tigersager Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Som det står så har jeg kjøpt meg ny potte (TRIMPOTTE MT5 SVART 6138) og vet jo da at jeg må ha en ny dyse, spørsmålet mitt er da hviken dyse jeg skal ha?Og fra hvilken nettbutikk? jeg har også en orginalpotte akkurat nå, men d er hull i den så den vil jeg jo da bytte ut, men nye potter til MT-5 er ikke i produksjon lenger, så jeg har kjøpt trim potte. Jeg vil ikek ha noe svar om at du ikek trenger det og det for å si det sånn, vil bare ha en link over hviklen dyse jeg skal kjøpe, må gå 10% opp har jeg hørt. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvilken dyse har du nå da? Lenke til kommentar
tigersager Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Hvilken dyse har du nå da? har ingen anelse, vet bare at ALT med det mopeder er 100% orginalt Lenke til kommentar
tirpiz Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvilken dyse har du nå da? har ingen anelse, vet bare at ALT med det mopeder er 100% orginalt er det ikke vits å sette trim potte om du ikke har porta sylyndran. du mister hk vid å sette trim potte.. en 2 takt motor går ut på tilbake slaget fra eksosen. å du får ikke den rette om du setter en potte med mindre tilbake slag. men prøv å kjør sykelen varm å sjekk hvordan puggen er. å ved hjelp av pugg fargen kan du se om du trenger å dyse mopeden Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 På de gamle før-EU-mopedene er det sjeldent vits å bytte dyse ved pottebytte. Dette fordet de er minimalt sperret i eksosen i forhold til nye mopeder. Sansynligvis vil mopeden gå omtrent like bra/dårlig som originalt. Men sjekk pluggen så er du sikker. Sjekk den mens mopeden er skikkelig varm og helst rett etter du har kjørt en stund med bånn gass. Idéelt sett skal du kjøre flatt jern et godt stykke for så å kverke motoren momentant og sjekke pluggen. Lenke til kommentar
tigersager Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 På de gamle før-EU-mopedene er det sjeldent vits å bytte dyse ved pottebytte. Dette fordet de er minimalt sperret i eksosen i forhold til nye mopeder. Sansynligvis vil mopeden gå omtrent like bra/dårlig som originalt. Men sjekk pluggen så er du sikker. Sjekk den mens mopeden er skikkelig varm og helst rett etter du har kjørt en stund med bånn gass. Idéelt sett skal du kjøre flatt jern et godt stykke for så å kverke motoren momentant og sjekke pluggen. passer meg egentlig vedlig bra, siden jeg har ikke noe behov for at den skal gå noe fortere en den gjør nå... så jeg prøver det du sier, melder ifra om når jeg har gjort dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå