Gå til innhold

Sjef for Activision Blizzard vil ha PS3 billigere ellers går støtten

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Robert Kotick sjefen i Activision Blizzard, har fortalt The Times At han er lei av dyre PS3 maskiner og truer Sony med å kutte all støtte for PS3 og PSP. Hvis Playstation 3 ikke blir billigere kan støtten kuttes fra å med 2010-2011 perioden.

En annen begrunnelse var at xbox 360 og Wii genererte mer penger enn Playstation 3 når det gjaldt investeringer i Spill.

Han mener at det blir vanskeligere å støtte playstation 3 plattformen jo lengre Playstation 3 er dyr.

Sony har kommet med et motsvar om at det kommer mange gode titler til playstation 3 og de håper dette vil berolige Activision Blizzard.

Kilde

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prisen i seg selv er jo kjempebra den.. 3000kroner!

bare synd at hovedkonkurrenten kjører diverse versjoner helt ned i en tredel av prisen :)

men ja.. Xbox360 kommer aldri til å bli dyrere, da må nødvendigvis ps3 bli billigere og det kjapt. få den ned på 3000kroner veiledende, 2500kroner på nett osv..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg kjøper den når den kommer under 300 euro her i NL. Billigeste versjonen til nå er rundt 380 euro.

Så på Mediamarkt igår foreldre som skulle ha Xbox360 eller PS3 (var gaming tilbud), og så å si alle gikk for xbox 360 (du merker lett at det var foreldre da de maste sinnsykt om masse tull til de ansatte) grunnet prisen garantert.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

jeg kj?pte min da den kostet rundt 5k som bynner ? bli en stund siden, ? jeg er stor forn?yd ? synest den er verdt hver krone. S? jeg skj?nner ikke helt hvorfor dere klager over at dere n? kan f? den for under 3 000 lappen. Dere f?r jo ikke bare en r? spillemaskin, men en multimedia stasjon med blu-ray spiller og det som er...s? rull in et par tusinger og kj?p en ps3..dere vil ikke angre

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke, er bare ikke villig til å bruke så mye på en spillkonsoll, da jeg har nok av andre ting som penger kan brukes på.

Om jeg absolutt ville hatt en blu-ray spiller finnes det en del dedikerte blu-ray spillere som er mye billigere, og Blu-ray er ikke akkurat hovedgrunnen til at jeg vil ha en PS3, det er bare en bonus. Jeg vil ha PS3 for spillene, men mens jeg venter på en fallende pris klarer jeg meg fint med Wii og Xbox 360.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overbevist om at Bluray kommer til å eksistere om fem år, så jeg gidder ikke bruke penger på en spiller nå.

Og siden jeg har en x360 som jeg er veldig fornøyd med er det bare noen få spill jeg ikke får spilt, som Infamous og God of War 3 (som ser _fantastisk_ ut!)

Summa summarum: Gidder ikke betale 3k for å få spilt noen ekstra spill når jeg bruker såpass lite tid på spill som jeg gjør.

Lenke til kommentar

bare glad for at den dekker behovet til oss som ikke BARE skal spille.. streaming av x264 bruker jeg og dama mange flere timer på enn spilling.

prisen er kjempebra, det handler ikke om at folk ikke har råd til å legge ut 3000kroner for konsollen, det handler om at en får en konsoll som kan dekke samme behovet for mange (spill) til halve prisen.

Lenke til kommentar
Mmm... Og en semitrailer er også billig for pengene, men når jeg trenger en 3-seter frem og tilbake til jobb i Oslo, så er det kanskje ikke det beste kjøpet likevel?

her er problemet at folk klager over "semitraileren" fordi den er dyr, istedet for å kjøpe noe annet (3-seter).

Dvs. hvis PS3 er så himla dyr og har for mange funksjoner i folks øyne, ikke kjøp den. Klager man så er man misfornøyd, og da er det et dårlig kjøp uansett. Gå og kjøp X360 istedet siden den er mye billigere.

Lenke til kommentar
Mmm... Og en semitrailer er også billig for pengene, men når jeg trenger en 3-seter frem og tilbake til jobb i Oslo, så er det kanskje ikke det beste kjøpet likevel?

her er problemet at folk klager over "semitraileren" fordi den er dyr, istedet for å kjøpe noe annet (3-seter).

Dvs. hvis PS3 er så himla dyr og har for mange funksjoner i folks øyne, ikke kjøp den. Klager man så er man misfornøyd, og da er det et dårlig kjøp uansett. Gå og kjøp X360 istedet siden den er mye billigere.

med 3 cores mens ps3 har 8 cores en og halv gang kjappere maskin for 1200 mer + blueray spiller i ps3. jeg kjøper 360 når natal kommer kun fordi da kan jeg spille Halo natal osv.

Dem som har peiling vet at Specs på ps3 er mye bedre en 360

Lenke til kommentar

Særlig ikke når de aller fleste spill på X360 _fremdeles_ ser like bra eller bedre ut som PS3.

Og det er ikke mulig å kjøpe en Sony sportsbil, de fører bare semitrailere. Altså må man kjøpe en sportsbil fra konkurrenten over gata, noe jeg altså gjorde, og spiller GTA på atm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen innlegg ble vurdert som OT/trolling, og er fjernet fra tråden. Vennligst hold dere saklig og fokuser på trådens tema.

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar

Specs på konsollen har jo ikke noe å si for ps3 da den ikke klarer å yte maks.

Xbox live systemet er mye mer enn ps3 sitt, og etter egen erfaring er det laaangt flere gode spillere på cod4/5 gh og div andre onlinespill enn på ps3. De på ps3 suger jo :p

Har spilt en god del på begge konsollene, men har blitt til at ps3 ikke engang er plugget inn nå.

Så er for meg ikke noe sjokk at xbox360 selger langt bedre enn ps3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...