lysbryter Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Vi har to stasjonære PC-er som skal dele samme tilkobling hjemme. Hva er enkleste/beste metode for å gjøre dette? Det fungerer å bruke krysskabel mellom PC-ene, men det er ikke optimalt da PC-en med TP-kabelen må være slått på for at den andre skal få nett. Lenke til kommentar
tness Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det enkleste er vel å kjøpe en router, slik at du kan kobble de to PC'ene sammen trådløst eller via nettverkskabel Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Takk for det. Noen rimelige anbefalinger å komme med i så måte? Når jeg først skal kjøpe router, finnes det routere som jeg både kan koble til begge de stasjonære via tp-kabel, og som samtidig også kan broadcaste trådløst signal? Lenke til kommentar
Athey Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Du kan jo kjøpe en switch da f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316873 Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Takk for det. Noen rimelige anbefalinger å komme med i så måte? Når jeg først skal kjøpe router, finnes det routere som jeg både kan koble til begge de stasjonære via tp-kabel, og som samtidig også kan broadcaste trådløst signal? De fleste routere i dag leveres både med kabelinnganger og wifi-sendere. Det finnes mange rimelige alternativer, men alle er ikke like bra. Avhenging av hvor routeren skal stå, og hvor langt (trådløse)signalene skal nå, ville jeg anbefalt en D-Link DIR-635 eller DIR-655. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå