Gå til innhold

Oppgradering til ny PC

Anbefalte innlegg

Skal bruker den til å game (Age of Conan) og litt andre diverse, musikk, film osv.

Ser denne grei ut? noen andre deler? kom med forslag

EDIT: Har skiftet deler

AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

x2 Kingston DDR2 HyperX PC8500 4GB KITx2 2GB DDR2 CL5

Venter på ATI Radeon 5000 Serien

Endret av VattiS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. De som snakker om rundt 20 grader på den CPU-kjøleren har nok kommet i kontakt med løsemidler, ellers ser det der ut som en maskin som LETT kjører AOC i DX10. :)

Akkurat nå som vi er i en overgangsperiode hos Intel ville jeg ha anbefalt deg og vente litt, men det blir liksom aldri gratis uansett så kjør på! Vær sikker på at du har god nok strømforsyning og ellers god "trekk" i kabinettet ditt, det er et must for at kjøleren skal fungere optimalt.

Lenke til kommentar
Hei. De som snakker om rundt 20 grader på den CPU-kjøleren har nok kommet i kontakt med løsemidler, ellers ser det der ut som en maskin som LETT kjører AOC i DX10. :)

Akkurat nå som vi er i en overgangsperiode hos Intel ville jeg ha anbefalt deg og vente litt, men det blir liksom aldri gratis uansett så kjør på! Vær sikker på at du har god nok strømforsyning og ellers god "trekk" i kabinettet ditt, det er et must for at kjøleren skal fungere optimalt.

Jeg har tenkt å vente til etter sommeren en gang, så det kan lett bli at jeg endrer på ett par ting.

Har et Antec Three Hundred med 5 vifter i så har god trekk i kabinettet. Har en psu på 750W og har satt opp komponentene på extreme outervision å resultatet ble 400W+

Lenke til kommentar

Siden du handler hos komplett bør du skifte ut CPU, hovedkort og Ram med dette settet som ikke blir mye dyrere. Dersom du skal ha Q9550, 775 hovedkort og DDR2, så bør du handle et annet sted. Feks koster Q9550 ca 1900,-, hovedkort 775 maks 1000,- og 4GB DDR2 ca 450,- hos Amentio eller Multicom. Totalt 3350,-. Da er det mye mer lønnsomt enn det jeg foreslår til 4900,-.

Lenke til kommentar

@VattiS:

Dersom du har oppsettet i signaturen har du ikke radikalt mye å hente på en oppgradering pr dato, annet enn eventuelt skjermkortet. Men på det oppsettet vil jeg garantert vente på nyvinninger som i5 og HD 5xxx.

Ellers så støtter K9A2 Platinum (både V1 og V2) Phenom II CPU-er, dvs både X3 720, X4 8xx og X4 9xx. Du må nok oppgradere bios først, men biosen finnes.

Så om du putter inn et stk HD4870 kort til og kjøper en X3 720 så har du bedre oppgradering enn de andre alternativene til langt lavere pris. X3 720 fra ca 1 200 kr. Omtrent det samme for et HD 4870 512 MiB. Det blir under 2 500 kr det.

Edit:

Et viktig poeng i tillegg. Spiller du på 22'' eller mindre er det heller ikke så mye å hente på skjermkortet.

Husk at spill for det meste er GPU-begrenset, og det er først ved de mer fete løsningene her at CPU reelt blir en flaskehals.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
@VattiS:

Dersom du har oppsettet i signaturen har du ikke radikalt mye å hente på en oppgradering pr dato, annet enn eventuelt skjermkortet. Men på det oppsettet vil jeg garantert vente på nyvinninger som i5 og HD 5xxx.

Ellers så støtter K9A2 Platinum (både V1 og V2) Phenom II CPU-er, dvs både X3 720, X4 8xx og X4 9xx. Du må nok oppgradere bios først, men biosen finnes.

Så om du putter inn et stk HD4870 kort til og kjøper en X3 720 så har du bedre oppgradering enn de andre alternativene til langt lavere pris. X3 720 fra ca 1 200 kr. Omtrent det samme for et HD 4870 512 MiB. Det blir under 2 500 kr det.

Edit:

Et viktig poeng i tillegg. Spiller du på 22'' eller mindre er det heller ikke så mye å hente på skjermkortet.

Husk at spill for det meste er GPU-begrenset, og det er først ved de mer fete løsningene her at CPU reelt blir en flaskehals.

Ok takk for svare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...