brukt 6000 kroner på et program du ikke engang forstår deg på? Tviler jeg sterkt på.

Ihvertfall, eksplosjoner og slikt: Videocopilot.net (linket til noen poster over), har akkurat kommet med et nytt produkt som heter Action Essentials 2 HD, som er over 500 elementer i HD. Det er alt fra eksplosjoner til muzzelflash, til røykskyer og flammer. 720p-versjonen koster 99 dollar, imens 2K-versjonen koster 249 dollar.

Lenke til kommentar

Stemmer det, jeg har det. Kan virke utenkelig for deg, men jeg har hatt WMM (Windows Movie Maker) og Sony Vegas lenge, og er veldig "into" videoredigering/moviecreation osv, derfor valgte jeg å kjøpe meg Adobe sitt CS4 produkt som er kjent for å være et av de beste på markedet (utenom Avid osv).

Har tenkt å se litt nermere på de pakkene der ja. Prøver i mellomtiden å finne noen enkle gratis-effekter som jeg kan eksperimentere med. Noen som vet om noen sider der det finnes noen gratis (lovlige) effekter jeg kan prøve ut? : )

Endret av Requi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan kan man importere fra miniDV kamera og inn til After Effects? Finner ikke hvor man skal trykke for å få til dette.

Sony Vegas har en option til dette ihvertfall...

Jeg kan svare deg hvis vi holder alt After Effects relatert i én tråd.

Bring it on then.

Forresten; jeg har fått med meg at Premiere er en video-editing software som legger sammen klipp, mens AE er mer for små klipp etc, effekter osv.

De som holder på med dette, hvordan gjør de det? Runner de masse klipp gjennom AE, og så rendrer alle sammen hver for seg, så putter de klippene etter hverandre i Premiere for så å rendre "episoden/filmen". ? Virket litt tungvindt på denne måten jeg forstod det på.

Kan noen forenkle/forklare grundig hvordan man bruker disse to programmene sammen, eller bare hvordan man gjør dette.

Endret av Requi
Lenke til kommentar

"Én tråd" var en link til den tråden jeg snakket om. ;)

Nå vet jeg ikke hva de profesjonelle gjør, men jeg foretrekker å gjøre fargeredigering i After Effects, så det jeg gjør er at jeg klipper alt ferdig i Premiere, for så å kopiere, ikke eksportere, over til After Effects. Da fargeredigerer jeg og legger til effekter og titler etc der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...