Gå til innhold

[Løst]Trenger et viftestyrinsprogram (Win7RC)

Anbefalte innlegg

Hey, Nå har vel konfirmasjonen vert for alle som kommer eller har fylt 15 år i år da, og som alle vet så pleier det å innebære at man får en del penger.

Jeg har dermed kjøpt meg en pc i deler for disse penga, og klarte lett å sette den sammen med en god del improvisering og bruk av gamle saker.

Problem: jeg har 7 vifter i pc'en (trenger bare å få fiksa på 2 av disse) og det utvikler en god del støy (selvfølgelig)

så er det noen som har noen peiling på hvor jeg kan få lasta ned et viftestyringsprogram eller?

Jeg har akkurat nå Windows 7 RC og har faktisk testa ut noen programmer, men disse funka ikke.

Trenger noen mere info så er det bare å spørre.

Takker for all hjelpen jeg kan få :whistle:

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket hovedkort og utstyr har du som krever 7 vifter?

Det er ikke at det krever det, men jeg har mange, og uten dem så vil det bli veldig ukomfortabelt for delene inne i det gamle søplekabinettet...

og noen av dem bråker under en spesiell hastighet, noe som jeg vil redusere, også fordi at den høye hastigheten ikke er nødvendig for noen av viftene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel om du ikke svarer på hvilket hovedkort du har, så kan jeg bare foreslå dette. Ta vekk de 2 viftene som bråker. Du burde ha evig nok med de resterende 5 viftene.

Lenke til kommentar
Vel om du ikke svarer på hvilket hovedkort du har, så kan jeg bare foreslå dette. Ta vekk de 2 viftene som bråker. Du burde ha evig nok med de resterende 5 viftene.

Nope: PSU 1. Prosessot: 1. Grafikkkort: 2. Luftgjennomstrømning: 1 stor (den største; kunne ha lagd bedre/litt lavere lyd). En veldig liten (bråker mest, lager en skarp lav lyd som ikke er nødvendig, jeg ønsker å stille denne ned, fordi den også ikke trenger å kjøre så fort)

Og til slutt en prosessorvifte som er satt foran i kabinettet, denne lager perfekt lyd og bråker ikke stort (fornøyd)

Uten noen av viftene så vil det faktisk ha så stor påvirkning at det ikke er smart å bruke PC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...